2022-07-18, 11:19
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anvandareutannamn
Det är så jääävla uppenbart att du bara lyssnar till det du vill höra. Så svenskar är alltså bättre än andra nu? Fan vilket skitsnack...

Nej. Men vi är väldigt i framkant.
Se till antalet betydande forskningsupptäckter o Nobelpristagare samt uppfinningar de senaste århundradena.
Se till antalet teknik drivna bolag.
Se på ett jämnlikt, fredligt o välfungerande samhälle.
Se på den allmänna kundskapsnivån fram tills elevunderlaget förändrades.

Sedan så kan du jämnföra med mellanöstern o nordafrika.
Katastrofen är en mix av kultur, religion o genetik.

Problematiken o utmaningen för Sverige är att behålla sin ledande ställning. O då man inte kan påverka genetiken hos de inflyttade så får man fokusera på kultur o religion. Det Nyans föreslår är totalt kontraproduktivt.
Citera
2022-07-18, 11:50
Medlem
otellos avatar
Citat:
Patetiskt med folk som respekterar kristendomen men inte islam.
Nej, det patetiska ligger i att du desperat försöker likställa två olika religioner.
Citera
2022-07-18, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av S0urce
Vi kan ju börja med att bannlysa Islam från samhället tills det att förändring inom ideologin ses.

Det är rätt väg att gå.
Hur fan ska vi förvänta oss att det svenska samhället ska kunna påverka islam i rätt riktning om vi bannlyser religionen?
Citera
2022-07-18, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Motherofgod
Om min folkgrupp fick lida för att vi inte kan anpassa oss, och om vi inte såg till att det beteendet öpphörde omgående genom att hjälpa polisen att hitta förövare samt att se till att inte snylta på staten. Jag hade även definitivt inte byggt kyrkor där eller tvingat på dem helgmålsringning.

Vi får ju lida för att idioterna är rätt nära majoritet.
Du är verkligen speciell. De flesta svenskar hade inte gjort så. Inte jag heller. Ingen i min familj och troligen ingen jag känner.
Citera
2022-07-18, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
*Skit i andra som inte har någon koppling till Sverige ja. Sverige har inte råd att vara hela världens socialbyrå. Om du tycker så synd om dem får du skänka dina egna pengar dit.
Ok. Då vet jag.
Citera
2022-07-18, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Nej. Men vi är väldigt i framkant.
Se till antalet betydande forskningsupptäckter o Nobelpristagare samt uppfinningar de senaste århundradena.
Se till antalet teknik drivna bolag.
Se på ett jämnlikt, fredligt o välfungerande samhälle.
Se på den allmänna kundskapsnivån fram tills elevunderlaget förändrades.

Sedan så kan du jämnföra med mellanöstern o nordafrika.
Katastrofen är en mix av kultur, religion o genetik.

Problematiken o utmaningen för Sverige är att behålla sin ledande ställning. O då man inte kan påverka genetiken hos de inflyttade så får man fokusera på kultur o religion. Det Nyans föreslår är totalt kontraproduktivt.
Med andra ord, vi hade turen att födas i ett redan fungerande samhälle där vi fick gå i skola och därför enkelt kunde fortsätta hålla det fungerande. "Vi är väldigt i framkant" kan översättas till "vi hade turen att få en utbildning".
Citera
2022-07-18, 14:01
Medlem
Citat:
Du är verkligen speciell. De flesta svenskar hade inte gjort så. Inte jag heller. Ingen i min familj och troligen ingen jag känner.

Upp till dig, men då ska de flesta svenskar inklusive du och din familj flytta tillbaka till Sverige när kriget är över eller när det område du kommer ifrån är säkert.
Citera
2022-07-18, 14:02
Medlem
Citat:
Hur fan ska vi förvänta oss att det svenska samhället ska kunna påverka islam i rätt riktning om vi bannlyser religionen?

Det svenska samhället ska inte påverka islam till att börja med,
Islam ska inte finnas i det svenska samhället till att börja med.

Du, likt alla andra självgod naiva svenskar, verkar inte förstå verkligheten.
DU eller svenska samhället kommer inte lyckas påverka eller förändra Islam

Det bästa vi kan göra är att hålla den utanför samhället, minimera dess stöd och rättigheter.

Det bästa vi kan göra, är att styra muslimer till att bli individer utan tro, likt alla andra svenskar i samhället, och istället följa moderna västerländska värderingar. EN generation senare är hela problemet med Islam i samhället löst.
Citera
2022-07-18, 14:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av otello
Nej, det patetiska ligger i att du desperat försöker likställa två olika religioner.
För det är lika mycket skitsnack i båda! Hur de tolkas sedan är olika för olika trosutövare och det är fullt möjligt att leva lycklig och inte förstöra för andra oavsett vilken av religionerna man följer. Det är inte alla som gör det men i grund och botten är religionerna lika märkliga till sin moral så om kristna kan leva ett etiskt liv kan muslimer det också.
Citera
2022-07-18, 14:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Motherofgod
Upp till dig, men då ska de flesta svenskar inklusive du och din familj flytta tillbaka till Sverige när kriget är över eller när det område du kommer ifrån är säkert.
???

Det var just det jag skrev att vi antagligen inte hade gjort.
Citera
2022-07-18, 14:06
Medlem
Citat:
???

Det var just det jag skrev att vi antagligen inte hade gjort.

Nej, men landet som huserar er har då all rätt i världen att kasta ut er.
Citera
2022-07-18, 14:09
Medlem
Nyans ska inte få finnas i Sverige, Sverige är kristet land och passar inte det så är det bara att åka hem igen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in