2022-07-19, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gynekologstol
Eftersom att det inte finns någon legal grund att straffa dem så är de per definition oskyldiga. Det kallas för legalitetsprincipen.

Är du emot rättegångar nu för att folk är oskyldiga?
Citera
2022-07-19, 17:48
Medlem
Kan ju faktiskt ge cred till Dumpen för att de nu gått skilda vägar med 2forty2. De uppger nämligen att anledningen var att de tyckte att medlemmar i forumgruppen blev avstängda för lättvindigt bara för att de hade avvikande åsikter och liknande saker. Det är faktiskt en hedervärd insikt som inte alltid är lätt att komma till när det gäller ens "egna". Men en ekokammare som det var där har faktiskt ingen någon nytta av.
Citera
2022-07-19, 17:53
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sturuf
Är du emot rättegångar nu för att folk är oskyldiga?
Det är självklart fel att åtala någon om det inte finns någon legal grund. Vidare så är det även fel att åtala någon om det finns en legal grund, men om man trots det inte kan förvänta sig en fällande dom.
Citera
2022-07-19, 18:00
Medlem
Citat:
Att någon kallar mig för peddokramare stör inte mig, men om jag helt fritt fick välja så skulle jag gärna kallas för rättssäkerhetskämpe.

Edit: Ändrade från rättssäkerhetsriddare eftersom att jag inte vill bli sammanblandad med vita riddare.

Advokaterna som nyligen dömdes hade officiellt sett samma inställning, det ändrar inte faktumet att de dömdes och alla jag känner tycker flera andra kriminellagäng-kramare borde fängslas också. Problemet är där också att lagen kommer inte åt dem. Samma sak med Gäddorna.
Är de inte bevisligen skyldiga till det ena är det
100% säkert att de är skyldiga till andra brott som ger fängelse. Varför ska förövarna utnjuta rättsäkerhet med inte offren? Dessas beteenden är så övertydliga att det är bara formalia som gör att de inte döms. Lite svinn av grisflott får man ta om buset ska bort från gatorna och hemmens mörka pedofilvrår.
Citera
2022-07-19, 18:06
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beanian0nim
Advokaterna som nyligen dömdes hade officiellt sett samma inställning, det ändrar inte faktumet att de dömdes och alla jag känner tycker flera andra kriminellagäng-kramare borde fängslas också. Problemet är där också att lagen kommer inte åt dem. Samma sak med Gäddorna.
Är de inte bevisligen skyldiga till det ena är det
100% säkert att de är skyldiga till andra brott som ger fängelse. Varför ska förövarna utnjuta rättsäkerhet med inte offren? Dessas beteenden är så övertydliga att det är bara formalia som gör att de inte döms. Lite svinn av grisflott får man ta om buset ska bort från gatorna och hemmens mörka pedofilvrår.
Att lagen inte kommer åt någon är samma sak som att det inte finns några bevis för att personen har begått brott.

Vänligen specificera vad annat som de som har hängts ut av Dumpen är skyldiga till. Vilken gärning har de begått? Vem är offret? När har gärningen begåtts? Det är många frågor som hopar sig.
Citera
2022-07-19, 18:13
Medlem
N0IItoleranss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kommer-vara-anon
Vad är det som skulle vara en ytterst smal forskarslutsats??

Citat:
Ursprungligen postat av BobGet
Smal? Det är otroligt lätt att hitta många studier kring detta, det verkar snarare vara ett slags konsensus för de som verkligen jobbar med det. Jag kan i alla fall inte hitta något som tyder på att det motsatta skulle gälla, kan du?

Smal kan ha varit fel ordval men det är ett enormt fokus på att det är dumt att det är jobbigt att vara pedofil. Det ska vara hemskt att vara pedofil. De ska veta att vi runt om de skyddar våra barn mot dom med all vår kraft. Precis som med annan moral måste samhället stå starkt och visa vad som är okej och inte.

Det är två olika saker i min värld. Javisst det är pinsamt att säga att man är pedofil, det ska det var hemskt och man ska veta att ens beteende inte är önskvärt. Precis som en bedragare ska veta att han är avskydd.

Men såklart precis som när polisen ger vapenamnesti lämnas många vapen in för att det är lättare då när det inte ger straff. Samhället visar ändå alltid annars att beblanda sig med olagliga vapen är fel.

Forskningen jag läst mig till behandlar inte frågan om vad som skulle hända i ett samhälle där pedofili marknadsförs som okej, bara som en liten höstdepp. Hur många skulle inte känna sig lyfta av det? Tycker det är högst bristfälliga slutsatser som mestadels bygger på pedofilers egna svar i intervjuer och människor som jobbar med pedofiler. Ingen större samhällsanalys direkt
Citera
2022-07-19, 18:13
Medlem
Mowglinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av INFOLINA
Jag om någon vet att det finns kvinnliga förövare.
Brukar dessutom inte prata i termer om pedofiler i nämnvärd utsträckning.

Jag pratar oftast om förövare.

Antingen har du inte varit inne på mitt Twitterkonto eller så är du inte läskunnig.

Vänligen basera åsikter på fakta.

Men det gör du till och från, kallar folk som inte är pedofiler för just det.

Har varit inne på ditt twitterkonto en gång och blev bannad direkt när jag ifrågasatta utan att vara otrevlig, när du sa att allt är bara mäns fel. Du fick enorm kritik för det inlägget och vägrade ta ner det eller erkänna att du har fel.

Är du som har problem med minnet om du inte minns ditt egna inlägg.
Citera
2022-07-19, 18:17
Medlem
Citat:
Att lagen inte kommer åt någon är samma sak som att det inte finns några bevis för att personen har begått brott.

