2022-07-20, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doraemon-FTW
Jag stör mig inte på brottsoffren för att jag ställer frågan: Hur kan folk gång på gång släppa in bud när de inte väntar på en leverans? Det är inte så att offren hackar DHL:s databas och vet exakt vem som ska få en leverans vid vilken tid.

När folk lämnar bildörren olåst anses det som oförsiktigt och påverkar försäkringsbeloppet.
Detta borde ses på ett liknande sätt.

Du ställde ingen fråga, utan skrev "Fattar inte varför folk öppnar dörren till bud om de inte har beställt nåt". Du sätter sätter definitivt fokus på brottsoffret och du verkar störa dig på brottsoffrets beteende. Inte med ett ord lyfter du frågan om ursprungsproblemet, nämligen varför familjen rånades i sitt hem.
Citera
2022-07-20, 17:57
Medlem
Citat:
Fattar inte varför folk öppnar dörren till bud om de inte har beställt nåt.

Rånarna ringer ju knappast upp till den dom ska råna och säger att dom ska lämna ett bud.

Det är ju garanterat nån annan boende som öppnat.
Är ju lätt att säga: ”-Ska lämna ett bud till ’Johansson’ men verkar inte vara hemma så har fått OK att ställa utanför dörren. Har du möjlighet att öppna?”
Citera
2022-07-20, 18:18
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Jag stör mig inte på brottsoffren för att jag ställer frågan: Hur kan folk gång på gång släppa in bud när de inte väntar på en leverans? Det är inte så att offren hackar DHL:s databas och vet exakt vem som ska få en leverans vid vilken tid.

När folk lämnar bildörren olåst anses det som oförsiktigt och påverkar försäkringsbeloppet.
Detta borde ses på ett liknande sätt.
"Familj" kan innebära fyra - fem personer. Inte alltid lätt att veta om, när och vad någon i familjen beställt något. Dock får man börja tänka sig för vem man öppnar för, är ju inte första gången detta händer precis.

Gated comunitys börjar behövas i rikare områden nu..
Citera
2022-07-20, 18:25
Medlem
Citat:
Rika har rånats av fattiga sen urminnes tider. Jag vet mycket väl orsakerna till klyftorna i samhället. Men det vill ingen diskutera, tydligen är utförsäljningen av välfärden och de rikas skattesmitande heliga kor.

Finns ingen uppgift som tyder på att gärningsmännen var fattiga. Mer troligt är att den här typen av rån INTE utförs av någon som behöver mat för dagen. Få människor i Sverige behöver råna för att överleva. Till det kan tilläggas - fattigdom är ingen ursäkt för att begå brott.

Återigen undviker du att fokusera på gärningsmännen.
Citera
2022-07-20, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrodanStropp
Rånarna ringer ju knappast upp till den dom ska råna och säger att dom ska lämna ett bud.

Det är ju garanterat nån annan boende som öppnat.
Är ju lätt att säga: ”-Ska lämna ett bud till ’Johansson’ men verkar inte vara hemma så har fått OK att ställa utanför dörren. Har du möjlighet att öppna?”
Alla lägenhetshus i Barkarbystaden har portkod. Insiderbrott?? "Här ligger en gravad hund" (Refaat El-Sayed).
Citera
2022-07-20, 20:59
Medlem
KognitivDissonanss avatar
Det är bara skicka iväg faktura till stockholms stad så kommer kompensationen för allt i minsta öre på konto. Det är mitt tips.
Citera
2022-07-20, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ClariNet
Alla lägenhetshus i Barkarbystaden har portkod. Insiderbrott?? "Här ligger en gravad hund" (Refaat El-Sayed).

Portkod är rätt så allmänt kända, inte så mkt skydd tyvärr
Citera
2022-07-20, 23:10
Medlem
100k till den som kan tipsa om vem som gjort det, från offrets egna twitter: https://twitter.com/kingpin0806/stat...389829/photo/1
Citera
2022-07-20, 23:10
Medlem
Jenshalls avatar
Bara babbar i hela området en förlängning av Rinkeby och hela Järva.
Citera
2022-07-20, 23:11
Medlem
Någon som sitter på info så, 100k belöning av den drabbade.
Ja han vill detta ska spridas så antar det är ok att outa "Sprid på alla medier ni kan!"
https://twitter.com/kingpin0806/stat...54947021389829
Citera
2022-07-20, 23:52
Medlem
halvarvinkels avatar
[quote=sven12|80965402]Någon som sitter på info så, 100k belöning av den drabbade.
Ja han vill detta ska spridas så antar det är ok att outa "Sprid på alla medier ni kan!"
https://twitter.com/kingpin0806/stat...54947021389829[/QUOTE

Nu tänker jag vara lite dryg här.

Vad är det för typ som har ett skriftspråk som en så kallad babbe, full med tatueringar, bor i lägenhet i barkarby men verkar strö pengar omkring sig och flashar med dyra middagar, bilar och klockor. Och slänger gärna ut 100k bara sådär på att få tag i dom.

Är det rent mjöl i påsen, eller ens mjöl i påsen?

Jag hoppas jag har fel och att han är en sann rättsskipare bara, men lite märkligt är det.

Sen är det väl inget konstigt att öppna dörren för nån som knackar/ringer på. Normala människor gör så i princip oavsett vem som står utanför.
Citera
2022-07-21, 00:40
Medlem
[quote=halvarvinkel|80965986]
Citat:
Ursprungligen postat av sven12
Någon som sitter på info så, 100k belöning av den drabbade.
https://twitter.com/kingpin0806/stat...54947021389829[/QUOTE

Nu tänker jag vara lite dryg här.

Vad är det för typ som har ett skriftspråk som en så kallad babbe, full med tatueringar, bor i lägenhet i barkarby men verkar strö pengar omkring sig och flashar med dyra middagar, bilar och klockor. Och slänger gärna ut 100k bara sådär på att få tag i dom.

Är det rent mjöl i påsen, eller ens mjöl i påsen?

Jag hoppas jag har fel och att han är en sann rättsskipare bara, men lite märkligt är det.

Sen är det väl inget konstigt att öppna dörren för nån som knackar/ringer på. Normala människor gör så i princip oavsett vem som står utanför.

Eller så skriver man i affekt.
Kingpin (rånoffret) är syrian.
Vet nån vad addressen är?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in