2022-07-20, 00:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2an
Skellefteå är i Västerbotten, har inte sörlänningrna haft geografi alls i skolan?

Felskrivning. Sorry. Österbotten av mig.
Citera
2022-07-20, 00:37
Medlem
MrsEjPKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JymdKjam
Är det något särskilt som sticker ut där? Bifoga gärna ett citat, om du har möjlighet.

Bara gå in och läsa på hennes fb .Det är så man skämms att vara kvinna ! Ett jävla mjäkande med denna eritreanen/afrikanen.Det är ju såååå synd om afrikanen !
Citera
2022-07-20, 00:43
Medlem
MrsEjPKs avatar
Sitter här och tänker.
I ljuset av det som nu hänt denna stackars lilla 9 åriga svenska flicka .Där en helt klart över 15 årig eritrean våldtagit och torterat hennne såpass att hon legat nedsövd och tillståndet ser inte bra ut.
Ponera att detta hade hänt i tex Italien el Spanien ?

Vad tror ni hade hänt där om en eritrean brutalt våldtagit och torterat en 9 årig liten spansk /italiensk flicka.
Hur tror ni italienska/spanska folket hade reagerat och dess media reagerat ?
Senast redigerad av MrsEjPK 2022-07-20 kl. 00:50.
Citera
2022-07-20, 00:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
I detta inlägg hittar du länkar till EW:s hela inlägg på Facebook:

Hon måste skämmas extemt mycket nu i efterhand? Hade jag vart henne så hade jag förmodligen sagt upp mig efter ett sådant pinsamt och vansinnigt inlägg. Jag hade tyckt det hade varit extremt olustigt och obekvämt om mitt barns lärare uttalat sig så där efter ett sådant fruktansvärt brott. Hade inte känt mig bekväm med att mitt barn undervisades av henne. Oprofessionellt.
Citera
2022-07-20, 00:47
Medlem
Krimkolls avatar
Vänstern och media tar uppenbar ställning för gärningsmannen, för att han är svart och utlänning och för att offret är svenskt. Man är arga över att han kallas saker, att han hotas med mera men är inte det minsta oroade för hur svenska folket, barn och ungdomar som denna 9-åriga flicka drabbas av det importerade grova våldet från främst mellanöstern och afrika.

Det är helt okej att hata honom, att hata vänster och att hata usel svensk media som tar ställning för den grova kriminaliteten, det grova våldet, den råa brutala rasismen mot svenskarna i vårt eget land och folkutbytet som vem som helst kan se i hundratals ghetton som förvandlats från svenska områden till Mogadishu. En utveckling som till och med är på gång på mindre orter i Norrland. Det är dags att säga ifrån och svenska folket borde vara väldigt mycket hårdare, ställa ansvariga och vänsterpacket till svars för deras politik som förstört vårt land och livet för vårt folk.

Citat:
SVT gör snyftreportage om misstänkte etiopiern | Våldsbrottet i Skellefteå

Mordförsöket och misstänkta våldtäkten på 9-åriga flickan i Skellefteå väcker folklig vrede. En lärare på den drabbade flickan skola gjorde ett utspel i sociala medier om rasism och hot och hat gentemot den misstänkte etiopiern och fick därför ett drev mot sig. Nu gör SVT ett snyftreportage om läraren som understryker hur "rasismen skrämmer skiten ur henne".

https://www.youtube.com/watch?v=t76PAA-PpGk
Citera
2022-07-20, 00:51
Medlem
Krimkolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsEjPK
Sitter här och tänker.
I ljuset av det som nu hänt denna stackars lilla 9 åriga svenska flicka .Där en helt klart över 15 årig eritrean våldtagit och toreterat hennne såpass att hon legat nedsövd och tillståndet ser inte bra ut.
Ponera att detta hade hänt i tex Italien el Spanien ?

Vad tror ni hade hänt där om en eritrean brutalt våldtagit och torterat en 9 årig liten spansk /italiensk flicka.
Hur tror ni folket hade reagerat och media ??

I alla normala länder och folk hade man protesterat mot det som hänt i det här fallet och vad som händer i Sverige i stort. Man går ut på gatan gällande sådana här grova våldsbrott mot våra barn från importerade afrikaner som inte har här att göra överhuvudtaget. Man hade krävt utvisning av familjen omedelbart och tagit ifrån dom allt dom äger om det nu är något detta pack har. I normala länder blir det upplopp om man försämrar sådant som pensionen, men i Sverige nickar alla dumhuvuden med oavsett hur stora försämringar som sker i pensionsålder och liknande.

