Citat:
Ursprungligen postat av
NightmareFuel1
Med tanke på hotbilden kan ni ge er fan på att han är tungt bevakad och inte kan röra sig fritt. Lyckas ni ta död på MGM så förnekar ni Luna upprättelse genom rättsväsendet. Ni utsätter då även all personal som måste vistas runt honom för fara. Vill folk däremot bete sig som islamistgalningar i ett parallellt rättssystem när han kommer ut så säger jag ”ajabaja” men lägger i övrigt inga fingrar emellan. Inte efter att ha tagit del av detaljerna.
Jag rekommenderar det inte, stöttar det inte, fördömer det - men skulle han vara jagad och knackar på min dörr så låser jag den och vinkar hejdå.
Jag stöttar absolut inga våldshandlingar riktade mot MGM. Men ingenting tyder enligt min mening på att Luna kommer att få upprättelse genom rättsväsendet.
Domstolarna kommer att säga att det inte finns bindande bevis för att MGM har fyllt 15 år, och därför måste han behandlas som om han är 13 år och icke straffmyndig. Då kan han inte straffas över huvud taget.
Kan man ens tvinga honom att lämna DNA-prov för att se om hans DNA återfinns på eller i lilla Luna?