2022-07-18, 00:05
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anvandareutannamn
Det som får mer i lön får fortfarande mer i lön bara inte lika mycket mer. Vad är poängen med att vissa ska tjäna flera hundra tusen när pensionärerna klagar över att de knappt kan ha en bostad?

Du kommer ha det bättre än någon som inte arbetar i de absolut flesta fall. Punkt.

Folk som tjänar flera hundra tusen har slitit hårt för att komma dit de är med undantag för politiker. Om inte hårt arbete lönar sig så kommer ingen vilja arbeta. Att pensionärerna knappt kan ha en bostad är åter igen pga sådana som du, som röstar för massinvandring. Ni förstår inte att samhällets resurser är begränsade och att man måste ta från ett område om man vill skjuta till pengar till ett annat.

Jag ska ha det så bra så att det motsvarar den skatt jag betalar. Om du handlar på ICA för 200 kr så vill du också ha varor för 200 kr och inte för 50 kr. Dessutom kan allt hända i framtiden. Om jag blir sjuk vill jag inte vänta 10 timmar på akuten eller få köplats 79 om jag ringer 1177. Om jag skulle bli så sjuk att jag inte kan arbeta längre vill jag ha en sjukförsäkring värd namnet. Flera som arbetat och betalat skatt i hela sitt liv har inte fått den välfärd de har betalat för när de råkat ut för oförutsedda situationer.
Citera
2022-07-18, 00:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sittnerpajas
Givetvis är det mycket lättare att överleva i djungeln eller i bergen än en kall vinter. Det är precis samma temperatur året om i bajshyddorna.

Helt klart är inte ditt IQ högre än snitt somaliens, men den genomsnittlige svenskens är. Det betyder inte att svenskar är bättre än somalier men det betyder att de är smartare, vilket är varför svenskar inte bajsar i dricksvattnet och sedan dricker det.

I slutändan så ser Afrika ut som det gör för att de har såpass dålig impulskontroll att de inte kan fixa skiten. Istället för att jobba som ett lag så tänker var för sig, man har fortfarande inte förstått att tydliga riktlinjer och en gemensam grupp är starkare än den enskilde individen. Därför har man guerillor efter guerillor som skall ta makten.

Hade afrikaner varit smartare än de är så hade det inte sett ut som det gör där nu. Säg att alla svenskar och alla somalier hade bytt plats, då hade Somalia sett ut som Sverige om 20 år och Sverige hade varit som Somalia men det bör väl även en kretin som dig kunna förstå.
Har du testat överleva i djungeln? Intressant. Hur många stadiga bajshyddor har du lyckats bygga? Du har visst varit mycket i Afrika eftersom du vet så mycket. Eller är det kanske wikipedia du har varit på?

Bortsätt från det kaos som skulle uppstå i politiken, med arbeten, språket (t.ex. skyltar) och andra sådana problem som skulle göra det hela omöjligt: Om svenskarna hade bott i Somalia en tid hade vi fått ett land som var i jävligt dåligt skick och det hade tagit en evighet att bygga upp det till den standard vi är vana vid. Tjugo år hade varit alldeles för lite. Dock stämmer det kanske att vi hade lyckats bättre än somalierna eftersom de flesta svenskar har gått i skolan ganska länge och vet hur man gör affärer med andra länder. Många hade dock dött alldeles i början eftersom de flesta svenskar inte vet hur man sköter jordbruk, särskilt inte i Somalia. Vi hade inte heller kunnat utbilda våra barn särskilt bra i det landet eftersom det råder brist på fungerande skolor så om det handlar om mer än tjugo år vi ska vara där blir det ännu mer problem. Svenskarna hade alltså inte lyckats förvandla Somalia till ett paradis p.g.a. sin påstådda högre IQ (som jag inte tänker debattera en gång till, läs tidigare inlägg som du uppenbarligen inte kollat på). Att somalierna skulle lyckas omvandla Sverige till en soptipp råder det dock ingen tvekan om. Har man inte utbildningen för ett jobb kan man inte sköta det. Bytet skulle bli en dålig deal för båda och ingen skulle lyckas bevisa något mer än att det är enklare att förstöra ett land än att bygga upp det.
Citera
2022-07-18, 00:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Folk som tjänar flera hundra tusen har slitit hårt för att komma dit de är med undantag för politiker. Om inte hårt arbete lönar sig så kommer ingen vilja arbeta. Att pensionärerna knappt kan ha en bostad är åter igen pga sådana som du, som röstar för massinvandring. Ni förstår inte att samhällets resurser är begränsade och att man måste ta från ett område om man vill skjuta till pengar till ett annat.

