2022-07-19, 21:24
Medlem
Mopsans avatar
Jag hittade en artikel från Världen idag där GW uttalar sig om Kevinfallet.
Jag tycker att det är märkligt att media håller så tyst om det inträffade. Kan det vara för att det är just ett valår? Skulle inte förvåna om utredningarna på monstret kommer att dröja till efter 11/9.

Läs och avgör själva. https://www.varldenidag.se/nyheter/g...oEx2PpFmgTLjQ/
Jag undrar vad det monstret gör idag?
Citera
2022-07-19, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JanneGitarr
Den där psykologen uttalade väl sig med anledning av den sk. 13 åringens dåd i Skellefteå?
Varför håller han på och snackar om vad "många" barn har varit utsatta för, det är väl inte intressant i detta fallet, eller finns det belägg för att Skellefteå psykopaten varit utsatt för något?

En random psykolog hur kunnig han än är kan självklart inte uttala sig om ett enskilt fall. Hade det varit hans klient hade han ju haft tystnadsplikt.
Därför uttalade han sig i allmänna ordalag om hur det statistiskt ser ut.
Senast redigerad av Inkentinken 2022-07-19 kl. 21:32.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tompa81
Hör ni? Vilken tystnad...
Vilken enorm tystnad bland alla som skrikit sig hesa över att vi ska ta hit all världens ohyra, till vilket pris som helst. Kanske har de tappat rösten, eller är det i vanlig ordning så att dessa nyttiga idioter återigen valt att bortse från vad som hänt. Rent av är de övertygade om att det är en svensk som gett sig på ett svenskt barn.

Fast det är klart, röster höjs, gällande att det är synd om gm och att det tydligen är rasism att inte tycka att det är ok att babbar våldtar och dödar svenska barn.

Det är således korrekt som tidigare skrivits att vänstern utan problem offrar barn på mångkulturens altare och att de gör det med gott samvete.
Fy fan...

Var är demonstrationerna/artiklarna/kändisarna/politikerna osv? De som så gärna skanderade lögner gällande en neger som dog av överdos i samband med ett polisingripande på andra sidan jorden, de som skrek sig sönder och samman över det hemska attentatet på Gotland för inte så länge sedan. Var är de nu?
Tog inte många timmar innan "viktigare" nyheter som SAS-strejken, "klimatet", Ukraina och Trump tog över nyhetsflödet och trycke undan denna fruktansvärda händelse.

Hur kan ni som kämpat och röstat för att göra detta möjligt ha sinnesro? Kan ni sova om nätterna? Varför tar ni inte livet av er? Hemska människor.
Vem har skrivit det? Var? När? Länka. Inte läst det någonstans. Rasism eller vad det nu är ligger i att dådet kopplas ihop med hudfärg och att det blir ett patetiskt lustdrev som verkar mest bygga på det. För de flesta tycks det överskugga både offret (tänk om hon inte vart svensk?), förmågan att se hur rättsamhället fungerar och läsförmågan. Inte en jävel tycker inte att äcklet inte ska straffas, låsas in och kastreras för han är mörkhyad? Skärp dig.
Citera
Medlem
Kattafankens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Rent juridiskt kan socialnämnden ta ett beslut om tvångsomhändertagande, så att det är liksom inget snack om att dom har en enorm makt. Och det kan ordförande i socialnämnden göra innan ett domslut.

Skulle de luta sig mot socialt nedbrytande beteende i LVU lagkravet då menar du? För han knarkar ju inte, vad vid vet, och det är det jag menar med att socialen egentligen inte har befogenheter för detta fall.
Citera
2022-07-19, 21:27
Medlem
Kattafankens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Det har du ju ingen aning om!