Vänligen specificera vad annat som de som har hängts ut av Dumpen är skyldiga till. Vilken gärning har de begått? Vem är offret? När har gärningen begåtts? Det är många frågor som hopar sig.
Du missar poängen hela tiden.
1. Deras inställning till övergrepp och barn.
2. Pga #1 behövs inget offer, de är ett hot mot samhället och barn.
3. Antal brott som faktiskt har avslöjats, övergrepsbilder som inkluderar barn, faktiska övergrepp begångna av dessa Gäddor med samma gemensamma nämnare.
4. If it looks lika a duck, quacks like a duck, it’s probably a duck. Är det en räv det gäller nära hönshuset agerar du, inte efter den har dödat hönsen. Förstår man inte det har man en egen agenda.
Citera
2022-07-19, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BobGet
Kan ju faktiskt ge cred till Dumpen för att de nu gått skilda vägar med 2forty2. De uppger nämligen att anledningen var att de tyckte att medlemmar i forumgruppen blev avstängda för lättvindigt bara för att de hade avvikande åsikter och liknande saker. Det är faktiskt en hedervärd insikt som inte alltid är lätt att komma till när det gäller ens "egna". Men en ekokammare som det var där har faktiskt ingen någon nytta av.
Ser ingen skillnad på deras nya grupp...
Citera
2022-07-19, 18:24
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beanian0nim
Du missar poängen hela tiden.
1. Deras inställning till övergrepp och barn.
2. Pga #1 behövs inget offer, de är ett hot mot samhället och barn.
3. Antal brott som faktiskt har avslöjats, övergrepsbilder som inkluderar barn, faktiska övergrepp begångna av dessa Gäddor med samma gemensamma nämnare.
4. If it looks lika a duck, quacks like a duck, it’s probably a duck. Är det en räv det gäller nära hönshuset agerar du, inte efter den har dödat hönsen. Förstår man inte det har man en egen agenda.
Inställningen till övergrepp och barn har inget med saken att göra. Man kan tycka vad man vill i den frågan utan att det är ett brott, eller ett bevis på att något annat brott har begåtts.

Beträffande övergreppsbilder så har jag redan redogjort för min inställning i den frågan. Jag ser det som en slags förtalsbrott, och lagstiftningen är bra som den är i det fallet. Det händer för övrigt titt som tätt att folk åker dit för barnporrinnehav, så jag ser inte riktigt vad problemet är.

Att använda ank-argumentet är en farlig inställning. Till exempel så skulle man kunna använda samma argument för att skjuta ihjäl invandrare. Jag menar, invandrare är ju kraftigt överrepresenterade i kriminalstatistiken, och om någon ser ut som en sådan så är det rimligt att anta att han/hon är kriminell enligt ank-logik.
Citera
2022-07-19, 18:30
Medlem
Mowglinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av INFOLINA
Mhm..
Barn mår absolut bättre av att bli våldtagna av hypersexuella sexmissbrukare.
ELLER INTE!!!

Jag kan inte för mitt liv förstå varför dessa måndagsexemplar till människor illa tvunget sträcker upp händerna och skriker "MEN JAG ÄR INTE PEDOFIL"

Vem bryr sig om orsak till varför någon vill våldta barn?
Hypersexualitet/pedofili/whateverreason.
Barn vill inte bli våldtagna. Enkelt

Ser du någon i tråden som har sagt motsatsen, att barn mår bra av att bli sexuellt utnyttjade av hypersexuella män? Länka gärna isådanafall.

Men i era scenarier med gäddorna, så är det ni som söker FÖRSTA kontakt och försöker pressa dom här männen att vilja ha sex med tonåringar.

Du/ni glömmer helt bort erat egna ansvar. Jag vill att du ska förstå att ni bär ett stort ansvar när ni hänger ut en person och förstör dennes persons familj och att det slutar med självmord. Fattar ni hur mycket lidande ni skapar? Ni är långt ifrån oskyldiga. Men det verkar som ni är helt förblindande av Swishdonationer och inte tänker på konsekvenserna för alla inblandande.

"Jag kan inte för mitt liv förstå varför dessa måndagsexemplar till människor illa tvunget sträcker upp händerna och skriker "MEN JAG ÄR INTE PEDOFIL""

Vet inte riktigt vad du menar, men det är stor skillnad på att vara pedofil, än någon som vill ligga med en 13 14 15 åring som har gått igenom puberteten. I många länder är det dessutom fullt lagligt.
I dom fåtal fallen där ni träffade på någon som skickat barnporr på små barn, och dessutom har egna småbarn så är det bra att det kommer till polisens kännedom, men tyvärr är dom flesta ni hänger ut personer som är villiga att ha sex med tonåringar, efter ni har pressat dom till det.

ORSAKEN är väl enormt viktigt när du väljer att hänga ut folk som pedofiler, där det är ni som raggar upp dom och inleder med att skicka nakenbilder.
Sedan låter du en massa hat spridas bland ditt kommentarfält utan att du rensar bort det, på din egna hemsida.
Det om något säger exakt vart dina åsikter ligger om killar och män som har sex eller vill ha sex med tonårsflickor/pojkar.

DET ÄR INTE PEDOFILI FÖRSTÅR DU?

Jag kan lova, det finns inte en chans i världen att du och Patrik hade sysslat med detta om det inte vore för Swishdonationerna.
Senast redigerad av Mowglino 2022-07-19 kl. 18:36.
Citera
2022-07-19, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kansascityshuffle
Det är perversa tankar som förekommer i din sjuka hjärna. Vuxna människor tar ansvar för sina handlingar.
Det är ju det ni gäddor inte förstår.
Haha! Ni Dumplingar är så härliga. Som ni drar förhastade slutsatser saknar fan motstycke.

Och hur "vuxna människor tar ansvar"-plattityden passar in i vad jag skrev har jag ingen aning om.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in