Då ska vi inte tala om så pass grova vidriga våldsbrott som den här afrikanen har utsatt den här lilla flickan för, då sitter vänstern, lebbarna och media och tycker synd om honom som nära torterat ihjäl en 9-årig flicka och gör allt för att han inte ska drabbas och få stå till svars för vad han har gjort. Man vill inte att han ska dömas, man vill inte att hans riktiga ålder ska komma fram osv osv. Detta vidriga pack som försvarar honom borde ha kollektivt gruppstryk allihopa. Det är samma pack som förstört och fortsätter förstöra vårt land på alla andra sätt också.
Senast redigerad av Krimkoll 2022-07-20 kl. 00:53.
Citera
2022-07-20, 00:56
Medlem
Mopsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krimkoll
I alla normala länder och folk hade man protesterat mot det som hänt i det här fallet och vad som händer i Sverige i stort. Man går ut på gatan gällande sådana här grova våldsbrott mot våra barn från importerade afrikaner som inte har här att göra överhuvudtaget. Man hade krävt utvisning av familjen omedelbart och tagit ifrån dom allt dom äger om det nu är något detta pack har. I normala länder blir det upplopp om man försämrar sådant som pensionen, men i Sverige nickar alla dumhuvuden med oavsett hur stora försämringar som sker i pensionsålder och liknande.

Då ska vi inte tala om så pass grova vidriga våldsbrott som den här afrikanen har utsatt den här lilla flickan för, då sitter vänstern, lebbarna och media och tycker synd om honom som nära torterat ihjäl en 9-årig flicka och gör allt för att han inte ska drabbas och få stå till svars för vad han har gjort. Man vill inte att han ska dömas, man vill inte att hans riktiga ålder ska komma fram osv osv. Detta vidriga pack som försvarar honom borde ha kollektivt gruppstryk allihopa. Det är samma pack som förstört och fortsätter förstöra vårt land på alla andra sätt också.
Var det inte i Österrike som två afghaner hade våldtagit och mördat en liten flicka? Har för mig att dom åkte ut med buller och bång, sen skärpte landet flyktingmottagandet för just afghaner.
Citera
2022-07-20, 00:56
Medlem
https://twitter.com/tessanma/status/...5_yX6MoELbeIFA

” Ni som läser tråden om flickan i Skellefteå på Flashback, har ni sett hatet i den mot henne och hennes familj? Något som media garanterat är väl medvetna om men struntar i. De fokuserar på att tycka synd om monstret istället”

Är det bara jag som tycker att det inte alls speglar trådens innehåll?
Varför hittar hon på?
Citera
2022-07-20, 00:58
Medlem
MrsEjPKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krimkoll

Precis så ,samt att man i media hade INTE mörkat det hela.Tvärtom ! Det är så galet i Sverige så man saknar ta mig fan ord...här är det synd om gärningsmännen OM dom är invandrare ! Sjukt är bara förnamnet !
Senast redigerad av MrsEjPK 2022-07-20 kl. 01:00.
Citera
2022-07-20, 01:25
Medlem
LeBronThurmans avatar
micro113 svarade Lars48 i citaten nedan:
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Du skall gå in i en vetenskaplig bevisföring eftersom jag studerat ämnet och skrivit rapporter i det.
Mina påstående vilar på vetenskap och inte magkänsla.
Återigen de studier de lutar sig mot tar med självskadebeteende som tex prostitution - inte att agera ut mot andra ...
Citat:
Det finns ytterligare en undersöknings som följer utsatta barn från tidig barndom tills de är i trettioårsåldern ... Båda utfallen visar att det du hävdar är påhitt och lögn.

Peter Marténs som var framträdande på området under flera decennier ändrade också uppfattning efter att ha läst dessa undersökningar och mina fynd.

Du snackar skit och hänvisar till kvasivetenskap.
Du har uppenbarligen missat Lars48 dialoger i tråden om mordet på Beata Ratzman, där frågor besvaras med motfrågor, påståenden grundas på påhitt och hänvisningar saknas rörande dennes omtolkningar av kända sakförhållanden.

Istf att utveckla dialoger så ska man uppenbarligen lockas in i återvändsgränder för att flytta fokus, precis som den numera utestängda "Gräsflyttaren" även han hade som sin främsta ambition här på fb.
Citera
2022-07-20, 01:28
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeBronThurman
micro113 svarade Lars48 i citaten nedan:

Du har uppenbarligen missat Lars48 dialoger i tråden om mordet på Beata Ratzman, där frågor besvaras med motfrågor, påståenden grundas på påhitt och hänvisningar saknas rörande dennes omtolkningar av kända sakförhållanden.

Istf att utveckla dialoger så ska man uppenbarligen lockas in i återvändsgränder för att flytta fokus, precis som den numera utestängda "Gräsflyttaren" även han hade som sin främsta ambition här på fb.
Ja, det har jag helt missat.
Citera
2022-07-20, 01:33
Medlem
NightmareFuel1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Egnatankar
Jag stöttar absolut inga våldshandlingar riktade mot MGM. Men ingenting tyder enligt min mening på att Luna kommer att få upprättelse genom rättsväsendet.

