2022-07-20, 23:39
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
England - Spanien

Jonas Eidevall expertkommentator TV4:

”Fantastisk fotbollsmatch vi har fått beskåda”

IRL: En av de sämsta och tråkigaste matcher jag sett.
Citera
2022-07-20, 23:42
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heggenes
Ja ett OS-guld på damsidan är lika stort som ett OS-guld på herrsidan.

Det tycker ALLA normala människor. Endast anonyma haters på Flashback tycker inte så (men det skulle de aldrig våga säga, de kompenserar sin lilla pitt genom anonymt kvinnohat på Flashback).
Nu byter du ämne dock. Det var rekord det handlade om. Hur många kvinnor hade fått plats på redkordlistan i sprint eller tyngdlyftning om vi inte delat upp det i kön? För din poäng var att man inte gjorde så i andra sporter och tycker man annat är man en kvinnohatare med mikropitt tydligen. Så vilka sporter delar man inte upp rekord i dam och herr?
Citera
2022-07-20, 23:54
Medlem
Nytorgsprinsessas avatar
Det var smärtsamt att se Spanien förlora . Visst förklaringen ligger i deras inffektivitet när det kommer till att göra mål men så trist att se turneringens mest tekniska lag åka ut. Och såklart alltid skit när England vinner oavsett snopp eller snippa.

Men va fan, hur jävla skönt vore det inte om Sverige kunde trycka till detta trista landslag på deras hemmaplan inför fullsatta läktare.

Hursomhelst en bra match var det ikväll. Imorgon blir det Tyskland !
Citera
2022-07-21, 00:12
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
För att återgå till ämnet så fanns det iallafall en positiv grej med England ikväll och det var Wiegman. Matchcoaching på hög nivå. Bytena kom snabbt. Och hon gjorde bytena hon kände behövdes utan att oroa sig för namnen på tröjorna utan prestation och vad som passade bäst rent taktiskt. Och fick resultat av det.
Citera
2022-07-21, 00:16
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burkgurka
Familjedag? Massor av covidfall?

Mest korkade någonsin, typ. Hur fan tänkte dom? Ansvariga måste ju ställas till svars och avgå om Sverige uppenbart förlorar pga detta.
Och varför i helvete har man en familjedag öht mitt under ett brinnande mästerskap? Låter sanslöst oproffsigt. Vill damerna bli tagna på allvar så borde dom tackat nej till detta..men så långt tänkte dom inte tydligen. Men såklart borde inte tillåtits. Hade ju inte funnits på kartan att det ens kommit på tanken i herrmästerskap. Visar att ledningen inte ser riktigt damerna som riktiga proffs eller ens vuxna människor.
Citera
2022-07-21, 00:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
För att återgå till ämnet så fanns det iallafall en positiv grej med England ikväll och det var Wiegman. Matchcoaching på hög nivå. Bytena kom snabbt. Och hon gjorde bytena hon kände behövdes utan att oroa sig för namnen på tröjorna utan prestation och vad som passade bäst rent taktiskt. Och fick resultat av det.

Håller med, mycket imponerande!
Citera
2022-07-21, 01:37
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MartinDahlinsMamma
England - Spanien

Den var väldigt underhållande och bra. Jonas har rätt.
Citera
2022-07-21, 01:43
Medlem
Snabbalirarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MartinDahlinsMamma
England - Spanien

Det var nog det enda bra han sa på hela kvällen ju att det var en bra match, för det var de ! Riktigt underhållande
Senast redigerad av Snabbaliraren 2022-07-21 kl. 02:05.
Citera
2022-07-21, 03:05
Medlem
-GGs avatar
Sanslöst usel kvalitet på spelet. Aptråkiga matcher.
Finns det en damspelare som fan kan skjuta!?

Man kan kalla det fotboll, men det är inte det jämfört med herrarnas.

Det enda lag jag har sett som hållit någorlunda fysik och spel var USA en gång i tiden.
Citera
2022-07-21, 06:32
Medlem
Imorgon fucking gäller det!

Vem ska ta Hanna Glas plats, vem ska ta Segers plats?
Får vi mer ur av Rolfö.
Slår vi Belgien trots massor av smittan?!

Jag säger 2-1 till Sverige.
Citera
2022-07-21, 10:31
Medlem
Barentss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sonicguide
Det finns en annan sida av det där också och det är ju sponsorerna. Låt säg att du har en attraktiv kvinna som många kan likna sig själv vid. Hon är givetvis värd i princip lika mycket som en sexig fotbollskille. Så länge detta pågår kommer tjejer kanske inte var alika i lön men ändå kunna hänga med uppåt i lönestegringen. Sponsorer som står bakom UEFA men också har intressen i enskilda spelare kommer helt säkert att se till att fotbollsmästerskap spelas och att intresset kring kvinnliga fotbollsspelare hålls uppe.
Sponsorer är "äkta" och de är för det mesta inte intresserade av jämlikhet politik eller ideologi (finns enstaka undantag). Så en kvinnlig sportare som drar in 10 mkr i reklamintäkter säger jag Heja Heja till. Det är när det blir ojämlikt som jag blir motvalls, när kvinnor ska ta/få av män och låtsas som de är värda detta när de i själva verket spelar på sitt kön vilket är sexism.
Citera
2022-07-21, 10:32
Medlem
Barentss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scrubland
Det är extremt tydligt att du ser ner på kvinnor. Jag kan inte göra annat än att tycka synd om de kvinnor som tvingas vara i "ditt hem".

"Våra uppfinningar", grymtar han från soffan. Kan tänka mig att du är en sån vuxen man om smyger runt och klistar upp "Denna gata är Djurgårdsland (eller annat valfritt lag)"-märken på lyktstolpar.
Du verkar fylld med fördomar och manshat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in