Citat:
Ursprungligen postat av
enough-is-enough
Varför måste SE uppfatta allt som LL, kan han inte missa detta precis som flertalet andra vittnen, tex SG?
Eftersom man inte kan bevisa saker från brottsplatsen så är det ju logik o sannolikt man får bygga om ska välja att tro eller inte tro på hans berättelse...
1 Det är inte logiskt att Engström inte tittar upp när skotten föll eller hörde Lisbeth skrika ....Eller om han kom ut senare inte märkte något från brottsplatsen !
2 Det är inte sannolikt att Engström har haft ett samtal med Lisbeth 40sek efter skotten då inget annat vittne beskriver Lisbeth så första minuten....Heller inte kontaktbar samt att andra vittnen har "koll" på henne
3 Inte sannolikt att Engström springer efter polisen då han inte ser dom i trappan eller att något vittne kan bekräfta denna löptur trots relativ liten brottsplatsen o relativt få personer så borde denna språngmarschen registreras antingen av vittne eller polis
4 Inte speciellt logiskt att en Polis som just tagit emot ett vittnesmål plötsligt inte behöver Engströms o tackar nej...
5 Heller inte speciellt logiskt att Engström går när han påstår just får reda på att det är Olof Palme som blivit skjuten.....Eftersom vi vet hur han sen älskar att "skina" i media så varför syns han inte i Media på mordnatten !?
Hage o Delsborn o många till syns ju i både bild o skrift...
6 Engström plötsliga jätteintresse för han utstämplingstid får en mkt central roll på morgonen när han ska åka till Idre......okej en bubblare men den känns lite mer personlig än att han ska "hjälpa" polisen
7 Är det logiskt att ingen på brottsplatsen kan bekräfta Engström trots relativ stor aktivitet ?
När jag slår ihop hela hans berättelse så får jag en stark känsla att allt är en lögn...
Gör detta han till GM ?
Nej men det blir jävligt märkligt att ljuga så om man inte har något att dölja för mig personligen...