2022-07-20, 23:42
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av csvens
Vet väl inte om dom bara tokgissat, eller bara vräkt ur sig något? Andra saker som tyder på att dom gått sakta är att dom gått armkrok. Dessutom har dom gått de sista 70 metrarna på 1 min och 35 sek enligt mätningarna med Fauzzi. Det är sakta om något.

Något annat än antaga tider är nog svårt för någon att få fram. Se vad jag skrev tidigare (FB) Skandiamannen

Själv har jag ingen aning vem som har rätt eller fel angående när dom verkligen startade eller hur hastigheten är fördelad momentant, det tror jag ingen kan säga med någorlunda säkerhet. Diskussionen för mig gällde om det var tidsmässigt möjligt och det var då jag hänvisade till GRK. Jag gissar att det är så Gunnar Wall tänker också.

Men när man jämför med Fauzzi så placerar man ju Fauzzi på fel ställe. Han var ju inte så långt norrut som adressen anger. Lyssnar man istället på Fauzxis berättelse så är han några meter över adolf fredriks kyrkogata när skotten faller. Mäter man sträckan då så går LOP i samma hastighet som honom.

Mannen Fauzzi ser bakom går långsammare. Det finns vittnen som säger de gick i normal hastighet om jag inte minns fel.

Palme var aktiva personer, tennis mm, ingen gamling på det sättet. Det var kallt och blåsigt.

Armkroken har ifrågasatts.

Om jag inte minns fel så utgick kommissionen från att de lämnade Grand en viss tid. Den tiden är ingen fastslagen tidpunkt i verkligheten. Man kan inte ens säga när filmen tog slut nämligen.
Senast redigerad av enough-is-enough 2022-07-20 kl. 23:45.
Citera
2022-07-20, 23:42
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sumer
"Olof Palmes sista steg del 2 med Lars Borgnäs"

"Lars Borgnäs berättar vidare om sin senaste bok. Ett ämne som kommer upp är Arne Irvells anteckningar som vid den legendariske mordutredarens död testamenterades till Lars Borgnäs.

https://hittapodd.se/podd/palmemordet/218-olof-palmes-sista-steg-del-2-med-lars-borgnas

Ja det säger väl en del om var Irvell stod...
Citera
2022-07-20, 23:47
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Ja det säger väl en del om var Irvell stod...
Ok. Säg att Arne Irwell (mot förmodan) skulle ha varit inne på Borgnäs och Walls konspirationsteorier, men än sedan? Då har vi alltså tre tokstollar här i stället för två, och vad spelar det egentligen för roll?
Citera
2022-07-20, 23:53
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Ok. Säg att Arne Irwell (mot förmodan) skulle ha varit inne på Borgnäs och Walls konspirationsteorier, men än sedan? Då har vi alltså tre tokstollar här i stället för två, och vad spelar det egentligen för roll?

Ok, så den polis ni påstår misstänkte SE är en tokstolle? Svänger fort.

Irvell påstods vara den bästa mordutredaren i riket. Vad betyder det om han misstänkt SE men sedan släppt dessa tankar?
Senast redigerad av enough-is-enough 2022-07-20 kl. 23:56.
Citera
2022-07-20, 23:58
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ok, så den polis ni påstår misstänkte SE är en tokstolle? Svänger fort.
Nja, snarare tvivlar jag väl på att mordutredaren Arne Irwell skulle ha varit konspirationsteoretiker. Tror snarare att Lars Borgnäs och Gunnar Wall försöker få skenbart stöd för sina egna idéer hos Irwell, trots att något sådant stöd troligen inte finns där. Källhänvisningar saknas helt.
Senast redigerad av Draifos 2022-07-21 kl. 00:01.
Citera
2022-07-21, 00:01
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Nja, snarare tvivlar jag väl på att mordutredaren Arne Irwell skulle ha varit konspirationsteoretiker. Tror snarare att Lars Borgnäs och Gunnar Wall försöker få skenbart stöd för sina egna idéer hos Irwell, trots att något sådant stöd troligen inte finns där.

