2022-07-18, 22:40
Medlem
Marabouoreos avatar
Några namn som framkommit?
Citera
2022-07-18, 23:04
Medlem
Jag har namn på samtliga familjemedlemmar men är det fritt fram att posta?
Citera
2022-07-18, 23:06
Medlem
Hollywoodfruns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Puckypent
Jag har namn på samtliga familjemedlemmar men är det fritt fram att posta?

Ja, fritt fram, men maska namnen med en *
Citera
2022-07-18, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Ja, men ös skit på Socialtjänsten, inte på förälder/föräldrar!

Du och andra som anklagar föräldrar till barn med diagnoser/psykiska besvär fattar ju inte hur j---vla krävande det är att få ett sådant barn. Det går inte att jämföra med ett "vanligt" barn. De kräver tillsyn konstant, precis hela tiden och det blir bråk, drama och slagsmål flera gånger om dagen, och då pratar vi slagsmål, misshandel av föräldrar!

Man går som på krossat glas hela tiden, och man måste planera precis ALLT, att bara gå till affären för att handla mat blir en stor grej, att laga maten, diska, kanske gå på toaletten själv......

Jag har slutat att handla mat i affären om jag måste ta med mig min diagnos 7-åring, jag går inte ut i parken (blir bråk/slagsmål med andra barn, sedan mig som slagpåse och fula ord), jag åker inte bort på semester.

Jag är helt slutkörd, har fått högt blodtryck av all stress, ungen äter inte självmant (inga hungerkänslor) det tar ca 1,5 timmar att mata honom, peta in maten (frukost, lunch, middag) dessutom få honom att öppna munnen när han tycker att 3 skedar är tillräckligt. han klagar högt på att jag andas för högt när han äter, så jag måste lämna rummet mellan varje tugga, annars blir det ett fruktansvärt bråk, och jag måste verkligen välja mina "fighter". Håller jag inte koll på matningen, så går det ut över hans beteende.......han har dessutom problem med tarmarna, står på permanent laxermedel och använder blöja delvis, (nu är vi nere på ca 1 gång om dagen), men han kan (ofrivilligt) läcka i byxorna, han "känner" liksom inte när han behöver göra nr 2, vilket också begränsar oss från att "leva" normalt. Dessutom blir han nödig precis när jag satt mig att äta oavsett tid på dygnet......att gå på restaurang är helt uteslutet, med honom.

Han leker helst med allt han inte ska, knivar, saxar, stickor, m.m. vilket jag konstant tar ifrån honom och gömmer, och därför litar vi inte på varandra, han tycker att jag tar alla roliga grejer ifrån honom, (och vill absolut inte lyssna på någon förklaring) jag vill inte att han ska skada sig själv eller andra.

Det går inte att kommunicera normalt, oftast får jag inga svar alls (oberoende vad jag frågar), ibland ljuger han som en häst travar, ibland berättar han saker som ett normalt barn.....

Och det svider verkligen när man ute ser folks blickar och kommentarer, att man är "dålig" förälder...när man faktiskt lägger ned precis ALLT man har på ungen, energi, tid, pengar....

Och man kan inte som förälder vara precis allt som dessa barn kan behöva ex:stor stark polis, psykolog, lärare, kompis, m.m. Vi har kanske andra utbildningar för vi visste ju inte att just vi skulle få ett diagnos-barn.....

Tack för din berättelse.

Det är bra att påminna om att vi alla är olika och att det är bra med förståelse.
Citera
2022-07-18, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av picadoll
Det vet ju du också att vissa kulturer faktiskt är kvar i det vi menar med 1800-talet. Kanske har de svårare att söka hjälp, svårare att förstå vad de har för möjligheter, rättigheter osv. Men jag vet inte var de har för ursprung, de kanske var på fest med stureplanseliten, vad vet jag.
Oj, vad motsägelsefull du är! Hur ska du ha det? Är föräldrarna hårt arbetande medborgare, eller lever de i 1800-talet? Vad menar du? Antar och utgår ifrån att familjen blivit orosanmälda sedan tidigare incidenter med dottern, men valt att ignorerar detta. De verkar ha valt en egen väg, som det verkar, med dödlig utgång. 😏
Citera
2022-07-18, 23:13
Avstängd
jugbandbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reiwa
Det stod tidigare i tråden att det var zigenare, men nu pratas det om att familjen kommer från Kazakstan. Vilket gäller?

