2022-07-22, 12:51
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Problem2020
Det är möjligt, men om något annat vittne skulle vara misstänkt så hade samma gällt såklart....

Men skönt att du inser att ur ett polisärt sätt så är Engströms egna utsagor vad han ser o gör värt vatten ...

Ja precis, de är vatten värda, de har vikt. Det finns flera uppgifter SE kommer med som placerar honom på platsen efter mordet, som ni inte kommit runt.
Citera
2022-07-22, 12:53
Medlem
MOPspanarens avatar
Citat:
Du säger att här har vi en man som säger massa lögner men inte hamnar i klaveret...!

Det är svårt att bevisa vad GM kan har läst ...Eller sett o hört från brottsplatsen själv o återkomsten till Sveavägen..

Men som du säger så gör han ju en del saker också....

Samtalet med Lisbeth...
Hjälper Hage o Glantz med Palme
Pekar färdriktning åt Polisen
Springer i gränden efter polisen
Blir nekad av polis att lämna vittnesmål

Om Lisbeth nekar detta samtal

Om Hage o Glants inte minns Engström

Om inget vittne eller Polis minns något av Engström vistelse på brottsplatsen eller hans språngmarsch

Om Wallin varken minns "supervittnet" eller att han nekar Engström vittnesmål..

Då spelar Engströms egna ord ingen roll för en utredare som börjar misstänka...

Snarare tvärtom att han misstänkt bara starkare ju mer han vill bli bekräftad på mordplatsen men ingen kan bekräfta honom

Samtalet
Nu har inte Lisbeth nekat ett samtal med någon. Hon har inte fått frågan och hon har heller inte nämnt något. Istället så har vi SE's ordagranna signalement från samtalet med henne.
Att han som GM pusslar ihop signalement via media och vågar både ljuga om ett samtal med Lisbeth och att hon skulle misstagit hans mörka rock för mörkblå täckjacka är för osannolikt i min bok.

Hage - Glantz
Varken Hage eller Glantz nämner någon runt om kring. Bengt Palm var även han framme och påpekat att Palme borde vändas på så att han inte kvävdes.
Finns inget som omöjliggör att SE skulle ha varit där alls.

Windén?(Wallin tror jag inte du menar)
Han fick heller aldrig frågan av KP/HM av någon anledning. Frågan är dock vad ett svar ger.
Skulle han tillstå att inte tog upp fler uppgifter och avvisad någon?
Fakta är ju dock så att flertalet personer INTE togs på namn och att några av dessa upplevde ett ointresse.
Här ska vi då ha en GM som börjar ljuga om hur han blir avvisad, polisens ointresse och det som torde vara enkelt att kontrollera, ett samtal med polis.
Vi ser i anmälan att 2520(Windén/Söderström) tog upp några vittnesmål. Bl.a. då Delsborn som är en person som "inte varit på platsen i inledningsskedet" och som också nämner "mörk rock".
Tur?
Citera
2022-07-22, 12:54
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Engström är alltså inte rädd att vara förväxlad med GM..

Han är rädd att ett vittne skulle förväxla honom med GM o därför har han panik på morgonen....

Tänk om detta jävla vittne plötsligt tror att "jag" Stig Engström är GM ....haha

Nu tror inte jag att du förstår vad du läste.

Jag nämner inte ett ord om vad han kände och inte kände
Citera
2022-07-22, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Ja precis, de är vatten värda, de har vikt. Det finns flera uppgifter SE kommer med som placerar honom på platsen efter mordet, som ni inte kommit runt.

Nej det finns det eg inte..

Då det nu är omöjligt att dels veta vad media har skrivit om eller sagt...

O dels vad GM kan ha sett eller hört både när mordet har skett o återkomsten på Sveavägen...

Därför så går det inte att använda hans egna utsagor..

Han kan dessutom haft någon på brottsplatsen som informerat honom om allt...( Detta är såklart inget jag tror på ) men ville bara säga att därför går det inte att använda hans utsagor
Citera
2022-07-22, 12:58
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Här borde KP gjort en rekonstruktion o testat en februari o använt 1986 belyning o helt enkelt kollat om det gick...

Självklart går det. Man ser färgen på väggen på en av fotona från mordplatsen.

Förresten har väl mördaren på trappkrönet lika långt till LJ, varför skulle då GM kunna se färgen på jackan men inte vittnet SE?
Citera
2022-07-22, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MOPspanaren
Samtalet
Nu har inte Lisbeth nekat ett samtal med någon. Hon har inte fått frågan och hon har heller inte nämnt något. Istället så har vi SE's ordagranna signalement från samtalet med henne.
Att han som GM pusslar ihop signalement via media och vågar både ljuga om ett samtal med Lisbeth och att hon skulle misstagit hans mörka rock för mörkblå täckjacka är för osannolikt i min bok.

