2022-07-19, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MOPspanaren
Tack ja, jag var otydlig. Jag avsåg SE som GM, vilket då ger denna märkliga lögn bland alla andra lögner.

Och oavsett SE's roll så har vi alltså Söderströms uppgifter och "hantering" av Lisbeth som skulle kunnat uppfattas som bryskt.

Några källor:
https://imgur.com/gallery/LqB0zuF

Tack för att du skickade denna länk...

Ännu ett bevis på att samtalet mellan Lisbeth o Engström troligen aldrig ägt rum...

Jag vet att du är envis men jag vet att du också kan vara kritisk...
Citera
2022-07-19, 17:07
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Problem2020
Tack för att du skickade denna länk...

Ännu ett bevis på att samtalet mellan Lisbeth o Engström troligen aldrig ägt rum...

Jag vet att du är envis men jag vet att du också kan vara kritisk...

Du menar att orden som Lisbet säger till Gösta Söderström är beviset för att hon inte pratar med någon? Konstig logik.
Citera
2022-07-19, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Du menar att orden som Lisbet säger till Gösta Söderström är beviset för att hon inte pratar med någon? Konstig logik.

Läste du allt ?
Citera
2022-07-19, 17:36
Medlem
Citat:

Leif säger ju också här att när Polisen kom så blev det känt att Olof var Olof..

Så två flugor i en smäll..

Engström var ju här också då....väl ?
Citera
2022-07-19, 17:36
Moderator
OYs avatar
Citat:
Men i förlängningen innebär det också att inget vittne faktiskt kände igen SE som mördaren. Det styrker att han inte var GM.

Kan det bero på att inget vittne såg mördarens ansikte tydligt eller i övrigt inte såg tydligt hur mördaren såg ut på grund av bland annat ljusförhållanden?

LP pekade till och med ut CP, han var inte ens där.
Citera
2022-07-19, 17:41
Medlem
Citat:
Han är ett sent vittne, det är en klar bild för mig.
Jo det går framgått och är inte helt uteslutet att så kan vara även om det förefaller ner troligt att han var något annat , det finns så många faktorer och saker som om pekar mot det hållet. Det pusslet är lätt att få ihop. SE var bett vittne pusslet är mycket knepigare , kräver mycket förnekelse och såg och hammare för att få dit bitarna.
Vi får tyvärr sannolikt aldrig svaren.
Citera
2022-07-19, 17:46
Medlem
Citat:

Du pratar om logik...

Vi kan prata om logik om du vill...

Om alla vittnen beskriver Lisbeth på ett sätt som skrikande o hysterisk o okontaktbar o springer mest fram till Olof o folk försöker lugna denna hysterisk tant...

Då står hon o Engström o pratar o tittar ihop in i Gränden i några sekunder o pratar om flyktvägen o signalement medans hennes man kämpar för livet ca 40sek efter skotten..

Om jag påstår att detta samtal är fullständigt ologiskt samt ett jävla påhitt så säger du emot...
Senast redigerad av Problem2020 2022-07-19 kl. 17:53.
Citera
2022-07-19, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MOPspanaren
Tack ja, jag var otydlig. Jag avsåg SE som GM, vilket då ger denna märkliga lögn bland alla andra lögner.

Och oavsett SE's roll så har vi alltså Söderströms uppgifter och "hantering" av Lisbeth som skulle kunnat uppfattas som bryskt.

Några källor:
https://imgur.com/gallery/LqB0zuF

Här blev det ju också svart på vitt när Leif fick reda på att det var Olof..

Han säger ju också att Lisbeth förmedlar det tydligt
Citera
2022-07-19, 18:17
Bannlyst
Citat:
Du pratar om logik...

Om alla vittnen beskriver Lisbeth på ett sätt som skrikande o hysterisk o okontaktbar o springer mest fram till Olof o folk försöker lugna denna hysterisk tant...

Då står hon o Engström o pratar o tittar ihop in i Gränden i några sekunder o pratar om flyktvägen o signalement medans hennes man kämpar för livet ca 40sek efter skotten..

Om jag påstår att detta samtal är fullständigt ologiskt samt ett jävla påhitt så säger du emot...

Glöm inte att Lisbeth under sitt lilla samkväm med SE (som han tyckte var en söt liten gumma) även berättade "förresten har dom skjutit mig också, dom har skjutit mig i ryggen".
Citera
2022-07-19, 18:20
Medlem
niokilometers avatar
Citat:
Du pratar om logik...

Du glömmer berätta att
...även SE säger att LP springer fram och tillbaka. Han säger också att LP är chockad, virrig, upphetsad men stundtals samlad.

Frågan är varför du inte redovisar vad SE säger om LP:s tillstånd?

Man kan tro att du ljuger, undanhåller fakta, för att det ska passa din hittepå teori om SE.
Senast redigerad av niokilometer 2022-07-19 kl. 18:27.
Citera
2022-07-19, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av niokilometer
Du glömmer berätta att
...även SE säger att LP springer fram och tillbaka. Han säger också att LP är chockad, virrig. Upphetsad men stundtals samlad.

Frågan är varför du inte redovisar vad SE säger om LP:s tillstånd?

Man kan tro att du ljuger, undanhåller fakta, för att det ska passa din SE teori.

Jo men det tar inte bort att han o hon samtalar...

Om vi verkligen skulle måla upp en bild hur Lisbeth var 0-60 sek över hur samtliga vittnen beskriver henne så måste du ändå klämma in detta samtal o att båda kollar in i gränden...

Det kan ju vara så enkelt att några vittnen har full koll på Lisbeth o försöker lugna henne som t.ex Karin o Leif ...Hur skulle dom då kunna plötsligt missa detta ?

Lisbeth är I upplösningstillstånd o står inte ens still ang samtliga vittnesmål..

Hon skriker..springer ut i gatan ..Karin försöker hålla bort henne från Hage för Lisbeth putar o är hysterisk..

Nej detta samtal har inte ägt rum 40sek efter skotten...fullständigt ologiskt
Citera
2022-07-19, 18:32
Medlem
niokilometers avatar
Citat:
Jo men det tar inte bort att han o hon samtalar...

Om vi verkligen skulle måla upp en bild hur Lisbeth var 0-60 sek över hur samtliga vittnen beskriver henne så måste du ändå klämma in detta samtal o att båda kollar in i gränden...

Det kan ju vara så enkelt att några vittnen har full koll på Lisbeth o försöker lugna henne som t.ex Karin o Leif ...Hur skulle dom då kunna plötsligt missa detta ?

Lisbeth är I upplösningstillstånd o står inte ens still ang samtliga vittnesmål..

Hon skriker..springer ut i gatan ..Karin försöker hålla bort henne från Hage för Lisbeth putar o är hysterisk..

Nej detta samtal har inte ägt rum 40sek efter skotten...fullständigt ologiskt

det verkar som att så fort man kollar upp dig och andra SE anhängare så visar det sig att ni fantiserar fram ett scenario/alt hittar på och ljuger medvetet om händelser för att det ska passa in i eran historia om SE.
Svårt att ta er på allvar.
Senast redigerad av niokilometer 2022-07-19 kl. 18:34.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in