Jag ska ha det så bra så att det motsvarar den skatt jag betalar. Om du handlar på ICA för 200 kr så vill du också ha varor för 200 kr och inte för 50 kr. Dessutom kan allt hända i framtiden. Om jag blir sjuk vill jag inte vänta 10 timmar på akuten eller få köplats 79 om jag ringer 1177. Om jag skulle bli så sjuk att jag inte kan arbeta längre vill jag ha en sjukförsäkring värd namnet. Flera som arbetat och betalat skatt i hela sitt liv har inte fått den välfärd de har betalat för när de råkat ut för oförutsedda situationer.
Det är inte alla som har arbetat hårt. Åtminstone inte hårdare än vad en vanlig undersköterska arbetar. Många har fått ärva företag och de politikerna i vänsterpartiet tar btw inte ut lika mycket lön som andra politiker. Höga skatter är till för att jämna ut och arbete lönar sig fortfarande ekonomiskt så länge vi inte blir helt kommunistiska. Bristande motivation att arbeta har andra anledningar, t.ex. att många vet att de aldrig kommer kunna tjäna särskilt mycket eftersom alla pengar hamnar hos de som tjänar mest. Jag förstår helt och hållet att samhällets resurser är begränsade och frågan är hur vi ska kunna höja pensionen utan att höja skatten? Ok, det kanske går om vi stoppar invandringen men då förstör vi ännu fler människors liv.

Du måste förstå att vissa människor aldrig fick möjligheten att börja betala skatt eftersom de inte fick utbildning när de var små. Ditt rättvisetänk är helt upp- och nedvänt. Folk har olika förutsättningar och man kan inte förvänta sig lika av någon som haft en uppväxt i Sverige och någon som haft en uppväxt i ett u-land.

Vad beträffar resten tycker jag att du ska läsa "Erik Göranssons strid med det allmänna". Det är en kort saga som skrevs på 60-talet och ingår i Tage Danielssons "Sagor för barn över 18 år". Här är en länk:
http://www.son-of-the-highcoast.com/Hemsida_2/allsida4.html
Senast redigerad av Anvandareutannamn 2022-07-18 kl. 00:47.
Citera
2022-07-18, 00:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karanan
Den som är rädd vågar inte säga vad den tycker.
Den som är rädd är så j_vla rädd att hon/han inte vågar byta parti trots att det sviker och ljuger.
Den som är rädd följer med den dumma fårskocken och vågar inte tänka självständigt. Vågar inte protestera mot mord, dråp, gängvåldtäkter, förnedringsrån, ballongflygningar, kvinnoförtryck osv.
Den som är rädd vågar inte protestera mot importen av valboskap bestående av våldsmän, mördare ifrån våldsamma kulturer.
Den som är rädd är beredd att förnedra sig hur mycket som helst pga rädsla för att bli kallad rasist.
Den som är rädd står tyst när våra barn och ungdomar är villebråd och krockkuddar pga en ondskefull politisk religion som varje dag tar över vårt land.
Den som är rädd vågar inte ta ansvar för vilket samhälle man lämnar över till nästa generation.
Den som är rädd backar och blundar.
Vacker dikt. Här är fortsättningen.

