Citat:
Ursprungligen postat av
csvens
Vet väl inte om dom bara tokgissat, eller bara vräkt ur sig något? Andra saker som tyder på att dom gått sakta är att dom gått armkrok. Dessutom har dom gått de sista 70 metrarna på 1 min och 35 sek enligt mätningarna med Fauzzi. Det är sakta om något.
Något annat än antaga tider är nog svårt för någon att få fram. Se vad jag skrev tidigare
(FB) Skandiamannen
Själv har jag ingen aning vem som har rätt eller fel angående när dom verkligen startade eller hur hastigheten är fördelad momentant, det tror jag ingen kan säga med någorlunda säkerhet. Diskussionen för mig gällde om det var tidsmässigt möjligt och det var då jag hänvisade till GRK. Jag gissar att det är så Gunnar Wall tänker också.
Men när man jämför med Fauzzi så placerar man ju Fauzzi på fel ställe. Han var ju inte så långt norrut som adressen anger. Lyssnar man istället på Fauzxis berättelse så är han några meter över adolf fredriks kyrkogata när skotten faller. Mäter man sträckan då så går LOP i samma hastighet som honom.
Mannen Fauzzi ser bakom går långsammare. Det finns vittnen som säger de gick i normal hastighet om jag inte minns fel.
Palme var aktiva personer, tennis mm, ingen gamling på det sättet. Det var kallt och blåsigt.
Armkroken har ifrågasatts.
Om jag inte minns fel så utgick kommissionen från att de lämnade Grand en viss tid. Den tiden är ingen fastslagen tidpunkt i verkligheten. Man kan inte ens säga när filmen tog slut nämligen.