Hage - Glantz
Varken Hage eller Glantz nämner någon runt om kring. Bengt Palm var även han framme och påpekat att Palme borde vändas på så att han inte kvävdes.
Finns inget som omöjliggör att SE skulle ha varit där alls.

Windén?(Wallin tror jag inte du menar)
Han fick heller aldrig frågan av KP/HM av någon anledning. Frågan är dock vad ett svar ger.
Skulle han tillstå att inte tog upp fler uppgifter och avvisad någon?
Fakta är ju dock så att flertalet personer INTE togs på namn och att några av dessa upplevde ett ointresse.
Här ska vi då ha en GM som börjar ljuga om hur han blir avvisad, polisens ointresse och det som torde vara enkelt att kontrollera, ett samtal med polis.
Vi ser i anmälan att 2520(Windén/Söderström) tog upp några vittnesmål. Bl.a. då Delsborn som är en person som "inte varit på platsen i inledningsskedet" och som också nämner "mörk rock".
Tur?

Ja dåligt polisarbete ...

Säger inte emot för det är exakt det dom borde fått... Alltså frågor direkt ställda mot Engström berättelse om man tror Engström ljuger..

.synd
Citera
2022-07-22, 13:01
Medlem
MOPspanarens avatar
Citat:
Dessutom har dina påstående hamnat lite på skam då några duktiga skribenter faktiskt plockat fram att Media har nämnt det innan Engström....

Vad är ditt absolut starkaste bevis på att Engström befunnit sig på brottsplatsen ?

Du får bara ta en sak...

Vad har dom plockat fram, menar du?
(Lägg gärna lite mer tid på dina inlägg och länka.)

"Mörkblå täckjacka"

Några av de uppgifter som kommer från väktarna:
"Flera som vänder på Palme"
"Bryskheten"
"Samtal med polis"
"Identiteten på Palme blev känd senare"
Citera
2022-07-22, 13:02
Medlem
Citat:
Nu tror inte jag att du förstår vad du läste.

Jag nämner inte ett ord om vad han kände och inte kände

Nej det var jag som la till hur han kände...

Men det var väl så du menade ?

Att Engström var förväxlad inte med GM utan att han blev förväxlad av ett vittne som lämnade signalementet på GM ...haha
Citera
2022-07-22, 13:04
Medlem
Citat:
Självklart går det. Man ser färgen på väggen på en av fotona från mordplatsen.

Förresten har väl mördaren på trappkrönet lika långt till LJ, varför skulle då GM kunna se färgen på jackan men inte vittnet SE?

Han kan se LJ flera gånger...

LJ nämner att han såg GM vända sig om så det betyder inte att GM skulle kunna sett LJ fler gånger...
Citera
2022-07-22, 13:05
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Nej det finns det eg inte..

Då det nu är omöjligt att dels veta vad media har skrivit om eller sagt...

O dels vad GM kan ha sett eller hört både när mordet har skett o återkomsten på Sveavägen...

Därför så går det inte att använda hans egna utsagor..

Han kan dessutom haft någon på brottsplatsen som informerat honom om allt...( Detta är såklart inget jag tror på ) men ville bara säga att därför går det inte att använda hans utsagor

Ok, om du kommer runt det på det sättet så är det enkelt för mig att komma runt SE som mördare. "Någon annan kan ha gjort det" - så teorin med SE är nu inte vatten värd.

Det finns flera uppgifter som inte härletts till media, dessa kommer ni inte runt genom att påstå att media kanske nämnt det om ni inte kan visa att de gjort det. Tidningarna finns kvar, det står dig fritt att hitta.
Citera
2022-07-22, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MOPspanaren
Vad har dom plockat fram, menar du?
(Lägg gärna lite mer tid på dina inlägg och länka.)

"Mörkblå täckjacka"

Några av de uppgifter som kommer från väktarna:
"Flera som vänder på Palme"
"Bryskheten"
"Samtal med polis"
"Identiteten på Palme blev känd senare"

Det har länkats på en del saker från media i denna tråd...

Senast Delsborn om "känd senare att det var Palme"

Även mörkblå täckjacka

Sen återvänder Engström så vad han hör eller ser går inte att bevisa....
Citera
2022-07-22, 13:09
Medlem
Citat:
Ok, om du kommer runt det på det sättet så är det enkelt för mig att komma runt SE som mördare. "Någon annan kan ha gjort det" - så teorin med SE är nu inte vatten värd.

Det finns flera uppgifter som inte härletts till media, dessa kommer ni inte runt genom att påstå att media kanske nämnt det om ni inte kan visa att de gjort det. Tidningarna finns kvar, det står dig fritt att hitta.

Vi har länkat många saker o uppgifter på vad Engström har sagt som stått eller sagt på TV innan Engström gör dom till sin berättelse.....

Ja du kan påstå att någon annan är GM för Engström är bara misstänkt ...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in