Den som var rädd fick höra en dag:
"Det finns de som är sämre än du och jag
De vill att vår vackra kultur ska brinna
Och gräset blir grönare om de får försvinna
De kommer hit med arabiska, hijab och imam
Tänk om det får mig att konvertera till islam?
Ditt eländiga liv blir plötsligt perfekt
Den dag vi blir av med denna motbjudande sekt"
I brist på hopp sa den rädde "Hoppas det är sant!"
Och trånade efter mera som en annan skvallertant
När han skyllde ifrån sig var det lätt att skylla mer
Ursäkter som ursäkter, lika bra med fler
Plötsligt fann den rädde att han inte kunde vända
Det var rent berusande att se detta hända
Plötsligt var det andra som bar skulden för hans skit
Och fler av dessa monster skulle minsann inte hit!
Om han var desperat eller korkad det får vi aldrig veta
Men det viktiga för honom var att han kunde sluta leta
Han kunde ägna sina tankar åt andra tidsfördriv
För det var tydligen inte hans fel att han inte tog tag i sitt liv
Citera
2022-07-18, 00:55
Medlem
Citat:
Om islam bara hade varit onödigt men inte orsakat någon skada (typ kristendomen) hade du väl varit lugn med det?

Ja givetvis, men nu är så inte fallet: inte någonstans på denna planet.

Citat:
Saken är det att man ska fokusera på att ändra dåliga saker med en religion, inte neutrala eller bra.

Nähä? Jag trodde man skulle ändra bra saker till dåliga.

Saken är att religion inte bör existera i ett modernt samhälle. Sen att du gå omkring och tror på tomtar och troll hemma är inget problem.

Citat:
Och det är inte trosutövarna det är fel på.

De får ta konsekvenserna för sina handlingar, vilka för övrigt många gånger - om inte alltid -
kan direkt kopplas till den islamska IDEOLOGIN.

Om det nu inte är fel på trosutövarna; kasta ideologin åt helvete. Den fungerar inte i ett modernt samhälle och det har man vetat i minst 40 år.
Citera
2022-07-18, 01:00
Medlem
KingHisss avatar
Låter galant
Fredar blir helgdag dvs 4 dagars arbete.
Citera
2022-07-18, 01:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av S0urce
Ja givetvis, men nu är så inte fallet: inte någonstans på denna planet.

Ja det var liksom dit jag ville komma. Fint att du fattade.

Citat:
Nähä? Jag trodde man skulle ändra bra saker till dåliga.

Saken är att religion inte bör existera i ett modernt samhälle. Sen att du gå omkring och tror på tomtar och troll hemma är inget problem.

Man behöver inte ändra bra saker alls. Alltså inte ens få dem att försvinna. Du skrev ju själv att du inte hade någonting emot religioner så länge de inte förstörde. Alltså är det de DÅLIGA sakerna med religioner som behöver ändras.

Jag hade också tyckt det vore skönt om alla religioner bara försvann men många människor mår bättre av dem och då skiter väl jag i det. Låt dem göra det.

Citat:
De får ta konsekvenserna för sina handlingar, vilka för övrigt många gånger - om inte alltid -
kan direkt kopplas till den islamska IDEOLOGIN.

Om det nu inte är fel på trosutövarna; kasta ideologin åt helvete. Den fungerar inte i ett modernt samhälle och det har man vetat i minst 40 år.
Se ovanstående svar.
Citera
2022-07-18, 01:30
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Det är inte alla som har arbetat hårt. Åtminstone inte hårdare än vad en vanlig undersköterska arbetar. Många har fått ärva företag och de politikerna i vänsterpartiet tar btw inte ut lika mycket lön som andra politiker. Höga skatter är till för att jämna ut och arbete lönar sig fortfarande ekonomiskt så länge vi inte blir helt kommunistiska. Bristande motivation att arbeta har andra anledningar, t.ex. att många vet att de aldrig kommer kunna tjäna särskilt mycket eftersom alla pengar hamnar hos de som tjänar mest. Jag förstår helt och hållet att samhällets resurser är begränsade och frågan är hur vi ska kunna höja pensionen utan att höja skatten? Ok, det kanske går om vi stoppar invandringen men då förstör vi ännu fler människors liv.

