2022-07-24, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth
når TH blir tiltalt
Er du sikker på at TH kommer til å bli tiltalt? Så sikker at du har lovt ut å spise hatten din dersom du tar feil?
Citera
2022-07-24, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Hovedpoenget mitt er at ammunisjonen, som ble funnet på åstedet, må sees i sammenheng med alle hypoteser, nettopp fordi tilhørende våpen mangler på åstedet.
"Ammunisjonen og manglende våpen", er mistenkelig, over alle mistenkeligheter. "Bæng"!

Du skrev i forrige innlegg;
Kanskje er det slik at han ville ta livet av henne med kaldvann ja. Kanskje var hun dopet ned først.
Det ble basketak. Hun falt ned trappen i forsøket på å unnslippe, men ble innhentet og tatt livet av på det badet. Kvalt, og uten mye krefter til å motsette seg dette.

Det er mange indikasjoner på at GM ønsker å frame TH, men hatet har antageligvis tatt kontroll over GM, og derfor fremstår åstedet staget.

Åstedet:
- Dersom vi skal tro på opplysningene vi har fått, så har politiet funnet ammunisjon på åstedet.
- Og når tilhørende våpen mangler, indikerer det at AEH ble skutt.
For meg fremstår åstedet da, som at et affektdrap har skjedd.
Men kanskje det bare er hva GM ønsker at vi skal tro..
- Politiet opplyser at de mener at det som har skjedd er planlagt.
- Dessuten, mener politiet at det er grunn til å tro at AEH har blitt kvalt.

Det kan virke som at AEH døde flere ganger i S4; fall i trapp, kvalt, dopet, nedkjølt, skutt.
Åstedet fremstår konstruert. Smør på flesk.
Du tenker veldig logisk. Og Skaanseth trenger muligens både smør og flesk hvis han skal spise hatten sin.
Citera
2022-07-24, 13:47
Medlem
Citat:
Ja, MB og TEH må jo da være involvert. De har begge vært nølende i avhør.
Begge er i en posisjon der TH kan ha psykisk kontroll over dem.
Og så har vi den berømte 9.14-samtalen da..
Hehe, det er ikke helt til å bli klok på hvordan det egentlig har gått for seg.
Kanskje TEH var der på kvelden når de kom hjem, og kanskje utover natten.
Mobilen hans lå kanskje hjemme så den registreres av andre basestasjoner. Jeg undrer på, om hvis TEH er involvert, hvor mye han er involvert.
Har han vært med på planlegging, eller evt. bare litt medhjelp akkurat den morgenen?
Hvis det stemmer at han har vært innlagt, så kan man jo lure på hvorfor.
Om TH har manipulert/truet han til å være med å drepe sin egen mor..
Teori 2 et at ve kjørte ths bil til jobb, mens th ble værende i sv, dreper aeh før eller etter samtale med teh. Samtalen med teh er formell og lik den med mb som tyder på den er instruert av th. Han overhørte denne. Telefonbevegelse er ca 9.30 og kan være th som ruller aeh ned trappa. Plasserer aeh i tett pose inn i leiebil, bakhon for å kontrollere ingen kom til bolig i mellomtiden kjører et avtalt sted, ve avhenter leiebil senere og kjører til ft og avhender aeh. Vet ikke når siste bevegelse var på aeh etter fallet og når møtet startet, eksakt tidspkt for tlf med partner husker jeg heller ikke. Denne kan innvirke på ths rolle. Tydeligvis vil han ikke ødelegge åstedet med egne spor. Teh må hlyst trolig visst hva som skjedde, drapsmann eller vaskehjelp. Kan han vasket badet når ankom bolig og ikke kvelden før kommandert til å rydde badet som var åsted. Hadde kort tid til rådighet og ble ikke ferdig. Har mest tro på at teh blodvasket etter drapet på moren. Må vært traumatiserende. Ikke rart han ble stresset og innlagt.
Citera
2022-07-24, 14:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
Teori 2 et at ve kjørte ths bil til jobb, mens th ble værende i sv, dreper aeh før eller etter samtale med teh. Samtalen med teh er formell og lik den med mb som tyder på den er instruert av th. Han overhørte denne. Telefonbevegelse er ca 9.30 og kan være th som ruller aeh ned trappa. Plasserer aeh i tett pose inn i leiebil, bakhon for å kontrollere ingen kom til bolig i mellomtiden kjører et avtalt sted, ve avhenter leiebil senere og kjører til ft og avhender aeh. Vet ikke når siste bevegelse var på aeh etter fallet og når møtet startet, eksakt tidspkt for tlf med partner husker jeg heller ikke. Denne kan innvirke på ths rolle. Tydeligvis vil han ikke ødelegge åstedet med egne spor. Teh må hlyst trolig visst hva som skjedde, drapsmann eller vaskehjelp. Kan han vasket badet når ankom bolig og ikke kvelden før kommandert til å rydde badet som var åsted. Hadde kort tid til rådighet og ble ikke ferdig. Har mest tro på at teh blodvasket etter drapet på moren. Må vært traumatiserende. Ikke rart han ble stresset og innlagt.

