Citat:
Ursprungligen postat av
asdfghjklzxcvbnm
Men ingen bryr sig ju……..
Jag såg sista halvtimmen av Frankrike Holland, enda jag sett av EM. Inte så farligt som jag trodde, jag stängde bara av ljudet fyra gånger när det blev för crinch (domare som velade om en klar straff, en missad hands, spelare som ramlar på varann när de ska skjuta, damer som skriver fel nummer på anslagstavlan vid byte).
Mystisk stämning på damfotboll. Varje publikbild visar ointresserad publik, som om de kommit in gratis. Nästan alla spelare och domare ser väldigt cringe ut hela tiden. Det är som om alla skäms eller inte bryr sig. Jag kan inte förklara det.
Noterar hur de svenska kommentatorerna på ytan är trevligt neutrala men mellan raderna kan man förstå att de hatar matchen. Vet inte hur många gånger den ena så "otroligt att hon missade" och den andra sa så fort en fransyska fick bollen "ja nu blir det 2-0". Som om det inte existerade ett försvar eller en målvakt. Jag tror han sa det 10 gånger. Men exakt så var matchen, i slutet existerade inte något holländskt försvar man kunde bara springa igenom, men det gjorde inte fransyskorna utan de spelade alltid bort bollen på kanterna och gick inte på mål. De hade kunnat vinna med 10-0 med större mål-fokus.
Jag var tvungen att kolla EM-priserna på biljetter, en biljett kostar GBP 10 15 20:
https://www.uefa.com/womenseuro/ticketing/
Finalen på söndag på Wembley kostar GBP 15 30 50.
Såg att priserna mellan Crystal Palace och Arsenal på Selhurst Park kostar Euro 185 och 210.