2022-07-18, 02:36
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A.Stalker
Hur kan pojken tillåtits att bo med det syskon som hotat att ta livet av honom vid ett flertal gånger? Vart va föräldrarna?
Måste väll ändå tillhöra till riktigt ovanligheter att en äldre syster vill mörda sin lillebror?
Flickor brukar ju älska sina småbröder?

Det är ju svårt att kasta ut en 15-åring också, var ska den bo?? Och polisen hade väl gjort ca 3 orosanmälningar till soc, det är faktiskt deras uppgift/ansvar att flytta på 15-åringen!

Citat:
Ursprungligen postat av minay
Ja, artisten beyonce är också arab
🤦🏽‍♀️

Soc ger sig på mammor vars barn har små kläder i skolan men utreder fan inte familjer där syrran vill döda broshan, mamman som kastar barnen under tågen, elr pyndaren som får tillbaka sin dotter för att sedan mörda henne 🙄

Exakt så går det till! Och pappan som kastade ut sina barn från 8nde våningen härom året, det var väl i Vällingby det med.
Citera
2022-07-18, 03:02
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av anekdotius
Beyonce Kvik

https://i.gyazo.com/b1019cb0a91b66ae953a6924d41a4e0a.jpg
Nämen!! hon har varit med och utfört en tortyrmisshandel på en svensk flicka 2020.

https://samnytt.se/atal-mangkulturellt-tjejgang-kidnappade-15-arig-svensk-flicka-tvingade-av-henne-kladerna/
Citera
2022-07-18, 03:04
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Bajjamannen87
Hon har en vän på Facebook som heter Ton* Kw*k Ta*kon

*=i
Åhh är det Taikon gänget!
https://www.aftonbladet.se/svenskahjaltar/a/g6q5d9/fred-taikon-romer-diskriminering-hyllas-av-regeringen

"Svenskar är rasister!!! Romer är utsatta! "
Detta pack till folk bör skickas öster om Uralbergen.
Citera
2022-07-18, 03:21
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flaklypan
Enligt TV4 Nyheterna är den avlidna personen ett yngre syskon till den mordmisstänkta flickan. Aftonbladets uppgifter gör gällande att det handlar om en tioårig lillebror.

TV4 rapporterar vidare att flickan lidit av psykisk ohälsa och att tre orosanmälningar tidigare gjorts mot henne. Anmälningarna ska bland annat ha handlat om att flickan hotat med att döda det syskon som nu är avlidet.

Jag pekar med hela handen på föräldrarna men samtidigt hela den andra på systemet, hur i helvete kunde det gå så långt?

Detta är ju helt absurt, den som sitter som ansvarig på SOC el Skolnämnd eller vart det nu är i systemet borde ju bli åtalad. Tjänstemannaansvar känns ju väldigt aktuellt nu inför valet!!!

Nu har vi inte hela bilden men tycker/känner att även föräldrarna borde ställas till svars!

Jovisst, många av dessa problem skulle ju kunnat ha undvikits om dom inte kom hit i första läget men nu är dom ju här så skiten är vår:/

Vad vet vi om familjen är det finska el polska Katizis som vart här sedan jag vet inte hur länge (70/80 talet)eller är det nya stjärnor som tagits in, vilket jag tror då barnen är så unga men men man vet inte!

Oavsett, stora handen pekas på systemet som helt har kukat ur överallt, inte bara i västerort där man knivhugger sina barn och slänger ut dom från balkongen.

Tensta/Rinkeby etc Gangstas hatar jag men skiter totalt i, då de gärna får ta kål på varandra! Ju fler som skjuts dessto bättre!

Att en 10 åring kan vara barnsoldat och heelt skev vet vi ju men om denna kille är upp"vuxen" (blev ju inte äldre...) i Sverige så ser jag det som att det är 1) statens fel och nr 2) föräldrarnas fel! Även om det var storesyrran som "slog det dödande slaget" (hur/vad har föräldrarna uppfostrat henne och lärt henne att göra?)

Nä fy fan, vill veta mer även om jag mår illa av detta!

Vad tror vi, om det är riktiga Romer, kommer detta ens hinna gå till en Svensk rättegång innan Romerna tar sitt eget beslut och utdela straff?

Oavsett, ny riktlinje borde bli. Begår en av dina familjemedlemmar ett grovt brott så skall hela familjen utvisas direkt! Tror det borde få dem på plats!

Återigen, fan så tragiskt 10 år gammal. Jag har barn i typ samma ålder och kan inte ens förstå hur detta kan ha hänt! Mina barn svär, kastar sylt och ibland utdelar en smäll eller så mot varandra men detta är bortom allt förstånd!

Shit, nu har jag skrivit så mycket att jag inte vet vad jag sagt och tyckt men allt i detta fall låter ju bara fel!!!

Jag bara HOPPAS att detta inte blir ett nytt Samir fall!
https://www.nyhetsbyranjarva.se/samir-sabri-stamde-staten-och-vann/

Ja, men ös skit på Socialtjänsten, inte på förälder/föräldrar!

Du och andra som anklagar föräldrar till barn med diagnoser/psykiska besvär fattar ju inte hur j---vla krävande det är att få ett sådant barn. Det går inte att jämföra med ett "vanligt" barn. De kräver tillsyn konstant, precis hela tiden och det blir bråk, drama och slagsmål flera gånger om dagen, och då pratar vi slagsmål, misshandel av föräldrar!