Denne høres ganske reell ut. Men dette innebærer at teh, ve og mb veit.. I tilegg har vi krypto, hvor minst en person må vite. Dette krypto mennesket kan ikke være hvem som helst. MAO, har TH utlevert sin skjebne til minst 4 personer. Har TH tatt sjangsen på dette? I tilegg har vi dem som vaser utenfor Futurum.
Citera
2022-07-24, 14:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av GG99Slayer
Jeg sliter litt med meningen med dette innlegget?

Du er nokså bombesikker på at TH er uskyldig, så meningen faller liksom litt bort..
At du sitter kl04:00 på en lørdag å skriver sånn sier også noe om deg..
Etter å ha fulgt saken i snart 4 år, er jeg alldeles utmattet. Uansett hvem som er GM, så blir jeg overlykkelig, dersom politiet kan bevise hvem som er GM. Som sagt, blir det havfest og full rulle. Det kommer ikke til å skje, at jeg stuper ned fossefallet for å hente deg. Du får finne veien selv (palmefjes).
Citera
2022-07-24, 14:09
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Hovedpoenget mitt er at ammunisjonen, som ble funnet på åstedet, må sees i sammenheng med alle hypoteser, nettopp fordi tilhørende våpen mangler på åstedet.
"Ammunisjonen og manglende våpen", er mistenkelig, over alle mistenkeligheter. "Bæng"!

Du skrev i forrige innlegg;
Kanskje er det slik at han ville ta livet av henne med kaldvann ja. Kanskje var hun dopet ned først.
Det ble basketak. Hun falt ned trappen i forsøket på å unnslippe, men ble innhentet og tatt livet av på det badet. Kvalt, og uten mye krefter til å motsette seg dette.

Det er mange indikasjoner på at GM ønsker å frame TH, men hatet har antageligvis tatt kontroll over GM, og derfor fremstår åstedet staget.

Åstedet:
- Dersom vi skal tro på opplysningene vi har fått, så har politiet funnet ammunisjon på åstedet.
- Og når tilhørende våpen mangler, indikerer det at AEH ble skutt.
For meg fremstår åstedet da, som at et affektdrap har skjedd.
Men kanskje det bare er hva GM ønsker at vi skal tro..
- Politiet opplyser at de mener at det som har skjedd er planlagt.
- Dessuten, mener politiet at det er grunn til å tro at AEH har blitt kvalt.

Det kan virke som at AEH døde flere ganger i S4; fall i trapp, kvalt, dopet, nedkjølt, skutt.
Åstedet fremstår konstruert. Smør på flesk.

Det har ikke kommet fram hvilke type patroner det er snakk om.
Det har ikke kommet fram opplysninger om funn av tomhylser på åstedet.
Forskjellen på en revolver og en pistol, er bl.a. at en revolver bare har plass til rundt 6 patroner.
Pistol har plass til 16 skudd. Pistolen spytter ut tomhylser, som igjen kan finnes dna på.
Det gjør ikke revolveren. Sånn sett er det rart at de fant masse tomhylser inne i boligen på Orderud gård, og at de samtidig mener at det ble brukt en Smitth and Wesson 38 Special Police, revolver.
Der ble det brukt en 22 caliber, som sikringsskudd, nakkeskudd.
De var vel egentlig død først, men det ble gjort for at GM skulle være sikker.
Det samme mistenker jeg kan ha skjedd i Sloravei-saken.
Politiet mener at Anne falt nedover trappa. Det var raske bevegelser.
Hvordan vet de det? Sitter de på gps-kordinater?
Bruker treningsappen gps-funksjonen?
I Janne-saken så mener de at hun først ble skutt, og så druknet.
Det er fordi vannet som ble funnet i lungene hennes, ikke er det samme som der hun ble funnet.
Her sikret Svein seg for at hun ikke skulle overleve.
I Sloravei-saken kan det være slik at hun ble påført forskjellige skader før at hun til slutt døde.
Trapp, skudd, slag med stump gjenstand, og kanskje var hun dopet ned samtidig.
Det er blitt funnet blod av Anne der, men hvor mye sies ikke.