Trots att Irvell testamenterade sina anteckningar till Borgnäs? Skulle säga att det är extremt tydligt stöd från Irvell till Borgnäs.

Han misstänkte SE lite lätt, men sen släppte han det. Sveriges bästa mordutredare. Säger en hel del.
Citera
2022-07-21, 00:02
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Trots att Irvell testamenterade sina anteckningar till Borgnäs? Skulle säga att det är extremt tydligt stöd från Irvell till Borgnäs.

Läs på om vad ordet konspirationsteoretiker betyder, du kan lära dig något.
Källa på det?
Citera
2022-07-21, 00:07
Medlem
csvenss avatar
Citat:
Men när man jämför med Fauzzi så placerar man ju Fauzzi på fel ställe. Han var ju inte så långt norrut som adressen anger. Lyssnar man istället på Fauzxis berättelse så är han några meter över adolf fredriks kyrkogata när skotten faller. Mäter man sträckan då så går LOP i samma hastighet som honom.

Mannen Fauzzi ser bakom går långsammare. Det finns vittnen som säger de gick i normal hastighet om jag inte minns fel.

Palme var aktiva personer, tennis mm, ingen gamling på det sättet. Det var kallt och blåsigt.

Armkroken har ifrågasatts.

Om jag inte minns fel så utgick kommissionen från att de lämnade Grand en viss tid. Den tiden är ingen fastslagen tidpunkt i verkligheten. Man kan inte ens säga när filmen tog slut nämligen.

Precis, håller med. Det kring Fauzzi kan verkligen ifrågasättas.
Citera
2022-07-21, 00:39
Medlem
Tänkte på en otrolig tillfällighet...

Tidsluckan där LJ stod när GM vänder sig om är några få ynka sekunder...

Sjukt nog är det exakt samma lucka som Engström också ser LJ men från brottsplatsen...

Är det möjligt att Engström o GM ser LJ i samma position som LJ står i samma tidslucka ?

Är det möjligt att bara GM o Engström springer I gränden...?

Är det möjligt att bara GM o Engström bar en liten väska...

Tänkvärt..
Senast redigerad av Problem2020 2022-07-21 kl. 01:07.
Citera
2022-07-21, 06:23
Medlem
Ingen som är säker på att SE är oskyldig som har en fundering på möjligheten att se en mörkblå täckjacka från mordplatsen? Eller att han ändrar sig angående ordningen på iakttagelsen och samtalet med Lisbeth?
Citera
2022-07-21, 08:47
Medlem
niokilometers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Makarov.24
Ingen som är säker på att SE är oskyldig som har en fundering på möjligheten att se en mörkblå täckjacka från mordplatsen? Eller att han ändrar sig angående ordningen på iakttagelsen och samtalet med Lisbeth?

Har inte jag tidigare svarat på det. Hur som helst. SE ser troligtvis inte färgen. Varje tänkande s.k. privatspanare och även foliehatt förstår att SE får eller hör den uppgiften från LP. LP har ju sett att GM har en mörkblå täckjacka på sig. LP och SE ser sen LJ inne på Luntmakargatan och tror initialt att det är GM. Därför säger SE, som vill vara behjälplig, mörkblå täckjacka i sitt vittnesmål den 1 mars, för han tror då fortfarande att det är GM han sett.

(I senare förhör säger han inte mörkblå längre och har även förstått att det nog inte var GM han såg inne i gränden utan vittnet LJ)
Senast redigerad av niokilometer 2022-07-21 kl. 08:59.
Citera
2022-07-21, 10:01
Medlem
Roerligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Problem2020
Jag postade just logik o sannolikhet med Engström berättelse...

Men när man bara är ute efter att sticka hål på en detalj så väljer man inte att se helheten...

Vad tänker du om det ?

Jag har endast intresserat mig för ”helheten” i SE-saken och inga detaljer, så jag vet inte riktigt vad jag ska svara.

Men jag är fortsatt intresserad av hur den ”godkända” versionen med SE som involverar Grand ser ut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in