Man går som på krossat glas hela tiden, och man måste planera precis ALLT, att bara gå till affären för att handla mat blir en stor grej, att laga maten, diska, kanske gå på toaletten själv......

Jag har slutat att handla mat i affären om jag måste ta med mig min diagnos 7-åring, jag går inte ut i parken (blir bråk/slagsmål med andra barn, sedan mig som slagpåse och fula ord), jag åker inte bort på semester.

Jag är helt slutkörd, har fått högt blodtryck av all stress, ungen äter inte självmant (inga hungerkänslor) det tar ca 1,5 timmar att mata honom, peta in maten (frukost, lunch, middag) dessutom få honom att öppna munnen när han tycker att 3 skedar är tillräckligt. han klagar högt på att jag andas för högt när han äter, så jag måste lämna rummet mellan varje tugga, annars blir det ett fruktansvärt bråk, och jag måste verkligen välja mina "fighter". Håller jag inte koll på matningen, så går det ut över hans beteende.......han har dessutom problem med tarmarna, står på permanent laxermedel och använder blöja delvis, (nu är vi nere på ca 1 gång om dagen), men han kan (ofrivilligt) läcka i byxorna, han "känner" liksom inte när han behöver göra nr 2, vilket också begränsar oss från att "leva" normalt. Dessutom blir han nödig precis när jag satt mig att äta oavsett tid på dygnet......att gå på restaurang är helt uteslutet, med honom.

Han leker helst med allt han inte ska, knivar, saxar, stickor, m.m. vilket jag konstant tar ifrån honom och gömmer, och därför litar vi inte på varandra, han tycker att jag tar alla roliga grejer ifrån honom, (och vill absolut inte lyssna på någon förklaring) jag vill inte att han ska skada sig själv eller andra.

Det går inte att kommunicera normalt, oftast får jag inga svar alls (oberoende vad jag frågar), ibland ljuger han som en häst travar, ibland berättar han saker som ett normalt barn.....

Och det svider verkligen när man ute ser folks blickar och kommentarer, att man är "dålig" förälder...när man faktiskt lägger ned precis ALLT man har på ungen, energi, tid, pengar....

Och man kan inte som förälder vara precis allt som dessa barn kan behöva ex:stor stark polis, psykolog, lärare, kompis, m.m. Vi har kanske andra utbildningar för vi visste ju inte att just vi skulle få ett diagnos-barn.....
Citera
2022-07-18, 03:25
Medlem
Contragulationss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av draganoni
*eynoce *wik
Vart det inte hon som misshandla någon tjej 2020? Rätta mig om jag har fel.

Stämmer. Däremot delar hon inte hudfärg med mgm enligt tidigare info.

Så vi kan nog stryka Kwikfamiljen.
Citera
2022-07-18, 04:14
Medlem
Månsans avatar
Hur ser statistiken ut, är det vanligt att syskon mördar varandra i afrikanska länder? Är detta ett existerande och välkänt samhällsproblem i Afrika? Eller är detta något som inträffar när afrikanerna kommer till det kravlösa Sverige, där alla normer och regler för länge sedan är avskaffade för immigranter.
Citera
2022-07-18, 05:20
Medlem
Smithsonians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av platyzma
Usch fy! Vad är detta för diagnos? Tror du MGM har samma?
Låter som autism. Autister kan påminna om psykopater men deras beteende beror i grunden på helt andra saker än psykopaters beteende.
Citera
2022-07-18, 05:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lil-sis
Du tänker att BUP accepterar remiss från soc alltid? Ger gräddfil till de ungdomarna?

Hur skulle BUP för övrigt orosanmäla soc? Menar du en anmälan till IVO?

Om det finns en remiss från soc så får man oftast en tid. Mycket handlar ju om att föräldrar tar ett ansvar så de kommer dit. Orosanmälan går till socialtjänsten. Men ofta så tittar en chef på den anmälan. Brukar inte hända så jättemycket kan jag tänka mig. Men att bup orosanmäler är viktigt.

Vet unga som varit under LVU där jourfamilj/familjehem kämpat för att få den unga till BUP och bett om hjälp men att soc bara ryckt på axlarna trots att de är ytterst ansvariga för vårdplanering då.
Citera
2022-07-18, 05:52
Medlem
Finns det någon koppling till islam? Var det en muslimsk familj?????
Citera
2022-07-18, 06:23
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Djup tragik. Undrar om hon låtit sig inspireras av Skellefteå-fallet, läst om det och börjar fantisera om att döda (igen)? Om hon är somalier kan hon även lida D vitamin-brist och te sig autistisk, något som skulle kunna vara en bakomliggande orsak till det inträffade...
Citera
2022-07-18, 06:37
Medlem
Vaclav-Korunkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndyMcCoy
Ja, lite för vilt. Det leder ingenstans att sitta och gissa ihop att tjejen tagit en lsdtripp och hallucinerade att hennes bror var hennes tre år tillbaka döda katt som sprutade eld ur nosen, hade lila/svarta vingar och 10cm långa klor.

Men min fantasi är inte mer osannolik än det ni fantiserar ihop om man utgår ifrån det lilla vi faktiskt vet.

Dessa fantasier leder inte framåt.
De gör tråden rörig och missvisande,
Och det får nytillkomna läsare att tro att det framkommit saker som det inte alls finns några belägg för.

Min herre är inte bekant med begreppet ”Ockhams rakkniv”, tycks det.
Citera
2022-07-18, 07:18
Bannlyst
Är det fortfarande inte klarlagt vem tjejen är eller etnicitet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in