Jeg spurte deg om det finnes indikasjoner på at noen skulle ramme TH, men svar uteble.
Citera
2022-07-24, 14:13
Medlem
Citat:
om det finnes indikasjoner på at noen skulle ramme TH.
Kanskje må man vite hvem GM er før man eventuelt kan få vite om GM hadde et ønske om å ramme TH.
Citera
2022-07-24, 14:28
Avslutad
Citat:
Det har ikke kommet fram hvilke type patroner det er snakk om.
Det har ikke kommet fram opplysninger om funn av tomhylser på åstedet.
Forskjellen på en revolver og en pistol, er bl.a. at en revolver bare har plass til rundt 6 patroner.
Pistol har plass til 16 skudd. Pistolen spytter ut tomhylser, som igjen kan finnes dna på.
Det gjør ikke revolveren. Sånn sett er det rart at de fant masse tomhylser inne i boligen på Orderud gård, og at de samtidig mener at det ble brukt en Smitth and Wesson 38 Special Police, revolver.
Der ble det brukt en 22 caliber, som sikringsskudd, nakkeskudd.
De var vel egentlig død først, men det ble gjort for at GM skulle være sikker.
Det samme mistenker jeg kan ha skjedd i Sloravei-saken.
Bruker treningsappen gps-funksjonen?
I Janne-saken så mener de at hun først ble skutt, og så druknet.
Det er fordi vannet som ble funnet i lungene hennes, ikke er det samme som der hun ble funnet.
Her sikret Svein seg for at hun ikke skulle overleve.
I Sloravei-saken kan det være slik at hun ble påført forskjellige skader før at hun til slutt døde.

Jeg spurte deg om det finnes indikasjoner på at noen skulle ramme TH, men svar uteble.
Citat:
Dette tyder på affektdrap - ikke et planlagt drap, fingert som kidnapping.

Det er dessuten ulogisk å drepe henne hjemme i boligen, dersom drapet skal stages som kidnapping.

Citat:
Det at åstedet fremstår staget for å frame TH, er en sterk indikator.

Dersom det var meningen at åstedet skulle stages som kidnapping, burde åstedet peke i den retningen, men slik er der ikke. Den fingerte kidnappingen er utført halvhjertet.
Citera
2022-07-24, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Kanskje må man vite hvem GM er før man eventuelt kan få vite om GM hadde et ønske om å ramme TH.

Hva er poenget ditt? Det er AE som er drept og TH lever fortsatt i beste velgående.
Citera
2022-07-24, 14:32
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z

Hvis noen hadde ønske om å ramme TH, da hadde de rammet TH direkte - ikke AE.

Den eneste vi vet som har et motiv mot AE, er den samme personen som har påstått
at noen kunne ha et ønske om å ramme ham personlig og økonomisk. Det er ingen
andre enn TH selv som har insinuert at "kidnappingen" er gjort for at noen ønsker å
hevne seg på ham.
Citera
2022-07-24, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Hvis noen hadde ønske om å ramme TH, da hadde de rammet TH direkte - ikke AE.
Det finnes mange måter å ramme noen på, og forskjellige GM tenker ulikt om hvilken måte de synes at det er best å ramme noen på.
Citera
2022-07-24, 15:00
Medlem
Citat:
Bruker treningsappen gps-funksjonen?.

Antar blod forsøkt vasket bort på nederste trinn satte de på den tanken. Det ble, om jeg ikke husker feil, noe skrevet/sagt om «for raske» bevegelser til at de skulle kunne tilhøre en 68-åring ned ei trapp?

Er det ikke også slik at slike helseapper viser hvorvidt du har gått etasjer/trapper. Har hun ikke gått opp med mobilen, har hun neppe kunnet falle ned med den? Heller ikke GP har kunnet hatt den i besittelse og gått opp for deretter å dytte henne ned om ikke dette kan leses av helseappen om det er mulig. Man skulle anta at politiet har kontroll på alt av bevegelser på denne og kan sette bevegelsene i en viss sammenheng med det som skjedde på åstedet hvor telefonen hennes var involvert i aktivitet.

Hun var jo oppe og satt i en eller annen stol når TH gikk. Skulle tro mobilen hennes da var i nærheten av henne i og med samtalen med denne damen på Futurum og andre telefonaktiviter de mener hun har utført.

Jeg vet ikke om de har konkludert. Selv ser jeg for meg at raskere bevegelser enn en 68-åring like gjerne kan indikere en person raskere til bens pga alder i besittelse av hennes telefon. En som kanskje hadde det travelt med å få satt henne ut av spill for eksempel. At hun kan ha blitt dyttet inn i trappen og derfor er blodet hennes avsatt på nettopp nederste trinn og trappeveggen der. Vet ikke om det er funnet blod etter henne andre steder i trappeløpet. Alternativt at hun selv besitter telefonen når hun blir angrepet, blir dyttet og tar noen uvanlig raske skritt for en 68-åring for å gjenvinne balansen før hun stuper inn i trappa.

Kanskje politiet fant mer ut av ting som dette ved sitt siste besøk i SV.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in