2022-07-19, 21:01
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klickis
Mår du verkligen bättre av att dumförklara dom flesta medlemmarna här? Du fortsätter att ta bort ansvaret från männen som jagar underåriga för sexuellt utnyttjande. Varför vill du göra det lättare för män som vill våldta barn?
Därför att dumpare tidvis är ganska dumma, ärligt talat. Jag försöker undvika personangrepp, men det finns tyvärr inget annat sätt att säga det när du frågar som du gör. Dumpare är uppenbart obildade, outbildade, samt saknar förmåga till abstrakt tänkande. Jag mår inte bättre av att konstatera detta, tvärtom. Jag tycker att det är förfärligt att det finns människor som på allvar tycker att rättssamhället bara är något slags irriterande farthinder när det kommer till att straffa brottslingar.

Jag vill att samhället skall styras av människor som använder vetenskapliga metoder för att analysera och lösa problem, inte av ett gäng WT som tror att känslorna alltid har rätt.
Citera
2022-07-19, 21:04
Medlem
N0IItoleranss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BobGet
Men det är skillnad på att stigmatisera på det extrema viset Dumpen gör där förövaren inför miljonpublik mister jobb, vänner och familj gentemot att som samhälle med olika medel visa att övergrepp mot barn alltid är fel. Det finns liksom nyanser och det är nog ingen som vill att övergrepp mot barn någonsin ska anses som okej eller något att ta lätt på.

Av det jag har sett gällande forskningen så verkar det röra sig om alla möjliga sorters studier och de analyserar och problematiserar definitivt frågan. Men det är inget jag själv har yrkeserfarenhet av eller är särskilt insatt i så jag kan ha fel men den verkar inte skilja sig från annan samhällsorienterad forskning, analysen finns definitivt där.

Ah nej jag tycker de ifrågasätter stigmat som samhället (vi, genom lagar eller åsikter eller media eller annat) ger pedofiler. Stigmat är bra. Det ska vara förbannat hemskt att va peddo givetvis. Föräldrar ska kunna veta vem som blivit dömd och gärna genom media eller annat få reda på vilka som söker efter barn så vi kan skydda våra barn
Citera
2022-07-19, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Granit66
Ditt svar tyder på att du inte kan eller vill förstå hur forskning går till. Eller att du spelar dum.
Jag kommer därför inte lägga mer tid på att kommentera dina inlägg då det bara är ett slöseri med tid.
Det är inte ens det, det är grooming. De förbereder värre, digitalt eller i person.
Citera
2022-07-19, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrComfort
Du är ju helt väck. Och polisanmäld.
Ren nyfikenhet, polisanmäld för vad? För att du själv förstör ditt liv och sen ska skylla på de som outar dig? De begår inte brottet och dina brott förstör liv. Om du är pedofil, vilket du är om du gör det du här uttrycker är okej.
Citera
2022-07-19, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N0IItolerans
Ah nej jag tycker de ifrågasätter stigmat som samhället (vi, genom lagar eller åsikter eller media eller annat) ger pedofiler. Stigmat är bra. Det ska vara förbannat hemskt att va peddo givetvis. Föräldrar ska kunna veta vem som blivit dömd och gärna genom media eller annat få reda på vilka som söker efter barn så vi kan skydda våra barn

Men det viktigaste är ju vad stigmat faktiskt resulterar i utöver det psykologiska straffet. Jag anser också att vissa av männen som tänkt träffa minderåriga som individer är värda ett hårt psykologiskt straff liknande det som en uthängning resulterar i. Det är på grund av alla övriga "bieffekter" som jag ställer mig tveksam till det.

Sen tycker jag man ska vara försiktig med ordval och vara noggrann om man vill bli tagen på allvar i alla sammanhang, det gäller nog inte bara här på forumet utan generellt när dumpenanhängare uttalar sig. Man måste skilja på pedofil och förövare. En pedofil som aldrig begår något övergrepp förtjänar ju i ärlighetens namn ingen hemsk tillvaro men en som begått eller tänker begå sexuella övergrepp mot barn däremot (pedofil eller icke pedofil) förtjänar det naturligtvis, där håller jag med dig.
Citera
2022-07-19, 21:29
Avslutad
Citat:
Smal kan ha varit fel ordval men det är ett enormt fokus på att det är dumt att det är jobbigt att vara pedofil. Det ska vara hemskt att vara pedofil. De ska veta att vi runt om de skyddar våra barn mot dom med all vår kraft. Precis som med annan moral måste samhället stå starkt och visa vad som är okej och inte.

Det är två olika saker i min värld. Javisst det är pinsamt att säga att man är pedofil, det ska det var hemskt och man ska veta att ens beteende inte är önskvärt. Precis som en bedragare ska veta att han är avskydd.
Varför ska det vara jobbigt att vara pedofil? Att det ska vara jobbigt att förgripa sig på barn håller jag med om.
Citera
2022-07-19, 21:31
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Och sen så säljs resten på en skolgård och elever dör. Det där va väldigt långsökt.
Ska visa det för min son som är polis.
Har du inga bättre exempel?
Vad är det som är långsökt med det exemplet? Det är i princip så det går till i USA.
Citera
2022-07-19, 21:35
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Lysturken
Bostadsorten är vad vi har. Kallar sig Martin Beck men blev ändå grundlurad av Dumpen. Verkar heta Rolf och blir väl kallad det av Patrik också.
Gäddan påstår sig vara 45 år i videon också. Får en unik träff på förnamn, uppgiven ålder och staden där han konfronteras, men har inte hittat något som bekräftar att jag är på rätt spår...
Citera
2022-07-19, 21:45
Medlem
Ytterligare vad Pedofilstolen inte förstår är att hade hans identitet blivit röjd hade det blivit konsekvenser…
Citera
2022-07-19, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
Vad är det som är långsökt med det exemplet? Det är i princip så det går till i USA.

Äsch, lite collateral damage får man väl räkna med så länge man kämpar på de "godas" sida?
Citera
2022-07-19, 22:26
Medlem
Citat:
Dömda är en sak. Bara att trycka på politiskt. Dock är långt från alla gäddor dömda för sexbrott.
Citera
2022-07-19, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beanian0nim
Ytterligare vad Pedofilstolen inte förstår är att hade hans identitet blivit röjd hade det blivit konsekvenser…
Vilka konsekvenser då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in