2022-07-18, 14:18
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Relentlessly
Min minderåriga pojke råkade ut för samma sak som den här lilla flickan. Media och Polisen struntade fullkomligt i det. Han låg nedssövd med 3 blödningar på hjärnan, höll på bli blind.

All heder åt mamman som la ut bilderna. Kudos.

Du skriver, att din son idag mår dåligt och att det "kvaddade hela [din] familj". Hemskt!

Man undrar ju över, hur pass många fall det finns, som liknar det aktuella fallet och som media har avstått från att uppmärksamma.
Citera
2022-07-18, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mailmans
Vad fan menar du med det? Vad exakt grundar du detta på?
Barn har ofta lättare att läka..jag vill hoppas att hon snart är på benen
Citera
2022-07-18, 14:22
Medlem
Relentlesslys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Du skriver, att din son idag mår dåligt och att det "kvaddade hela [din] familj". Hemskt!

Man undrar ju över, hur pass många fall det finns, som liknar det aktuella fallet och som media har avstått från att uppmärksamma.

Viktiga är att flickan klarar sig. Been there, done that. Mamman är stark
Citera
2022-07-18, 14:23
Medlem
Eren-Jaegers avatar
Citat:
Min minderåriga pojke råkade ut för samma sak som den här lilla flickan. Media och Polisen struntade fullkomligt i det. Han låg nedssövd med 3 blödningar på hjärnan, höll på bli blind.
All heder åt mamman som la ut bilderna. Kudos.
Nu är det kanske jag som är vilsen, men vilka bilder?
Citera
2022-07-18, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hyacint
Enligt ett par inlägg lägre bak i tråden så har man satt ut narkosmedlet och hon har börjat öppna ögonen lite. Det får lov att gå sakta i den takt kroppen bestämmer.
🌷

Det är helt riktigt. Bra att hon får god vård, lilla flickan. Man hoppas det går bra nu ❤️
Tack för uppdateringen!
Citera
2022-07-18, 14:29
Medlem
Skaraborg2s avatar
Detta är det ALLRA viktigaste.

Citat:
Viktiga är att flickan klarar sig. Been there, done that. Mamman är stark

Ja detta är det allra viktigaste av allt.

Ja mamman är stark. All heder åt henne för att hon publicerade detta foto på sin dotter liggande i sjukhussängen fullt med gosedjur. En bild säger så mycket mera än enbart ord.
Citera
2022-07-18, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tant50
Om MGM är 13år vilket jag inte tror han är, då man ser bild på han så verkar han vara mycket äldre. Vid 13-års ålder har man tankar på att begå våldtäkt? Hur kan man ens komma in på det spåret som en 13-åring. Jag hoppas verkligen inte att han och hans familj får lov att vara kvar här i Sverige. Håller mina tummar på att dom utvisas så snart det är möjligt. Detta är så fruktansvärt hemskt det som har skett.

Han kan absolut vara 13, har sett fasen sett 11-13 åringar spela fotboll ex spela fotboll och de ser äldre ut. Både svenskar och de med invandrarbakgrund, samt de som ser betydligt yngre ut.

Sen blir barn med diagnoser (ex autism eller liknande ) ofta storväxta och tunga. Att vissa sen blir spinkiga beror på ev medicinering (ex medicinering vid ADHD/ADD).
Citera
2022-07-18, 14:30
Medlem
nitmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
Nej, mamman har aldrig bett att foton på dottern skulle delas. Fotot kommer från en story på mammans Instagram - som låg ute i 24 h - hon lade aldrig ut något på FB.

Du kanske blandar ihop det med insamlingen som mammans syster gjorde på Facebook? Där undrades det om man fick dela inlägget vilket mammans syster godkände och önskade.

Det stämmer, mamman lade ute en story på Instagram, med tre bilder med texter skrivna av mamman. En av dessa tre bilder där flickan ligger på höger sida är den som spridits i tråden och på åtskilliga andra ställen.

Mamman postade inte en maskerad bild, den har maskerats i efterhand.

Precis, bild nr 2 av de 3 bilderna från mammans Instagram. Stod absolut ingenting om att den skulle delas.

Jag vet inte vad det är för bild du refererar till, eller var du sett den, kan i så fall vara någon ur personalen som läckt ut den bilden.

