2022-07-23, 20:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Nej, när hon gör abort så blir inget barn att ta ansvar för.
Det när hon väljer att föda som barnet äger rätt till ekonomisk trygghet från båda föräldrarna.
Väljer karln att pippa utan att skydda sig tillräckligt så är det alltså bara att betala (om kvinnan inte väljer abort)

Det är inte så det fungerar i ett jämlikt samhälle. Om du har avsäger mannen rätten att ha inflytelse i huruvida barnet behålls eller dödas, så har denne heller inget ansvar att ta på sig när barnet väl föds.
Citera
2022-07-23, 20:29
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stepmom
Det är inte så det fungerar i ett jämlikt samhälle. Om du har avsäger mannen rätten att ha inflytelse i huruvida barnet behålls eller dödas, så har denne heller inget ansvar att ta på sig när barnet väl föds.

Varför valde han att komma i någons vagina då?
Citera
2022-07-23, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Så vilka är dina argument som du vill att riksdagen ska fatta beslut ifrån då? Har du ens några?

Det är ju avsaknaden av argument som gör att ni aldrig kommer att vinna någon som helst abortdiskussion utan är hänvisade till att gorma om att andra är efterblivna och ologiska som inte vill legalisera våldtäkt.

Du är fan efterbliven på riktigt haha. Vi snackar inte om lagar här, vi snackar om moral, om rätt och fel etc.

Du fattar fortfarande inte problematiken med er argumentation eller den naturliga logiska förlängningen av er argumentation?

Har du ett IQ under 70? Alltså, du är totalt obegåvad om du inte förstår problematiken i ert resonemang. Dumskalle.

Som att riksdagen har rätt i allt din jävla apa? Vad de tycker har 0 bäring på moralaspekten,. En gång i tiden så fattades det beslut om att tvångssterilisera vissa typer av människor. Så det har förekommit dåligt fattade beslut tidigare.
Senast redigerad av Dajmkulan 2022-07-23 kl. 20:34.
Citera
2022-07-23, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cattamystery
Det värsta är inte att det finns dem som anser att andra ska kunna bestämma över kvinnans kropp. Inte heller att det finns religiösa och filosofiska personer som anser att det finns ett liv bland de delande cellerna som vars rätt till liv är viktigare än kvinnans.

De värsta är de som lär kvinnan att hon har fel kropp och att sterilisering leder till lycka.

Citat:
Nej, det värsta är alla dem som inte förstår den makt män, religiösa, filosofer, politiker och rättsväsendet får över den kvinna som inte längre har rätten till sin kropp.
Däremot är det självklart att vaccinera alla kvinnor även mot deras vilja för att rädda deras liv.

Citat:
Det skrämmer mig att vissa anser att män och samhället ska ha makten över en annan människa.
Ja, men det är nödvändigt. Det är nödvändigt att män bestämmer att övergångsställen är en sak som finns i Sverige och ska repeteras vare sig man vill det eller ej.

Citat:
Tänk den makt en man kan få över en kvinna. Bara att ha sex med henne tills hon blir gravid och sedan tvinga henne att föda.
Kvinnan är alltid ett hjälplöst våp och har aldrig hört talas om fri vilja eller p-medel.

Citat:
Det skrämmer mig att vissa tycks tro att det baracör en fråga om preventivmedel. Ibland blir ett barn till i alla fall. Ibland är sexet inte med samtycke.
Bilolyckor saknar också samtycke och därför måste vi klassa alla bilolyckor som terrordåd.

Citat:
Jag är för abort och kvinnans rätt till sin kropp.
Förutom när det gäller nödgodkända massvacciner då jävlan ska horan hålla käften och ta den!

Citat:
Ingen ska ha makten över en annans kropp.
Jag tycker att föräldrar ska ha rätt att bestämma över sina barns kroppar, men jag är också av den kontroversiella åsikten att barn inte behöver genus och att sterilisering endast bekräftar mental sjukdom.
Citera
2022-07-23, 20:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9

Varför valde hon att inte bära skydd?
Citera
2022-07-23, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9

Jag kan svaret. För att det är skönt!
Citera
2022-07-23, 20:39
Citat:
Ursprungligen postat av Dajmkulan
Du är fan efterbliven på riktigt haha. Vi snackar inte om lagar här, vi snackar om moral, om rätt och fel etc.

Du fattar fortfarande inte problematiken med er argumentation eller den naturliga logiska förlängningen av er argumentation?

Har du ett IQ under 70? Alltså, du är totalt obegåvad om du inte förstår problematiken i ert resonemang. Dumskalle.
Och jag förklarar att er usla argumentation är skälet till att ni förlorade debatten 1974 och alltjämt är på den förlorande sidan.

Det är bara för dig det är problematiskt att du ser det som ologiskt av TomatKungen att inte vilja legalisera våldtäkt. Vi andra har inte de bekymren överhuvudtaget med att TomatKungen inte vill det .

Vi skulle heller aldrig komma på tanken att knuffa någon annan framför ett tåg så det har vi heller inget huvudbry med.
Citera
2022-07-23, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Seriöst varför börjar du babbla om barnets kropp
Normala män har sex med kvinnna - dvs hennes kropp - och det är i hennes kropp graviditeten blir. Eftersom det är hennes kropp så avgör hon om hon vill bära fram något eller inte.

Den tes går väldigt enkelt att bevisa. Du behöver bara visa oss en kvinna som med tankens kraft kan få sin graviditet avbruten. Så bevisar du en gång för alla att kvinnor kan bestämma över sina egna kroppar.
Citera
2022-07-23, 20:42
Citat:
Fast nu har vi ju ändå valt att ha något som kallas faderskap vilket i första hand går till den som visas ha gjort barnet.
Citera
2022-07-23, 20:50
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Varför valde hon att inte bära skydd?

Fast det finns en hel del kvinnor som blir gravida trots att de käkar p-piller osv. Det finns också kvinnor som ljuger om att de käkar p-piller för att de vill ha barn. Det finns också de kvinnor och män som knullar på fyllan och glömmer allt om skydd i stundens hetta. Osv.

För män är det bästa skyddet att inte komma i någons vagina om de inte vill bli fäder eller medverka till abort.
Citera
2022-07-23, 20:52
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nronewoke
Jag kan svaret. För att det är skönt!

Ja det är skönt i någon minut, ställ det mot att betala underhåll i 18 år eller att medverka till en abort.
Citera
2022-07-23, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cattamystery
^suck^. Gå hem och lägg dig i korgen

Det är jävligt jobbigt att ha rätt hela tiden. Jag behöver lägga mig och vila i korgen. Tack för tipset.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in