Domstolarna kommer att säga att det inte finns bindande bevis för att MGM har fyllt 15 år, och därför måste han behandlas som om han är 13 år och icke straffmyndig. Då kan han inte straffas över huvud taget.

Kan man ens tvinga honom att lämna DNA-prov för att se om hans DNA återfinns på eller i lilla Luna?

Tror nog polisen löser DNA-frågan.

Jag tror att åldersbestämning kommer indikera något i stil med ”95 procents säkerhet” att MGM är över 15 år. Men då dunkar de prejudikat i bordet på att åldersbestämning är lika (o)säkert som MGMs uppgivna ålder (som i och för sig inte alls är säker eftersom hans mor öppnat för att han kan vara 2 år äldre). Summa summarum blir det bevistalan i vilket fall.

För socialtjänsten är det viktigt att verkligen fastställa MGMs skuld och eventuella ansvarsfriande grunder för att få bästa möjliga informationsunderlag att utforma insats/behandling efter. För BO blir det upprättelse eftersom hennes våldtagare och nästintill baneman officiellt betraktas som SKYLDIG.

Den här gången är det förövaren och inte offret som måste gömma sig eller flytta på sig. Förhoppningsvis får han inte ens behålla sitt namn (var nära att säga ”goda namn” men det hade han redan förbrukat i föregående våldsbrott).

Förr eller senare så får han tag i länken till Flashback, det lär gå långsamt och att han får kämpa för att förstå vad som står här. Mycket lär gå över hans huvud men att som dömd gärningsman ofiltrerat få höra vad allmänheten anser om hans hela identitet och person lär göra avsevärd psykologisk skada. Vidare totalt beröva honom hans trygghet och identitet (i den mån han är kapabel att reflektera över den). Efter det här han gjort mot 9-åringen är han noll, ingenting och smuts i allmänhetens ögon. Vi har häcklat allt han tror sig vara.

För övrigt, när jag tänker på etiopier så tänker jag på Haile Gebrselassie, Liya Kebede eller Abraham Verghese inte en svårt fet, skelögd och ful samt efterbliven våldtäktsman med en (enligt uppgift) pytteliten prinskorv. MGM är en skam för sina landsmän och hade inte setts på med blida ögon i Etiopien heller.

Det enklaste sättet att slippa digitalt gatlopp och att bli karaktärsmördad är att inte våldta andra, särskilt inte barn. Det finns värre saker än socialtjänsten eller fängelse. Ifall denne MGM återkommer senare i livet och återigen blir dömd för våldtäkt tycker jag däremot att han på riktigt ska bli lynchad (istället för bara trollad) för den dagen har han bevisat att rehabilitering inte fungerar på honom. Fast egentligen, vem vet ifall det inte finns någon dåre som agerar på hoten? Det är nog bäst att han är övervakad hela vägen till bevistalan i alla fall…

Om han aldrig återkommer så får han väl få en chans att få ordning på sitt liv då. Sedan får pöbeln knorra. Helst ska det inte vara någon form av parallellt rättssystem men beter man sig tillräckligt vidrigt mot barn så blir allmänhetens reaktion därefter.

Vid alla grova brott mot barn (särskilt sexualbrott) SKA hat, hot och drev mot gärningspersonen komma som ett brev på posten det bevisar att allmänheten har någon form av rättskänsla kvar och inte är totalt avtrubbade och likgiltiga som låter vad som helst passera.

Jag tror heller inte att det som dragit mest följare är våldtäkt och mordförsök i sig, eller ens MGMs och BOs etnicitet. Sverige stannade när Ingemar Stenmark åkte skidor, delar av Sverige har stannat och varje dygn sökt uppdateringar på huruvida BO överlever och i vilket skick. Hade hon dött direkt eller vaknat direkt så hade det inte blivit en sådan följetong. Alla vill veta ifall en oskyldig liten 9-årig flicka kommer överleva och om hon kommer vara i skick att njuta av sommarlovet på något vis. Vilket vi alla innerligt hoppas.

Däremot har fallet självklart utnyttjats politiskt, men det var inte det initiala som drog läsarna. Så lite hopp om mänskligheten (från höger till vänstertroll och allt däremellan) att det som drog dem till Flashback var empati med och oro för flickan. Sedan blev det en politisk shitshow.

Jag kommer nog ta siesta till september när DNA-analysen är klar. Lägg upp FUP om den ”råkar” läcka och är censurerad så att endast MGM men inte BO hängs ut.
Senast redigerad av NightmareFuel1 2022-07-20 kl. 02:15.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in