Citat:
Ursprungligen postat av
cattamystery
Det värsta är inte att det finns dem som anser att andra ska kunna bestämma över kvinnans kropp. Inte heller att det finns religiösa och filosofiska personer som anser att det finns ett liv bland de delande cellerna som vars rätt till liv är viktigare än kvinnans.
De värsta är de som lär kvinnan att hon har fel kropp och att sterilisering leder till lycka.
Citat:
Nej, det värsta är alla dem som inte förstår den makt män, religiösa, filosofer, politiker och rättsväsendet får över den kvinna som inte längre har rätten till sin kropp.
Däremot är det självklart att vaccinera alla kvinnor även mot deras vilja för att rädda deras liv.
Citat:
Det skrämmer mig att vissa anser att män och samhället ska ha makten över en annan människa.
Ja, men det är nödvändigt. Det är nödvändigt att män bestämmer att övergångsställen är en sak som finns i Sverige och ska repeteras vare sig man vill det eller ej.
Citat:
Tänk den makt en man kan få över en kvinna. Bara att ha sex med henne tills hon blir gravid och sedan tvinga henne att föda.
Kvinnan är alltid ett hjälplöst våp och har aldrig hört talas om fri vilja eller p-medel.
Citat:
Det skrämmer mig att vissa tycks tro att det baracör en fråga om preventivmedel. Ibland blir ett barn till i alla fall. Ibland är sexet inte med samtycke.
Bilolyckor saknar också samtycke och därför måste vi klassa alla bilolyckor som terrordåd.
Citat:
Jag är för abort och kvinnans rätt till sin kropp.
Förutom när det gäller nödgodkända massvacciner då jävlan ska horan hålla käften och ta den!
Citat:
Ingen ska ha makten över en annans kropp.
Jag tycker att föräldrar ska ha rätt att bestämma över sina barns kroppar, men jag är också av den kontroversiella åsikten att barn inte behöver genus och att sterilisering endast bekräftar mental sjukdom.