2022-07-25, 17:10
Medlem
Enligt AB har hon vaknat.
Tänk vad brutalt och iskallt. Hoppas gorillan får smaka på karma för något straff lär han inte få.
Citera
2022-07-25, 17:12
Medlem
NightmareFuel1s avatar
Citat:
Flickan är vaken men det är inte aktuellt att höra henne i nuläget och det är osäkert om det kommer vara möjligt eller lämpligt att höra henne i utredningen, säger kammaråklagare Irene Falk om den flicka som hittades svårt skadad i Morö Backe i Skellefteå den 7 juli.

Rapporterar Aftonbladet.

Hon lever och hon är vaken men de fysiska och psykiska menen av det bestialiska brottet är inte klarlagda. Avskummet som gjorde detta ska ut ur landet omedelbart efter dom/bevistalan.

Återigen, ”ajabaja” för att klippa honom (det är kriminellt och förbjudet) men stryker han med på något vis så skulle jag nog le.
Senast redigerad av NightmareFuel1 2022-07-25 kl. 17:16.
Citera
2022-07-25, 17:17
Medlem
E.Alberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NightmareFuel1
Hon lever och hon är vaken men de fysiska och psykiska menen av det bestialiska brottet är inte klarlagda. Avskummet som gjorde detta ska ut ur landet omedelbart efter dom/bevistalan.

Jag tror inte att han kommer utvisas på grund av den här händelsen. Pojkens nya grannar får väl protestera mot att han ska bo nära dem. Jag hoppas att hans familj lämnar landet självmant.
Citera
2022-07-25, 17:17
Medlem
Liletts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NightmareFuel1

”Flickan är vaken men det är inte aktuellt att höra henne i nuläget och det är osäkert om det kommer vara möjligt eller lämpligt att höra henne i utredningen.”

Vi måste göra en bedömning av vad hon kommer att ha för förmåga att minnas och berätta och väga det mot den belastning som ett förhör skulle komma att innebära för henne”, säger kammaråklagare Irene Falk i pressmeddelandet.”

https://www.dn.se/sverige/flickan-va...-i-skelleftea/
Senast redigerad av Lilett 2022-07-25 kl. 17:26.
Citera
2022-07-25, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Nja.. det är troligare att media bara har lagt locket på. Media brukar över huvud taget ingalunda hålla allmänheten "uppdaterad om skadeläget" i allmänhet och i synnerhet inte, när GM är någon med utländsk bakgrund.

Tänk på studentskan som skadades av en bomb i Lund 2019. Det finns mig veterligen bara en (1) artikel om hennes skador - vilken publicerades i Sydsvenskan efter ca ett halvt år (!) och bakom betalvägg. I övrigt var det locket på för media för att "inte ge en grogrund för rasism och främlingsfientlighet".

Om flickan inte hade vaknat, så hade hon varit kvar på IVA.

Kanske för att dom inte har tillgång till sjukjournaler? Går inte familjen själv ut ang skadeläget får vi nog vänta till eventuellt förhör kan hållas med flickan.
Citera
2022-07-25, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lilett
”Flickan är vaken men det är inte aktuellt att höra henne i nuläget och det är osäkert om det kommer vara möjligt eller lämpligt att höra henne i utredningen.”

Vi måste göra en bedömning av vad hon kommer att ha för förmåga att minnas och berätta och väga det mot den belastning som ett förhör skulle komma att innebära för henne”, säger kammaråklagare Irene Falk i pressmeddelandet.”

https://www.dn.se/sverige/flickan-va...-i-skelleftea/

Minnas kan vara svårt men berätta, det får vi hoppas att hon kan, annars är det för sorgligt…
Citera
2022-07-25, 17:35
Medlem
trngws avatar
Citat:
Nja.. det är troligare att media bara har lagt locket på. Media brukar över huvud taget ingalunda hålla allmänheten "uppdaterad om skadeläget" i allmänhet och i synnerhet inte, när GM är någon med utländsk bakgrund.

Skitsnack. Jag har haft rätt hela tiden, nu har flickan vaknat och då rapporterar media genast med informationen högst på löpet!

https://www.expressen.se/nyheter/fli...ea-har-vaknat/

Citat:
Om flickan inte hade vaknat, så hade hon varit kvar på IVA.

Anna Holmlund låg i koma i 4 månader men bara 2-3 veckor på IVA, detta har jag redan förklarat flera gånger i tråden. Häng med lite!
Senast redigerad av trngw 2022-07-25 kl. 18:25.
Citera
2022-07-25, 17:36
Medlem
Ser på bilden med den blå cykeln. Är det två papperskassar som virats runt styret?
Ser konstigt ut.
Citera
2022-07-25, 17:38
Medlem
trngws avatar
Ja, nu har Luna vaknat, och då har åklagaren omgående justerat sitt uttalande kring deras intentioner att höra henne. Tidgare hette det att det inte var "aktuellt att höra henne i nuläget", och det berodde så klart på att hon inte var vaken.

Nu heter det att det inte är säkert att hon i "nuläget kommer att kunna höras", något som är relativt självklart och som vi varit medvetna om.

Citat:
Kammaråklagaren Irene Falk har uttalat sig om flickan och säger att det inte är säkert att hon i nuläget kommer att kunna förhöras.

Men nu vet vi i alla fall att hon är vaken. Hoppas nu att vi relativt snart får besked om att hon inte har ådragit sig några bestående neurologiska eller funktionsnedsättande skador.
Citera
2022-07-25, 17:39
Medlem
Etta.Places avatar
Jag vet inte om jag kanske är helt ute och snurrar, är inte psykolog eller nått, men för mig framstår det som att det ändå borde vara en del av hennes läkeprocess att få berätta för polis om brottet som begåtts mot henne? Nu är ju jag en vuxen och inte ett litet barn men jag föreställer mig att det hade känts värre och inte bättre att inte ens ha blivit hörd i utredningen. Särskilt i det långa tidsperspektivet.

Sen borde man väl kunna lägga upp ett sådant förhör så att det inte blir kränkande eller onödigt hemskt för henne, det står väl ändå inte i polisens manualer att de typ måste fråga om hon inte hade en kort kjol eller kanske bjöd in eller nått? Eller gör det det?
Citera
2022-07-25, 17:40
Medlem
EnsamStatys avatar
Kom hem till nyheterna om att hon äntligen har vaknat, är riktigt glad för henne och hennes familj att läget stabiliserat sig. ❤️
Citera
2022-07-25, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ion-Cannon
Ser på bilden med den blå cykeln. Är det två papperskassar som virats runt styret?
Ser konstigt ut.

Gissar att Polisen ville säkra ev. DNA och undvika kontaminering
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in