• 1
  • 2
2022-07-20, 15:23
Medlem
Citat:
Utklädda budbärare slog till mot en familj i en lägenhet norr om Stockholm.

Nu söker polisen efter de misstänkta gärningspersonerna.

– De har lämnat platsen i en personbil, säger Helena Boström Thomas, presstalesperson vid Stockholmspolisen.
Citat:
– Gärningspersonerna har kommit in och hotat boende i den här lägenheten med vapenliknande föremål, säger Helena Boström Thomas.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...orra-stockholm

Någon som vet mer om detta?

====================

Startinlägget redigerat pga regel 1.02.

/Mod
Senast redigerad av Chantre 2022-07-20 kl. 17:01.
Citera
2022-07-20, 15:28
Medlem
Doraemon-FTWs avatar
Fattar inte varför folk öppnar dörren till bud om de inte har beställt nåt.
Citera
2022-07-20, 15:59
Medlem
Tratts avatar
Aftonbladets bilder får det att se ut som Stora Torget i Barkarbystaden
Citera
2022-07-20, 16:01
Medlem
Krimkolls avatar
Skjutvapen hotade man familjen med.
Citera
2022-07-20, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doraemon-FTW

Normala människor upprörs över att människor rånas med vapen i hemmet. Du stör dig på brottsoffren.
Citera
2022-07-20, 16:20
Medlem
JustZlatans avatar
I Barkarby finns det mestadels lägenheter. Det finns endast ett fåtal hus i områdena vid Skälbyvägen.

Aha, det var en lägenhet de slog till mot. Då lär det vara Barkabystaden.
Senast redigerad av JustZlatan 2022-07-20 kl. 16:23.
Citera
2022-07-20, 16:21
Medlem
Doraemon-FTWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aarmaanta
Normala människor upprörs över att människor rånas med vapen i hemmet. Du stör dig på brottsoffren.

Jag stör mig inte på brottsoffren för att jag ställer frågan: Hur kan folk gång på gång släppa in bud när de inte väntar på en leverans? Det är inte så att offren hackar DHL:s databas och vet exakt vem som ska få en leverans vid vilken tid.

När folk lämnar bildörren olåst anses det som oförsiktigt och påverkar försäkringsbeloppet.
Detta borde ses på ett liknande sätt.
Citera
2022-07-20, 16:23
Medlem
Krimkolls avatar
Citat:
Jag stör mig inte på brottsoffren för att jag ställer frågan: Hur kan folk gång på gång släppa in bud när de inte väntar på en leverans? Det är inte så att offren hackar DHL:s databas och vet exakt vem som ska få en leverans vid vilken tid.

När folk lämnar bildörren olåst anses det som oförsiktigt och påverkar försäkringsbeloppet.

Det är ett perfekt sätt att gå mot att göra det här normalt och cementera problemen vilket iofs görs ändå eftersom vi har enorma grundfel i samhället genom invandringen. Jag håller med att man ska vara försiktig, men att till och med börja straffa brottsoffren på olika sätt innebär att man skapar en syn på kriminaliteten som är helt absurd. Det kommer göra det ännu värre på flera sätt.

Men ja, Morgan Johansson är ju inne på samma spår att man ska ansvara för sina grejer och helt enkelt inte använda dessa bland folk om man blir rånad och liknande. Det är en fin syn på brottsoffren, människor och kriminaliteten det. Att vända ansvaret mot offren istället för gärningsmännen och samhällets problem och förfall som politikerna, regeringen, sossesvinen och media har skapat.
Senast redigerad av Krimkoll 2022-07-20 kl. 16:29.
Citera
2022-07-20, 16:26
Medlem
Duvlorts avatar
Citat:

Tja, för i tiden när det fanns tillit i Sverige, då kunde man öppna dörrar och även stanna för folk i trafiken som hade problem.

Trivs du inte i det nya mångkulturella Sverige, så får du nog flytta.
Citera
2022-07-20, 16:49
Medlem
oceandrives avatar
Var dom ute efter handväskor eller klockor den här gången?
Citera
2022-07-20, 16:52
Medlem
Citat:

Stod ingenstans i Aftonbladets artikel om att familjen gått ut med att dom inte hade beställt nåt på nätet. Om du sitter på så pass mycket info så vet du säkert vilka som blivit rånade oxå. Kan du tala om det för oss?
Citera
2022-07-20, 17:02
Moderator
Chantres avatar
Utgången rubrik: Utklädda budbärare slog till i Barkarby

Ny rubrik: Utklädda budbärare rånade familj i sitt hem i Barkarby (2022-07-20)

/Mod
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in