Citat:
Ursprungligen postat av
Stefan4
Nja eller så är det just för att hitta könsdiskriminering i allt vilket var poängen i hela artikeln att detta ALDRIG skulle ske i herrarnas turnering att ett lag får två dagars vila. Vilket visade sig inte stämma med 2012 exemplet. Man kn även gå tillbaka till 2008 och 2004 där man hr exakt samma upplägg. Det vill säga man spelar en kvart om dagen fördelat på 4 dagar, där två lag får två extra dagars vila. Man använder alltså EXAKT samma spelupplägg för herrarna oh damerna i en 16 lags EM turnering. Det handlar väl om att maximera speldagar så mycket som möjligt. Därav att man ändrade upplägg från EM 2016 där man ökade lagen på herrsidan till 24 lag och 6 grupper med åttondelar.
Citat:
Ursprungligen postat av
postkodmiljonar
Naturligtvis är det mest trams.
Vi pratar om elittränade fotbollsproffs. Tre dagar ska vara mer än nog för att återhämta sig till 100%
Mer vilodagar än så tror jag bara kan medföra att eventuell form och matchtempo går ner...positivt att inte spela på flera dagar innan en avgförande match tror jag är klart begränsat till ett par-tre dagar innan match.
Är nästan så jag skulle vilja säga att Englands 5 dagar är lite i överkant för att dom ska vara på tårna fortfarande. Har säkert varit lite sovmorgnar, inte lika hård disciplin på kvällarna osv occh sånt KAN medföra att man tappar lite av den yttersta spetsen.
Detta och den lilla möjligheten att England underskattar Sverige tror jag är lagets enda uppsidor på väg in i den här matchen. alla andra tecken pekar i Englands fördel.
Är ju ständigt återkommande inom fotbollen att spelarna tydligen inte kan klara och spela två matcher i veckan för att det sliter ut dom. Samtidigt lirar hockeyspelare så mycket som 4 matcher i veckan, Tennisspelare kan duellera två tretimmarsmatcher på två dagar. Fotbollsspelare med löner på miljoner i månaden som vadderas in i bomull. Mestadels av tiden spenderas i lågt tempo där man ändå är stillastående. Än mer så inom damfotbollen som spels i lägre tempo, men då ska man också väg in att dom fysiskt har en större utmaning på grund av skillnader biologiskt.
Lägg därtill att vi är inne i en kort turnering med max 6 matcher på nästan en månad. Ska verkligen inte vara några problem. Utan snarare kanske tvärtom som du säger att det kan vara en fördel i en kort turnering att spela tightare mellan matcher.