2022-07-24, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
ikke planlagt. Th legger planer. Ikke lett å lyge i avhør. kalde
Føtter og innleggelse.

Flaks for TH da at sønnen ikke brøt sammen i avhør, og fortalte hva han hadde bidratt med. Men jeg sliter litt med å forstå hva du mener har skjedd.
Citera
2022-07-24, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ronsangel
Ja, jeg er helt enig med deg. GM har gjort det meste 100% riktig, så langt..
Spør du meg, så har GM alt for god innsikt i hvordan etterforskerne vil gå frem. Skulle nesten tro han selv har vært etterforsker ?
Citera
2022-07-24, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OleStoltenberg
Spør du meg, så har GM alt for god innsikt i hvordan etterforskerne vil gå frem. Skulle nesten tro han selv har vært etterforsker ?
Hmm. En pensjonert etterforsker?
Citera
2022-07-24, 21:19
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
Teori 2 et at ve kjørte ths bil til jobb, mens th ble værende i sv, dreper aeh før eller etter samtale med teh. Samtalen med teh er formell og lik den med mb som tyder på den er instruert av th. Han overhørte denne. Telefonbevegelse er ca 9.30 og kan være th som ruller aeh ned trappa. Plasserer aeh i tett pose inn i leiebil, bakhon for å kontrollere ingen kom til bolig i mellomtiden kjører et avtalt sted, ve avhenter leiebil senere og kjører til ft og avhender aeh. Vet ikke når siste bevegelse var på aeh etter fallet og når møtet startet, eksakt tidspkt for tlf med partner husker jeg heller ikke. Denne kan innvirke på ths rolle. Tydeligvis vil han ikke ødelegge åstedet med egne spor. Teh må trolig visst hva som skjedde, drapsmann eller vaskehjelp. Kan han vasket badet når ankom bolig og ikke kvelden før kommandert til å rydde badet som var åsted. Hadde kort tid til rådighet og ble ikke ferdig. Har mest tro på at teh blodvasket etter drapet på moren. Må vært traumatiserende. Ikke rart han ble stresset og innlagt.

Det skulle vært svært interessant å fått sett video av når bilen ankommer om morgenen.
TH er vel lang og tynn, mens VE er lang, men noe kraftigere. Småfeit.
Det du fremstiller her, høres logisk og sannsynlig ut.
Tidspunktet for vaskingen oppe, kan rett og slett være om morgenen.
Kanskje er det slik kornblomst sier, at planen kanskje var at hun skulle dø ved nedkjøling i badekaret, men så kviknet hun til, og så ble det et voldsomt spetakkel. Åstedet, eller foranledningen, badet, måtte flyttes til badet nede. At hun egentlig skulle dø i badekaret, måtte skjules.
Mange muligheter.
TT vil peke på at siden det da blir så mange medsammensvorne, TEH, VE og MB, så kan det ikke stemme dette. Men vi må huske på at alle disse er i situasjoner der de kan påvirkes av TH.
Folk som han har kjent i flere titalls år, og som han stoler på, og har makt over.
Citera
2022-07-24, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kokadu
De sitter selvfølgelig på langt mer info om åstedet og funn der enn det vi er gitt av opplysninger. Det betyr ikke at de nødvendigvis har noen fasit på hva som faktisk skjedde den dagen og hvorfor ting så ut akkurat som de gjorde.

Vil tro de kanskje klør seg i hode over ting som at gulvteppet lå som det lå? Kanskje noen rullet det vekk når Fru Hagen ble trukket inn på toalettrommet, lett blødende og i halvsvime slik at det ble enklere å trekke henne og at det ikke skulle komme blod på det. Hvem vet. Ikke en gang politiet gjør det.

I finstuen vart hunden Tassen stengt inne da TH kom hjem.

Kanten på to tepper var brettet opp som vaer i finstuen og på et bord lå en duk i uorden.

Hvorfor var kanten på to tepper brettet opp kan man lure på?

Hvorfor lå duken i uorden på et bord kan man lure på?

En röd penn lå på gulvet ved et av teppene. Kan hunden ha hatt den röde pennen og lekt med den?