Den andra bilden som fanns på mammans story med bild på dottern, är tagen från fotändan av dotterns säng, ingen personal finns med på bilden. Men med text skriven av mamman.

Stämmer att det är två bilder från dottern i sjukhussängen samt en tredje bild där man ser mamman hålla dotterns hand i sin hand, samt ett gosedjur på dotterns arm.

Bilden från mammans instagram som jag såg var ögonen maskerade med vitt.
Ingen har väl påstått att mamman ville att bilden skulle delas, den delar vi ändå
Den passar bra inför valet, eller hur?
Finns redan på många elskåp och papperskorgar i Malmö som du kan se här http://lidlday.blogspot.com/2022/07/
Senast redigerad av nitman 2022-07-18 kl. 14:33.
Citera
2022-07-18, 14:33
Medlem
Driftstopps avatar
Hade mamman inte lagt ut bilderna på dottern hade det stått en notis i tidnigen sen hade lilla flickan glömts bort och blivit ett i mängden som ett arkiv, Bilden på flickan engagerade så många inklusive mig själv.
"En bild säger mer än tusen ord"

Det blir så jävla mycket annorlunda med känslor när man ser en bild på en skadat barn. Istället för att det står.
"Flicka svår skadad" i tidningen.

Fallet blev Sveriges nu mest omtalade fall och man kunde inte ignorera detta! Efter att så många engagerade sig så var man tvungen att skriva om det i media och börja granska. Sen började dokumenten om pojken dyka upp och att hans ålder kritiseras.

Eftersom han överföll en kvinna förra året och det ignoerades, nu är det annorlunda!

Det är tungt och se flickan i medier, politiska syften
Men det behövs just nu, det tar emot.
Men man glömmer aldrig bilderna (Inte jag) En text brukar inte folk lägga på minnet, däremot en bild som kan väckas stötande.
Jag är säker på att man aldrig hade haft planer på ålderstesta honom om inte fallet blivit så uppmärksammat.
Du gjorde helt rätt. trots att det blev kanske inte som väntat.
Senast redigerad av Driftstopp 2022-07-18 kl. 14:41.
Citera
2022-07-18, 14:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nitman
Bilden från mammans instagram som jag såg var ögonen maskerade med vitt.
Ingen har väl påstått att mamman ville att bilden skulle delas, den delar vi ändå
Den passar bra inför valet, eller hur?
Finns redan på många elskåp och papperskorgar i Malmö som du kan se här http://lidlday.blogspot.com/2022/07/

Jag fattar verkligen inte hur ni oavsett politiska åsikter kan tycka att det är okej att bilder på en misshandlad våldtagen liten flicka sitter uppklistrade på elskåp som nån billig reklam!
Citera
2022-07-18, 14:42
Medlem
Driftstopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inkentinken
Jag fattar verkligen inte hur ni oavsett politiska åsikter kan tycka att det är okej att bilder på en misshandlad våldtagen liten flicka sitter uppklistrade på elskåp som nån billig reklam!

Man kunde ha maskat ögonen.
Citera
2022-07-18, 14:44
Medlem
Mopsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Driftstopp
Hade mamman inte lagt ut bilderna på dottern hade det stått en notis i tidnigen sen hade lilla flickan glömts bort och blivit ett i mängden som ett arkiv, Bilden på flickan engagerade så många inklusive mig själv.
"En bild säger mer än tusen ord"

Det blir så jävla mycket annorlunda med känslor när man ser en bild på en skadat barn. Istället för att det står.
"Flicka svår skadad" i tidningen.

Fallet blev Sveriges nu mest omtalade fall och man kunde inte ignorera detta! Efter att så många engagerade sig så var man tvungen att skriva om det i media och börja granska. Sen började dokumenten om pojken dyka upp och att hans ålder kritiseras.

Eftersom han överföll en kvinna förra året och det ignoerades, nu är det annorlunda!

Det är tungt och se flickan i medier, politiska syften
Men det behövs just nu, det tar emot.
Men man glömmer aldrig bilderna (Inte jag) En text brukar inte folk lägga på minnet, däremot en bild som kan väckas stötande.
Jag är säker på att man aldrig hade haft planer på ålderstesta honom om inte fallet blivit så uppmärksammat.
Du gjorde helt rätt. trots att det blev kanske inte som väntat.
Media gör allt för att inte skriva för mycket om det tyvärr.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in