Så du tror att en utredning om barnet skulle helt missa om han hade blivit utsatt för något? Han har ju utretts.
Citera
2022-07-19, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NightmareFuel1
Med tanke på hotbilden kan ni ge er fan på att han är tungt bevakad och inte kan röra sig fritt. Lyckas ni ta död på MGM så förnekar ni Luna upprättelse genom rättsväsendet. Ni utsätter då även all personal som måste vistas runt honom för fara. Vill folk däremot bete sig som islamistgalningar i ett parallellt rättssystem när han kommer ut så säger jag ”ajabaja” men lägger i övrigt inga fingrar emellan. Inte efter att ha tagit del av detaljerna.

Jag rekommenderar det inte, stöttar det inte, fördömer det - men skulle han vara jagad och knackar på min dörr så låser jag den och vinkar hejdå.

Jag stöttar absolut inga våldshandlingar riktade mot MGM. Men ingenting tyder enligt min mening på att Luna kommer att få upprättelse genom rättsväsendet.

Domstolarna kommer att säga att det inte finns bindande bevis för att MGM har fyllt 15 år, och därför måste han behandlas som om han är 13 år och icke straffmyndig. Då kan han inte straffas över huvud taget.

Kan man ens tvinga honom att lämna DNA-prov för att se om hans DNA återfinns på eller i lilla Luna?
Citera
2022-07-19, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kattafanken
Så du tror att en utredning om barnet skulle helt missa om han hade blivit utsatt för något? Han har ju utretts.

Nu har väl iofs igen av oss sett någon utredning, vi vet bara att den är gjord. Eller har du läst den?
Citera
2022-07-19, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NightmareFuel1
Korrekt. Det handlar inte om intellektuell funktionsnedsättning samtliga med diagnosen utgör 1 procent av befolkningen.

Att Abushi enligt uppgifter har en medelsvår intellektuell funktionsnedsättning placerar honom i en grupp som kanske utgör maximalt 0,5 procent av befolkningen. Det är så att de har en intelligensålder på 6-8 år, sett till problemlösningsförmåga och intellektuell kapacitet så är de på en nivå som förstaklassare. Just misstänkt gärningsman är också i 13-15 års åldern så han har inte levt länge nog för att på andra sätt hinna mogna så det täcker upp hans nedsättning litegrann. De som läser in ideologiska eller teologiska motiv i hans beteende är helt ute och cyklar när det handlar om någon som troligtvis inte har ett begreppsmässigt tänkande.

Sedan tillhör han den lilla minoritet av den här procenten som har ”maladaptivt beteende” (skrika könsord, kladda på andra elever m.m.). Tyvärr är sådant beteende alldeles för vanligt förekommande i dagens skolor, det sticker inte längre ut. Säg att maximalt 30 procent av alla med medelsvår intellektuell funktionsnedsättning uppvisar ”maladaptivt beteende”. 7 av 10 har det inte (men de siffrorna är min gissning). Det bör självklart även nämnas att det finns jättemånga utan intellektuell funktionsnedsättning som beter sig så.

Killen tillhör en grupp som troligen utgör 0,2 procent av befolkningen och till och med för denna lilla grupp är han avvikande. Överfallet i tunneln visar redan där tendens till empatistörning (egentligen eufemism för psykopat men sådan diagnos ställs inte på minderåriga) och det är precis vad Risberg betonade.

Eftersom den grova våldtäkten och mordförsöket ska ha varit så utdragna där killen haft mycket tid att besinna sig istället för att fortsätta våldföra sig på barnet så går inte det att förklara med ”raseriutbrott”. Slutsatsen är att han njöt av det och ville fortsätta. Att sedan vara så kall att man börjar ljuga för de andra som anländer till platsen och flytta cyklar långa sträckor är också ett oerhört märkligt beteende. Ärkepsykopat med andra ord.

Killen var från början en i minoriteten av medelsvårt intellektuellt funktionsnedsatta som har ”maladaptivt beteende” (ca 0,2 procent). Om han är skyldig till brottet i Skellefteå då är han abnormal för den lilla gruppen eftersom han i sådana fall är psykopat och sexualsadist.