zigenerskan var bara en av många guldklimpar i kvarteret. det var väl aldrig sannolikt att hon skulle bära slöja, den släkten är från polen/ungern
Citera
2022-07-18, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GROKNAK.Ankbonden
Socialtjänsten har varit kollapsad i många år nu. Det strömmar in ärenden från neger och arabfamiljer så till den grad att det är omöjligt att följa lagen och faktiskt göra något. Extrem underbemanning och personalflykt pga överbelastning i arbetet gör att allt i princip samlas i pärmar och avskrivs på rutin. Det är inte socialtjänstens fel i sig....det GÅR helt enkelt inte att utreda korrekt med de resurser de har. Det är ett lotteri helt enkelt, de är tvungna att chansa på att det löser sig av sig självt i de flesta fall. Det är inte socialtanternas fel....de försöker nog så gott de kan. Det är politikernas fel som aldrig sluta ta in mer skräp till landet.

Samma sak inom BUP och även vuxenpsykiatrin. Det GÅR helt enkelt inte att klara uppdraget längre.
Och det lär inte bli bättre...förvänta er mer haverier framöver.

Detta är sant. Min vän som arbetar där har berättat om all MENA barn som är hotfulla, skrämmande, förstörda av släkten att det är vidrigt att lyssna på. Dessa vider väller in och soc står upp över öronen av redan befintliga ärenden.

Ja hon sa upp sig. Soc anställer invandrare nu för att själva ta skitgöran och svensken kan likt en struts med huvudet ner i sanden och välja att leva i vald ovetskap som hittils.
Citera
2022-07-18, 23:18
Medlem
Cameleonts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Jaha, tack för tipset i alla fall, men de flesta familjehem går ju oftast på den "psykologin", att allt är bioföräldrarnas fel, dålig uppväxtmiljö. Även adopterades dåliga psykiska mående förklaras med bioföräldrarnas "vanvård" de första typ 2 veckorna av barnets levnad, eller bioföräldrarnas gener.

Jag är ganska övertygad om att det är en typ kemisk förändring i dessa barn. Men sedan finns det säkerligen personer som har mer naturlig talang för att uppfostra dem, det tror jag absolut.

Men tack för tipset .
Familjehem tjänar stålar så inget synd om dem. Det är ett självvalt jobb för att få in pengar Man borde snarare diskutera dessa ”familjers” kompetenser och lämpligheter!
Citera
2022-07-18, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av minay
Skriv om skriv rätt. Pappan som kastade sina barn behövde vård. Ingen gjorde ngt. Hade soc utfört sitt jobb och pappan hade fått vård elr om barnen hade omhändertagits hade dom levt. Samma sak med denna flicka. Hon verkar vara sjuk. Hade hon fått vård och sov hade ingripit hade brodern levt. Tror absolut inte att detta barn är en kallblodig mördare. Utan ett sjukt barn som behövde vård men aldrig fick. ÄR det hennes fel, elr socs?

Men tror du verkligen att det bara är för socialen att lvu:a eller för sjukvården att låta:a? Du är så jävla dum i huvudet.
Citera
2022-07-18, 23:29
Medlem
Cameleonts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jordkraft
Men tror du verkligen att det bara är för socialen att lvu:a eller för sjukvården att låta:a? Du är så jävla dum i huvudet.
Soc har felat. Det där med psykvård och BUP sköttes inte så soc borde ha gjort ett omedelbart omhändertagande och tagit över ansvaret samt särat på syskon!!!!
Citera
2022-07-18, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trazdockans
Finns absolut ingenting att sammanfatta. Tråden är full av ot och annat löst skit. Det enda relevanta som framkommit är det som Expressen skrivit- att familjen kommit från Kazakstan 2013.

Ok tack! Inga MGM le BO identiteter?
Citera
2022-07-18, 23:48
Avslutad
Finns det någon sammanfattning? Vet man namn på BO/MGM? Att bläddra genom 80 sidor har jag inte tid med då jag gissar att 90% av inläggen består av valkampanjer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in