Du måste förstå att vissa människor aldrig fick möjligheten att börja betala skatt eftersom de inte fick utbildning när de var små. Ditt rättvisetänk är helt upp- och nedvänt. Folk har olika förutsättningar och man kan inte förvänta sig lika av någon som haft en uppväxt i Sverige och någon som haft en uppväxt i ett u-land.

Vad beträffar resten tycker jag att du ska läsa "Erik Göranssons strid med det allmänna". Det är en kort saga som skrevs på 60-talet och ingår i Tage Danielssons "Sagor för barn över 18 år". Här är en länk:
http://www.son-of-the-highcoast.com/Hemsida_2/allsida4.html

Undersköterskor är helt klart underbetalda, men problemet kvarstår. Det är pga invandringen. Pengarna räcker inte till. Höga skatter är till för att vi ska ha en fungerande välfärd, men politikerna lägger de pengarna som ska gå till välfärden på annat. Att folk inte vill arbeta är för att de inte behöver. De får bidrag ändå. Vill man tjäna lika mycket som en VD får man antingen jobba sig upp i företaget eller starta ett eget företag. Tror du Ingvar Kamprad tjänade miljarder direkt när han grundade IKEA? Vi förstör inga människors liv om vi stoppar invandringen då Sverige inte är enda lösningen för folk som "flyr krig". Folk som flyr krig förväntas bosätta sig i närmsta säkra grannland. Inte åka till andra sidan jorden och passera flera säkra länder på vägen.

I Sverige har det sedan länge varit obligatoriskt med 9 års skolgång från och med 7 års ålder. Att andra länder inte har liknande system är inte Sveriges problem.
Citera
2022-07-18, 01:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Undersköterskor är helt klart underbetalda, men problemet kvarstår. Det är pga invandringen. Pengarna räcker inte till. Höga skatter är till för att vi ska ha en fungerande välfärd, men politikerna lägger de pengarna som ska gå till välfärden på annat. Att folk inte vill arbeta är för att de inte behöver. De får bidrag ändå. Vill man tjäna lika mycket som en VD får man antingen jobba sig upp i företaget eller starta ett eget företag. Tror du Ingvar Kamprad tjänade miljarder direkt när han grundade IKEA? Vi förstör inga människors liv om vi stoppar invandringen då Sverige inte är enda lösningen för folk som "flyr krig". Folk som flyr krig förväntas bosätta sig i närmsta säkra grannland. Inte åka till andra sidan jorden och passera flera säkra länder på vägen.

I Sverige har det sedan länge varit obligatoriskt med 9 års skolgång från och med 7 års ålder. Att andra länder inte har liknande system är inte Sveriges problem.
Sköt dig själv och skit i andra alltså. Så kan man göra men det är låg moral.
Citera
2022-07-18, 03:30
Medlem
Citat:
Man behöver inte ändra bra saker alls. Alltså inte ens få dem att försvinna. Du skrev ju själv att du inte hade någonting emot religioner så länge de inte förstörde. Alltså är det de DÅLIGA sakerna med religioner som behöver ändras.

Jag hade också tyckt det vore skönt om alla religioner bara försvann men många människor mår bättre av dem och då skiter väl jag i det. Låt dem göra det.

Vi kan ju börja med att bannlysa Islam från samhället tills det att förändring inom ideologin ses.

Det är rätt väg att gå.
Citera
2022-07-18, 10:00
Medlem
Citat:
Trots att din folkgrupp behandlades orättvist och alla ni fick lida p.g.a. några idioter?

Om min folkgrupp fick lida för att vi inte kan anpassa oss, och om vi inte såg till att det beteendet öpphörde omgående genom att hjälpa polisen att hitta förövare samt att se till att inte snylta på staten. Jag hade även definitivt inte byggt kyrkor där eller tvingat på dem helgmålsringning.

Vi får ju lida för att idioterna är rätt nära majoritet.
Citera
2022-07-18, 10:06
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Sköt dig själv och skit i andra alltså. Så kan man göra men det är låg moral.

*Skit i andra som inte har någon koppling till Sverige ja. Sverige har inte råd att vara hela världens socialbyrå. Om du tycker så synd om dem får du skänka dina egna pengar dit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in