Citat:
Ursprungligen postat av
Balderis
På Gotland styr borgarna över de kommunala frågorna. I Stockholm styr M och MP.
Skellefteå S och V.
Citat:
Ursprungligen postat av
Frifrysaren
Tänk om människor istället för att anta saker kollade upp varför det ser ut som det gör. Problemen inom psykiatrin och äldreomsorgen går tillbaka till 90-talsreformerna. Vem drev igenom dessa? Vilka har fortsatt driva för nedmontering och privatisering? Det är så enkelt att ta reda på fakta. Samma med polisen. Det är alltid sossarna, men vad gjorde Alliansen med polisen när de styrde? På vilken sikt har stora politiska beslut påverkan - dagen efter eller år efter? Ta reda på lite fakta så skulle vårt land se mycket bättre ut.
Jag kritiserar svenska myndigheter och att politikerna inte gett dom rätt resurser och makt. Ni yrar om psyk. Som flitig användare av psykvården sedan 90-talet kan jag konstatera att den i åtminstone mitt fall blivit tusen gånger bättre sedan privatiseringen. Tack vare det och hårdare regler för sjukskrivna är jag idag inte fast i det myndighetsberoende Socialdemokraterna försökte och sånär lyckades vagga in mig i. Reformerna som borgarna fick igenom gjorde så att jag kom bort från bidrag och kunde få en helt vanlig heltidsanställning.
Vilka som styr i de olika kommunerna är inte relevant när det handlar om vilken makt myndigheter ska få ha.
Ofta är Socialen tidiga med att se problem. Men dom kan eller vågar inget göra. Det är självklart ett politiskt problem som Socialdemokraterna haft nästan 8 år på sig att lösa.
Ett liv hade inte behövt gå förlorat i helgen om politikerna satt Sverige först istället för Sverigebilden.