2022-07-18, 15:57
Medlem
HazzardAlards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Driftstopp
https://sverigesradio.se/artikel/mis...e-kvar-i-lanet

Misstänkte pojken inte kvar i länet
Så nu släpper vi det.

Inte helt oväntat.

Men då ber vi alltså resten av våra vänner där ute i landet att hålla ögonen och öronen öppna.

Ni kommer ju ihåg vad Leif GW sa om gärningsmannen!
Senast redigerad av HazzardAlard 2022-07-18 kl. 16:14.
Citera
2022-07-18, 15:58
Medlem
develis avatar
Citat:
Fortfarande oavsett, han sitter inte inlåst.
Bevakning är en helt annan grej.
Du inbillade dig ju att han var ute fritt vid brutal våldtäkt och mordförsök i en pågående förundersökning.

Fritt redo att begå mer brott direkt.
Citera
2022-07-18, 15:59
Medlem
nitmans avatar
Citat:
Man får inte häkta barn under 15, han är misstänk!
(Handhjärta)
Men låsa in på rymningssäkra avdelningar går.
Citera
2022-07-18, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JanneGitarr
Ynglingen är efter vad jag förstått i Sthlm för den rättsmedecinska åldersbestämningen.
Hoppas några snälla tanter och polisen har koll på honom så länge den varar.

Blir han förflyttad till Sthlm tillsvidare med nytt boende eller enbart under den rättsmedicinska åldersbestämningen?
Citera
2022-07-18, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
För att det är olagligt med dödshot och uppvigling i Sverige som bör bejaka både lagar och demokrati.

Minns aldrig att jag lagt något papper i en låda för att ha mångkultur. Det får stå för dig, jag accepterar det inte.
Citera
2022-07-18, 16:01
Medlem
Driftstopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Du inbillade dig ju att han var ute fritt vid brutal våldtäkt och mordförsök i en pågående förundersökning.

Fritt redo att begå mer brott direkt.

Nej jag skrev att han inte är inlåst eller häktad, sen tilläger du massa annat skit som jag inte skrivit.
För att det gynna dig.
Citera
2022-07-18, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
För tillfället är jag inte orolig att han begår fler hemskheter. Men risken är stor att han i framtiden kommer begå liknande eller t.o.m värre saker.

Jag hoppas att åldern skrivs upp till över 15 år ochatt han döms till rättspsykiatrisk vård med särskild utskrivningsprövning. Det är inte en 100% garanti givetvis. Men det är det bästa vi kan erbjuda samhället som skydd inom landets gränser.
Jag har skickat brev till polisen och ifrågasatt dem.
Citera
2022-07-18, 16:02
Medlem
NightmareFuel1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Vad som talar för att han inte är gravt utvecklingsstörd borde väl vara att han först gick i vanlig klass? Hade han varit gravt utvecklingsstörd hade han väl hamnat i särskolan direkt?

MGMs medelsvåra intellektuella funktionsnedsättning, maladaptivt beteende och empatistörning: (FB) Misstänkt mordförsök: Flicka hittad utomhus, Morö backe, Skellefteå (2022-07-07)

MGMs abnormala personlighet psykopat och sexualsadist: (FB) Misstänkt mordförsök: Flicka hittad utomhus, Morö backe, Skellefteå (2022-07-07)

Potentiellt skulle MGM (om han varit vuxen och begått samma brott) efter psykiatrisk undersökning ha diagnosticerats med sadistisk personlighetsstörning och psykopati: (FB) Misstänkt mordförsök: Flicka hittad utomhus, Morö backe, Skellefteå (2022-07-07)

Uppskattning av hur stor återfallsrisk MGM har i sexualbrott: (FB) Misstänkt mordförsök: Flicka hittad utomhus, Morö backe, Skellefteå (2022-07-07)

Finns en teoretisk chans att han inte återfaller i sexualbrott (dock sämre chans än att singla slant att han inte återfaller inom 5 år): (FB) Misstänkt mordförsök: Flicka hittad utomhus, Morö backe, Skellefteå (2022-07-07)
Senast redigerad av NightmareFuel1 2022-07-18 kl. 16:28.
Citera
2022-07-18, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Akilles1.
Jag har skickat brev till polisen och ifrågasatt dem.

Vad är det du har ifrågasatt? Om man får fråga.
Citera
2022-07-18, 16:06
Medlem
nitmans avatar
Citat:
Fortfarande oavsett, han sitter inte inlåst.
Bevakning är en helt annan grej.
Han är inte dömd och hans utredning är inte färdigställt.
Hur vet du det? Det finns sjukhus som har den möjligheten, många sjukhus.
Det finns tom sjukhus med avdelningar som är mera rymningssäkra än fängelser tex Säters sjukhus och Karsudden.
Senast redigerad av nitman 2022-07-18 kl. 16:12.
Citera
2022-07-18, 16:07
Medlem
talgtrolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mopsan
Fy fan. Då kan han vara var som helst i landet. Var görs dessa åldersutredningar??
Dags att börja se sig över axeln när man tar en promenad. Känns som en dålig skräckfilm att ha en sadistiskvåldtäcksman lös. Vem blir nästa offer liksom?
Det är nog lugnt, dom har ögonen på han.
Men inte på alla nya horder av våldsverkare som importeras dagligen.
Vakna!
Citera
2022-07-18, 16:08
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nyttfolkhem
Minns aldrig att jag lagt något papper i en låda för att ha mångkultur. Det får stå för dig, jag accepterar det inte.
Jag skrev att dödshot och uppvigling som föranleder att flytta honom inte är tillåtet enligt lag.

Vad du än anser.

Att påstå sig värna om demokratin och själva vill själva döda en minderårig innan det ens gått via rättssystemet är mer än paradoxalt:
det är logiska felslut och kognitiv bias.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in