2022-07-19, 15:24
  #34045
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BHJS
Jo då framgick det ju att ett antal personer bevittnade själva mordet . Det car också då SE bestämde sig för att han måste agera då delar av signalemenet stämde med hans eget signalement. Det var ju därför SEs chans var att själv bli ett vittne. För att etablera sig som ett sådant använde han sig av media.

Givetvis väldigt riskabelt också såklart han kunde ju inte veta hur bra vittnen sett honom, hade nån sett mördarens ansikte tex?.

Jag tror också att han inte kunde välja tyst bara sitta stilla i båten, hans behov av att synas och få uppmärksamhet , att vara lite viktig tig överhanden lite. Detta i kombination med din för att åka dit han måste göra något för att förbättra sina odds.
Det var kanske inte de mest rationella sakerna han gjorde dock det är helt sant

Han behöver inte va med på bild för att etablera sig som vittne. Det överlägset mest hotfulla måste vara att han ska pekas ut som Palmes mördare, för då vet han att han är körd. Och genom att vara med på bild måste han ju förstå att om något vittne sett hans ansikte så hade han blivit utpekad direkt.
Citera
2022-07-19, 15:27
  #34046
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Problem2020
Ja o vi skrev att han kan ha hört det på vägen tillbaka...


Sen säger väl väktarna det flera månader senare ?

Lätt att blanda ihop när Engström säger alla saker när han träffar dom varje dag..

Han träffar dom inte varje dag.

Han hörde det från vittnen som inte såg honom?
Citera
2022-07-19, 15:27
  #34047
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Ok. Jag omformulerar, eftersom att SE tydligen är helt ovettig... En mördare som på morgonen vet att han mördat statsministern inför över 10 vittnen ställer inte upp på bild i media. För då har man ingen hjärna alls. Och det hade väl SE?

Så om Engström är GM så skulle du påstå att han inte har en hjärna för att han gick ut i Media ?
Citera
2022-07-19, 15:28
  #34048
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Problem2020
Nej där är vi överens att det inte är mordkläderna..

Men grejen

Ok, förklara det hela. Vad är det med grejen.
Citera
2022-07-19, 15:28
  #34049
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Han träffar dom inte varje dag.

Han hörde det från vittnen som inte såg honom?

Han kan mkt väl passerat brottsplatsen ja...

Vad han snappar upp eller inte vet jag såklart inte...
Citera
2022-07-19, 15:30
  #34050
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BHJS
I kombination med många andra faktorer .
Extremt dåligt vittne, så dåligt att det nästan är uteslutet att det car det han var jag kan dock inte helt utesluta att det var det han var .
För mig finns är det dock ofattbart hur någon kan tro att det var det han var ett vittne. Läser man min genomgång ( som jag publicerade här i ja vintras antagligen,)till varför han inte kan vara ett vittne så kan ingen person med någorlunda normal läskunnighet och förmåga att ta till sig fakta tro att han var ett vittne ( han kan ha befunnit sig på långt avstånd flera tiotalet meter , det skulle kunna förklara hur otroligt dålig koll han hade på vad som hände på platsen . Det betyder heller inte att SE per automatik är GM han kan tex ha gått ut från Skandia 1,5 minut före mordet och gått norrut tex. Osannolikt men inte omöjligt.

Han är ett sent vittne, det är en klar bild för mig.
Citera
2022-07-19, 15:30
  #34051
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Ok, förklara det hela. Vad är det med grejen.

Du tycker inte det är märkligt att han tar på sig sina kläder från mordplatsen o börjar spekulera om att det är en ensam man som blivit kränkt ?
Citera
2022-07-19, 15:33
  #34052
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Han är ett sent vittne, det är en klar bild för mig.

Lite off topic..

Men för någon månad sen så skrev du mkt om en upplösning på mordet...

Är det Matte o Otto ?

Kanske det dyker upp mer om Engström? Inte omöjligt
Citera
2022-07-19, 15:35
  #34053
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Problem2020
Du tycker inte det är märkligt att han tar på sig sina kläder från mordplatsen o börjar spekulera om att det är en ensam man som blivit kränkt ?

Nej, och du borde inte heller tycka det är ett sätt att erkänna, för det var ju inte mordkläderna menar du.

Nej jag tycker inte det är konstigt att han spekulerar om Christer Petterssons motiv. Alla diskuterade CP och motivet saknades ju i CP-sagan.
Citera
2022-07-19, 16:09
  #34054
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Problem2020
Ja o vi skrev att han kan ha hört det på vägen tillbaka...


Sen säger väl väktarna det flera månader senare ?

Lätt att blanda ihop när Engström säger alla saker när han träffar dom varje dag..
Kanske var det mannen som hade sagt att det var OP som var skjuten, som hade sagt det där om "bryskheten"?

Jo jag vet att SE även sagt att det var KJ (eller AH) som berättat att det var OP som var skjuten, men enligt HO så var det en man som hade berättat det för SE. Tyvärr har inte någon av tjejerna någon minnesbild av SE, inte ens i hans roll som "livräddare", och kan därför inte bekräfta hans version. Och så återberättas det här mycket riktigt tre månader senare, lätt att blanda ihop när SE eventuellt sagt vad.
__________________
Senast redigerad av MrBarnaby 2022-07-19 kl. 16:23.
Citera
2022-07-19, 16:17
  #34055
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Nej, och du borde inte heller tycka det är ett sätt att erkänna, för det var ju inte mordkläderna menar du.

Nej jag tycker inte det är konstigt att han spekulerar om Christer Petterssons motiv. Alla diskuterade CP och motivet saknades ju i CP-sagan.

Jag tycker hela grejen är bara märklig..

Kanske Glantz också kan ta på sig sina gamla 86 kläder o spekulera i tidning..

Han är åtminstone bekräftat vittne..
Citera
2022-07-19, 16:22
  #34056
Medlem
MOPspanarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av niokilometer
Du funderar rätt bra ...men just den här meningen, ovan, är för mig märklig. Det låter som du säger att Engström ljuger om polisens bryskhet mot LP, men samtidigt säger du att Göstas uppträtt brysk mot LP. Hur går det ihop? Då är det väl ingen lögn?

Tack ja, jag var otydlig. Jag avsåg SE som GM, vilket då ger denna märkliga lögn bland alla andra lögner.

Och oavsett SE's roll så har vi alltså Söderströms uppgifter och "hantering" av Lisbeth som skulle kunnat uppfattas som bryskt.

Några källor:
https://imgur.com/gallery/LqB0zuF
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in