2022-07-24, 15:49
Avstängd
Vatos.Locoss avatar
Äntligen fått se Haaland i action även om det bara var 45 minuter. Ett ''skitmål'' som andra skulle säga, men kul och se han hugga i straffområdet även fast han varit lite små ''skadad'' under försäsongen.
KDB verkar inte ens haft semester, Grealish visade några smarta moves och såg taggad ut. Aké ska ha creed, ryktas bort men ser ut att stanna även om det är som fjärde val. Sett väldigt bra ut dessa två matcher som varit.

Tillbaka till England nu och tagga på Community Shield, visst en titel som inte betyder något för fans eller klubb men det går ju till en bra sak. Sedan vill man aldrig heller förlora mot Liverpool

Enbart två matcher men har gillat det jag sett.

Hur har ni andra sett på eran försäsong?
Citera
2022-07-24, 16:21
Medlem
Min magkänsla säger att detta blir ett mellanår för Chelsea pga ägarbytet och trupp som börjar bli till åldern (äldst bland Big Six) och en nästan ny backlinje. Koulibaly känns i mina ögon som en bra men lite desperat värvning som skulle ha gjorts för flera år sedan.

Samtidigt trodde jag inför förra säsongen att de mycket väl skulle kunna ta hem ligan. Chelsea är ändå ett lag man aldrig riktigt kan räkna bort, de befinner sig liksom strax under City och Liverpool men ändå över resten. Allt mellan plats 3 till 6 känns rätt rimligt.
Citera
2022-07-24, 18:17
Medlem
justinsane420s avatar
Nu börjar fler och fler rykten dyka upp om att Liverpool är väldigt nära att komma överens med B Dortmund om Jude Bellingham. Betala nu och Jude kommer till Lfc nästa sommar, precis som vi gjorde med Naby Keita några år bakåt i tiden.

Detta vore mer än smaskens...

Bellingham, Elliot, Carvalho ...gaska bra tllväxt på det mittfältet om nu så blir fallet.

Ganska säker att Bellingham kommer nästa sommar till Lfc oavsett...
Citera
2022-07-24, 19:06
Avstängd
Vatos.Locoss avatar
Belingham, hur mycket ryktas han gå för? Skulle må bra utav någon säsong mer i Tyskland, endast 19 men har hypats upp sjukt mycket.
Citera
2022-07-24, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
Belingham, hur mycket ryktas han gå för? Skulle må bra utav någon säsong mer i Tyskland, endast 19 men har hypats upp sjukt mycket.
Grabben kommer bli dyr,Dortmund kommer få bra betalt..han e bra,men ojämn för ofta,men Dortmund förra säsongen va jojo hela laget..utan Haaland typ
Citera
2022-07-24, 19:41
Medlem
Alex P. Keatons avatar
Citat:
Tillbaka till England nu och tagga på Community Shield, visst en titel som inte betyder något för fans eller klubb men det går ju till en bra sak. Sedan vill man aldrig heller förlora mot Liverpool
Handlar nästan mer om vem som förlorar än vem som vinner. Vinner man är det inget att skryta om, men om man förlorar kan man åka på lite pikar. Precis som i träningsmatcher (vs United denna sommar) spelar resultatet egentligen ingen roll, men svider alltid lite extra beroende på motståndare. Förlora mot Leicester i Community shield snabbt bort men är det en rival tar det längre tid.
Citera
2022-07-24, 19:51
Medlem
Alex P. Keatons avatar
Citat:
Ingen blir väl förvånad om han blir dyrare än Nunez. Som i fallet med alla "stora" talanger betalar man extra för hypen. Vad man kanske får ut av honom i framtiden, inte vad han hittills presterat. Själva transfersumman bryr jag mig faktiskt inte så mycket om såvida det inte blir hiskeliga summor. Nej, jag är mer intresserad av vad lönen kommer hamna på.

Blir hans tredje säsong i Dortmund och han har redan spelat 16 matcher i CL så hyfsat med rutin har han ändå plockat på sig.
Citera
2022-07-24, 20:34
Medlem
Jag tycker att Bellingham gör bäst i att stanna någon säsong till i Dortmund där han ju är ordinarie och har alla förutsättningar att utvecklas, få mer rutin och bli ännu bättre. Lär finnas en risk att han får nöta en del bänk om han skulle hamna i Liverpool redan nu, tror inte han hade gått rätt in i startelvan.

Killen fyller 20 först nästa år och har kontrakt till 2025 så Liverpool gör nog rätt i att vänta ett tag för prisets skull.
Citera
2022-07-25, 02:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Imbaz
Jo visst, United hade lekstuga mot Liverpool på försäsongen.

Men tycker verkligen inte att Chelsea har ett bra lag och Tuchel känns inte så fantastisk längre, jag har ju iof sagt så i över ett år och man verkar ha fått lite rätt.
.
Det var dock första matchen efter semestern och vi spelade med massa knattar mot ett toppat United, hade aldrig hänt annars.

När det kommer till Chelsea så håller jag inte med helt, tycker dem varit jävla stabila och vi spelade lika mot dem alla 4 gånger förra säsongen om man inte räknar med straffarna. Däremot så har dem investerat stort i en massa anfallare som inte kan göra mål. Verkar även vara lite kaos i deras omklädningsrum enligt Tuchels uttalanden efter förlusten igår. Får se vad det blir av Chelsea denna säsongen men deras nya ägare har inte direkt förstärkt laget vartfall så du har nog rätt i att dem kommer vara dåliga i år eller tappa det helt nu efter Roman-eran.
Senast redigerad av Bombaclap 2022-07-25 kl. 02:18.
Citera
2022-07-25, 11:08
Medlem
Drickbacks avatar
Målmässigt var MU överlägsna men det beror på 3 rena bjudningar och en omställning på en mindre genomtänkt passning.. Sett till spelet var det lika i alla 3 uppställningar där uppställning 1:3 presterade bäst.
Liverpool har sina möjligheter att göra mål men brände lägena men MU gör mål på sina därför slutar det 0-4..
Citera
2022-07-25, 14:38
Medlem
-GGs avatar
Hur mycket sanning det ligger i det vet jag inte:

Citat:
Cristiano Ronaldo's Agent Jorge Mendes: "Cristiano told me as soon as Manchester united was declared a Europa League club that he won't stay. But we chose to keep it within ourselves. He told me, he is not a football fan who watches UEFA Champions League on screens, he needs to play there and be watched. If we can be honest even the entire UEFA Champions League board wants to see Cristiano in Champions League, because he is the source of income, sponsorship and more revenue in their viewership. Manchester united fans have to realize that now Cristiano is slightly bigger than Manchester united."
Citera
2022-07-25, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drhasch81
Grabben kommer bli dyr,Dortmund kommer få bra betalt..han e bra,men ojämn för ofta,men Dortmund förra säsongen va jojo hela laget..utan Haaland typ
Dortmund borde vara världens rikaste klubb efter alla dyra försäljningar de gör år ut och år in. Haaland var i och för sig billig när han gick till City pga välkända omständigheter, men Dortmund har ju hållit på att sälja dyra spelare i flera år nu. Sancho till United var ju t.ex. ett våldsamt överpris även om han nu till slut har lyckats bli Uniteds bäste spelare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in