2022-07-18, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swburton
Nej. Men Sverige kan inte utvisa någon från Etiopien eller stifta lagar där. Om du hade en gäst hemma som betedde sig illa mot din familj, skulle du inte kasta ut denne? Eller skulle du tänka, det kan jag ju inte göra, för då kan han bete sig illa mot någon annan, någon annanstans?

Är du på riktigt?

Antag att ni får inbrott hemma i ert hus, och inbrottstjuven är beväpnad och försöker skada era barn. Men någon av er - du själv, din man eller någon annan vuxen person i huset har ett baseballträ och svingar mot inbrottstjuven för att jaga ut honom.

Ropar du plötsligt då, "Stopp! Vi kan inte jaga ut honom, för då kanske han gör inbrott hos någon annan familj och hotar deras barn! Det är bättre att han dödar våra barn!"
Citera
2022-07-18, 13:50
Medlem
Kallamakaronens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Relentlessly
Min minderåriga pojke råkade ut för samma sak som den här lilla flickan. Media och Polisen struntade fullkomligt i det. Han låg nedssövd med 3 blödningar på hjärnan, höll på bli blind.
All heder åt mamman som la ut bilderna. Kudos.

Så hemsk för din son och hela familjen.
Hur mår han idag?
Citera
2022-07-18, 13:52
Medlem
Om MGM är 13år vilket jag inte tror han är, då man ser bild på han så verkar han vara mycket äldre. Vid 13-års ålder har man tankar på att begå våldtäkt? Hur kan man ens komma in på det spåret som en 13-åring. Jag hoppas verkligen inte att han och hans familj får lov att vara kvar här i Sverige. Håller mina tummar på att dom utvisas så snart det är möjligt. Detta är så fruktansvärt hemskt det som har skett.
Citera
2022-07-18, 13:59
Medlem
Är det fel i hjärnan på pojken eller har hardcore-muslim värderingar, så kan det nog gå så illa
Citera
2022-07-18, 14:00
Medlem
Spitilinkkons avatar
Citat:
Min minderåriga pojke råkade ut för samma sak som den här lilla flickan. Media och Polisen struntade fullkomligt i det. Han låg nedssövd med 3 blödningar på hjärnan, höll på bli blind.

Hoppas att din son och du har fått all hjälp ni behöver. Så förfärligt för er att råka ut för samma sak. Lider med er.
Citera
2022-07-18, 14:00
Medlem
En undran angående det tidigare överfallet, förra året.
Enligt uppgifter i tråden så drog galningen ner en 19:årig tjej från hennes cykel och försökte dra ner hennes byxor, hur fick man detta till mishandel och inte försök till våldtäkt?

Finns det någon dokumentation, typ FUP att läsa gällande det överfallet?
Citera
2022-07-18, 14:02
Medlem
nitmans avatar
Citat:
Instämmer! Detta hade knappt blivit uppmärksammat alls utan dessa bilder.
Citera
2022-07-18, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tant50
Om MGM är 13år vilket jag inte tror han är, då man ser bild på han så verkar han vara mycket äldre. Vid 13-års ålder har man tankar på att begå våldtäkt? Hur kan man ens komma in på det spåret som en 13-åring. Jag hoppas verkligen inte att han och hans familj får lov att vara kvar här i Sverige. Håller mina tummar på att dom utvisas så snart det är möjligt. Detta är så fruktansvärt hemskt det som har skett.

Sannolikt är MGM 15 år eller äldre och kommer således att åtalas i domstol. Dessutom kommer han tyvärr sannolikt få ett högt skadestånd för grovt förtal. Tänk på vad ni skriver så att detta undviks...

Inom rättsväsendet ser vi dagligen en enorm överrepresentation av utlandsfödda gäringspersoner. Kolla bara på alla kvinnomord de senaste åren. Men det är ständigt locket på. Skulle allmänheten ha kännedom om hur det verkligen ser ut skulle folk baxna.

Detta fallet är helt fruktansvärt. Mina tankar går till brottsoffret och hennes familj. Detta skulle aldrig behövt hända.
Citera
2022-07-18, 14:04
Medlem
Relentlesslys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallamakaronen
Så hemsk för din son och hela familjen.
Hur mår han idag?
Typ dåligt. Kvaddade hela min familj. Jag hoppas inte det händer dom, med all respekt
Citera
2022-07-18, 14:05
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Socialtjänsten fungerar precis som regeringen och vänstern/vänsterliberalerna anser, att socialtjänsten SKA fungera.

Mikael Willgert nämnde i en video, att han kontaktat socialtjänsten när hans egna barn hade varit utsatta för trakasserier och övergrepp från barn, där socialtjänsten var inkopplad.

Socialtjänsten var helt oförstående och förklarade, att deras uppdrag uteslutande handlar om, att de ska se till att deras skyddslingar har det bra. Om andra barn (som socialtjänsten inte är inkopplad på) skulle få det mindre bra - det är inte socialtjänstens bekymmer.
Vad far du efter? Det du skriver är korrekt men tycker mig uppfatta en kritik mot socialtjänsten (för att de förklarar regelverket och håller sig till det). Trakasserier och dylikt är det väl polisen man ska anmäla till? Även om soc kan sätta in varierade åtgärder mot/för ungar som är kriminella så har de väl egentligen inte behörighet att göra den typen av utredning för att fastslå kriminaliteten i sig. Det är väl polisens utredningar de får ta del av som sedan kan leda till beslut?

Jag svarade på det här inlägget:

Citat:
Ursprungligen postat av MrsEjPK
När ska styrande politiker och vänster folk förstå att Soc fungerar INTE ! Det är ett skämt .Inget händer. Invandrare skrattar åt soc för dom VET att dom behöver bara sitta och snacka en liten stund sedan händer INGET !

Och samma väg ska detta fanskap från eritrea vandra ! .Soc och sedan händer inget !
För gud förbjude att det här fanskapet eller andra invandrare behöver ta ANSVAR för det dom gör !!!

Det verkar vara vanligt att allmänheten tror, att socialtjänsten har mandat att ingripa brottsförebyggande - men så ser det knappast ut.

Svenska politikers hänvisning till att brottsaktiva ungdomar ska handläggas av socialtjänsten är baserat på den föga verklighetsförankrade ståndpunkten, att barn som "har det bra" varken trakasserar andra barn eller begår några övergrepp.
Senast redigerad av Meiji 2022-07-18 kl. 14:58.
Citera
2022-07-18, 14:13
Medlem
Hyacints avatar
Citat:
Ursprungligen postat av imnotyourdude
Hur har det gått för stackars lilla flickan? Någon uppdatering? Vågar inte läsa i tråden blir så deppig när jag läser för mycket vad hon utsatts för och stackars anhöriga ❤️ 🥺

Enligt ett par inlägg lägre bak i tråden så har man satt ut narkosmedlet och hon har börjat öppna ögonen lite. Det får lov att gå sakta i den takt kroppen bestämmer.
🌷
Citera
2022-07-18, 14:16
Medlem
Relentlesslys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spitilinkkon
Hoppas att din son och du har fått all hjälp ni behöver. Så förfärligt för er att råka ut för samma sak. Lider med er.
Hjälp har vi inte fått överhuvudtaget. Kan du fett glömma
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in