I finstuen ville det nok sett ut som om hunden Tassen hadde lekt der. Et lekehus for Tassen, tross alt og litt sirkus...
Senast redigerad av Braskamin58 2022-07-24 kl. 21:26.
Citera
2022-07-24, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58

Kanten på to tepper var brettet opp som vaer i finstuen og på et bord lå en duk i uorden.

En röd penn lå på gulvet ved et av teppene. Kan hunden ha hatt den röde pennen og lekt med den?

I finstuen ville det nok sett ut som om hunden Tassen hadde lekt der. Et lekehus for Tassen, tross alt og litt sirkus...
Fetad: Fordi noe skulle slepes langs gulvet?
Er finstuen det rommet der trappen fra 2. etasje ender i?
Citera
2022-07-24, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Fetad: Fordi noe skulle slepes langs gulvet?

Hva med noen?
Citera
2022-07-24, 21:34
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:

De detaljene tror jeg er bare for å villede. Lage til detaljer som ikke leder noen steds.
Litt samme som bakhonet, stripsen og taperullen.
Kanskje det skulle se ut som at AE satt der inne og løste kryssord, og plutselig ble overrasket av kidnapperne.
Citera
2022-07-24, 21:42
Medlem
Citat:

Kjenner jeg tror mer på sleping av Fru Hagen og derfor tepper brettet opp. På hvilket bord var duk i uorden? Nytt for meg.

Dersom det ikke var bitemerker i pennen tror jeg ikke hunden har hatt det så gøy med den heller.

Så da har vel den havnet der av en annen grunn. Kanskje «skaperen»/manusforfatteren var i gang igjen med greiene sine.
Citera
2022-07-24, 21:45
Medlem
Ifølge Tom Hagens forklaring satt AE og tastet og leste på iPaden da han dro til jobb.

Politiet vil jo finne ut hva slags aktivitet det var på hennes iPad denne morgenen. Hun skal ha sjekket værmeldingen for Kvitfjell like etter 07:00.

Men også hva annet hun søkte opp, og hva hun leste.

Spørsmålet blir da, om aktivitet på iPad stemmer med THs forklaring.

Jeg er ikke så sikker på at den gjør det.
Citera
2022-07-24, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth
De detaljene tror jeg er bare for å villede. Lage til detaljer som ikke leder noen steds.
Litt samme som bakhonet, stripsen og taperullen.
Kanskje det skulle se ut som at AE satt der inne og løste kryssord, og plutselig ble overrasket av kidnapperne.

Nettopp, TH er inspirert av gamle Agatha Christie filmer etc
Citera
2022-07-24, 22:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kokadu
Slik kan det også ha vært. Hunden kan ha underholdt seg med lekeslåssing med teppet av kjedsomhet og i tillegg bedrevet noe slags egenapportering med en rød penn.

Hver ting observert kan det være flere forklaringer på. Og forklaringene en åstedsgransker kan komme opp med er ikke en gang nødvendigvis fasiten på det man ser.

Hvorfor har noen for eksempel tatt seg tiden det tar og laget et stilleben på en rød stol i gangen? Står vi ovenfor en kunstnersjel som ikke klarer beherske sine kunstneriske evner der vedkommende i hodet konstruerer et manus eller har stillebenet hatt en reell funksjon? Kan det være en kombinasjon av disse tingene? Eller har det helt andre grunner?

Vel, poenget mitt er at åstedsgranskere/etterforskere vil stå igjen med ting de for alltid vil komme til å klø seg i hodet av. Særlig kanskje, i dette tilfellet, om de ikke er av den kreative typen, ref stilleben.

Som kjent finnes det ingen app som viser at hun ble dyttet eller sparket ned trappa. Og da kan man selvfølgelig tillate seg å stille seg spørsmål ved om dette var det som faktisk skjedde.
Citat:
Hvorfor har noen for eksempel tatt seg tiden det tar og laget et stilleben på en rød stol i gangen?
Det var en trussel. Du har nok misforstått hva et stilleben er. Et stilleben er gjenstander som ikke er i bevegelse. I dette tilfelle inneholdt det såkalte stillebenet; trusselbrev, konvolutt, armbåndsur og to ringer oppå en rød stol.
Det at plasseringen av gjenstandene blir kalt et stilleben, vil ikke utgjøre en forskjell på tidslinjen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in