Det är klart som fan att Risberg vädjar om att inte ”klandra”, direkt hoppar till att prata om förebyggande arbete och endast litegrann fördömer brottet. Skulle Risberg som professionell psykolog med uppgift att rehabilitera gärningsmän elda på massorna? Han vet att folk vill hänga killen i närmsta träd. Tror ni att socialtjänsten, andra myndigheter eller vårdnadshavarna skulle fortsätta skicka monstren till honom ifall han sa vad han egentligen tycker och tänker om vissa av dem?

För lärarna i Skellefteå är det en jävla tragedi att en av deras älskade elever ligger skändad, nedsövd och i respirator. Sedan finns det överhängande risk att vissa personer ur allmänheten lynchar deras andra elev innan killen ens är dömd. En lärare kan inte uppmuntra till parallella rättsystem (varken sharia eller något annat) och de kan heller inte gå ut och säga vad de egentligen tycker om misstänkt gärningsman. Istället så läcker de information till bekanta (som skriver på Flashback) eller till Aftonbladet och alla andra tidningar, inklusive all dokumentation de har om misstänkt gärningsman. Om än delvis klantigt formulerat så är det i sak bra att lugna ned så att deras forne elev inte blir lynchad innan dom/bevistalan.

Sjukvården och polisen kommer dock tiga som muren eftersom de har mycket mer sekretess än skolan och hanterar ofta vedervärdiga gärningsmän. En polis måste upprätthålla lagen, sjukhuspersonal måste ge vård och bibehålla sekretess. Socialtjänsten i sin tur tiger huvudsakligen på grund av sekretess men de tiger extra mycket för att de vill skydda sina egna arslen. Migrationsverket lär också tiga.

Återigen är det värt att betona: MGM är ännu inte dömd.

Med tanke på hotbilden kan ni ge er fan på att han är tungt bevakad och inte kan röra sig fritt. Lyckas ni ta död på MGM så förnekar ni Luna upprättelse genom rättsväsendet. Ni utsätter då även all personal som måste vistas runt honom för fara. Vill folk däremot bete sig som islamistgalningar i ett parallellt rättssystem när han kommer ut så säger jag ”ajabaja” men lägger i övrigt inga fingrar emellan. Inte efter att ha tagit del av detaljerna.

Jag rekommenderar det inte, stöttar det inte, fördömer det - men skulle han vara jagad och knackar på min dörr så låser jag den och vinkar hejdå.
Värt för många att läsa (om de missat) eller läsa om.
Citera
2022-07-19, 21:42
Medlem
Kattafankens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Egnatankar
Kan man ens tvinga honom att lämna DNA-prov för att se om hans DNA återfinns på eller i lilla Luna?

Man kan tvinga en person som är misstänkt för brott där fängelse ingår i straffskalan att ge sitt DNA, men jag vet inte hur det gäller barn.
Citera
2022-07-19, 21:44
Medlem
Vad är det för bild som nyligen tagits som folk pratar om?
Angående gärningsmannen
Citera
2022-07-19, 21:45
Medlem
DenOndaLedarens avatar
Lyssnade lite snabbt på hans rapvideo tidigare idag. Låter han inte väldigt prepubertal där? Lyssnade som sagt inte jättenoga eftersom ljudet var väldigt lågt men han lät som en tjej.
Citera
2022-07-19, 21:47
Medlem
Oavsett om förövaren är över eller under 15 år så måste nog polisen i det här fallet säkerställa att det är rätt förövare som misshandlat och grovt våldtagit den lilla 9 åriga flickan. Tänker att myndigheterna nu i många år framåt måste säkerställa att förövaren inte attackerar andra personer.

Då vill man ju veta att det är rätt person.

Så jag tror absolut att man har gjort eller borde ta dna-prov på förövaren och matcha med det man funnit inuti offret.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in