2022-07-24, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pellejoens
Inget ovanligt i just Skellefteå dock…
nä ha ha
Citera
2022-07-24, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kattafanken
Är det en ny video du åsyftar, eller den där "låt osman få stanna" gnällvideon? För det är Skellefteå svenska där.
Nej den gamla videon. Jaha det är skelleftebor. Okej
Citera
2022-07-24, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skyddavarabarn
Låter mer som småländsk dialekt
aha kan vara
Citera
2022-07-24, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maxilla-Maximus
Ge fan i att sprida vänsterpropanda för att förminska gärningsmannens illdåd! Enligt GW som är en mycket erfaren kriminolog, är han mellan 15 och 17 år. Han är minst 180 cm lång i en av de bilderna han lagt upp på facebook. Idiot!
GW är en mycket intelligent man. Jag litar på hans utsago.
Citera
2022-07-24, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Debattören kanske menar att det finns personer som anser att skuldförhållandet till incidenten är det omvända. Det vill säga att den unge mannen är ett offer i och med han kan få svårt att kontrollera sin drifter om kvinnor går i princip nakna enligt deras synsätt. Det är full möjligt att en islamisk domstol hade friat den unge mannen helt.
Om så är fallet så talar det ytterligare för att dessa människor inte har i Sverige att göra. Det kanske är en muslim som har skrivit inlägget. Jag ska inte vidareutveckla vad jag tänker då det genererar 25 års fängelse.
Citera
2022-07-24, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av f30malmo
Alla de som begår liknande brott har ju drag av personlighetsstörning.
Det påstås ju att fängelserna är fulla med personer med diagnoser och begåvningshandikapp
Citera
2022-07-24, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kattafanken
Är det en ny video du åsyftar, eller den där "låt osman få stanna" gnällvideon? För det är Skellefteå svenska där.
Det är inte skelleftemål.
Citera
2022-07-24, 13:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Det säger ju absolut ingenting. Jag har en anhörig som var längre än det långt före han fyllde femton.

GW har dessutom ingen som helst sakkunskap i GM:s ålder utan spekulerar - precis som du själv.
Just nu är den ålder som juridiskt gäller att han är under 15 år och därmed är det sakligt helt korrekt att säga att båda är mycket unga.

Det är knappast "vänsterpropaganda" att utgå från det om är känt istället för att gå på magkänslan och låtsas att den sanning innan det finns något som visar att det faktiskt är så.
Du får tro vad fan du vill.
Citera
2022-07-24, 13:12
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Det säger ju absolut ingenting. Jag har en anhörig som var längre än det långt före han fyllde femton.

GW har dessutom ingen som helst sakkunskap i GM:s ålder utan spekulerar - precis som du själv.
Just nu är den ålder som juridiskt gäller att han är under 15 år och därmed är det sakligt helt korrekt att säga att båda är mycket unga.

Det är knappast "vänsterpropaganda" att utgå från det om är känt istället för att gå på magkänslan och låtsas att den sanning innan det finns något som visar att det faktiskt är så.

Om man säger, att "båda är mycket unga" så ligger det underförstått, att det finns en påfallande likhet mellan dessa "båda".

Skulle du propagera för, att "det [är] sakligt helt korrekt att säga att båda är mycket unga" om en 12-åring ger en 5-åring en örfil?
Citera
2022-07-24, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Henselon
Att åklagaren/Polisen inte intervjuar Lillan i nuläget säger absolut ingenting om hennes eventuella skadeläge. Hon måste få tid med sina närmsta anhöriga, framförallt Mamman. Rent polisiärt är det absolut ingen brådska att intervjua Lillan. Allt verkar klappat och klart när det gäller vem som är den ansvarige förövaren!
exakt vi får helt enkelt ge oss till tåls tills vi får veta mer
Citera
2022-07-24, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Om man säger, att "båda är mycket unga" så ligger det underförstått, att det finns en påfallande likhet mellan dessa "båda".

Skulle du propagera för, att "det [är] sakligt helt korrekt att säga att båda är mycket unga" om en 12-åring ger en 5-åring en örfil?
Sedan så är det ju inte bara längd och kroppsvikt som talar för att GM är äldre utan även beteendet. 2021 när han försökte dra ner på marken och dra ner byxorna på en vuxen kvinna så påstås han vara 12-13 år. Det tror jag inte på. Dessutom har jag sett en bild på en facebook sida som är relativt nytagen och där är han med lätthet över 15 år. Det viktiga nu är att han med lagstöd kan låsas in för annars kommer detta att hända igen.
Citera
2022-07-24, 13:34
Medlem
DeValeras avatar
Citat:

.

Han har kanske sakkunskap rent generellt när det gäller åldrar och migration, dvs han känner till att det är mycket vanligt att uppge felaktigt ålder då det kan generera fördelar med en uppgiven lägre ålder.

Vad jag har sett vissa media försökt framställa är att det skulle handla om jämnåriga, de har skrivit att båda är under 15 år, vilket i och för sig är korrekt, men det framstår för läsaren som mindre ohyggligt än att skriva att gm är formellt 13 år och bo är 9 år. Denna åldersskillnad är faktiskt rätt mycket.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in