Citat:
Ursprungligen postat av
Anvandareutannamn
Inte be på gatan? Vafan? Störs du av att se muslimer be på gatan? Jag har då sett värre saker.
Du kanske inte hade tvingat dem att bygga kyrkor och göra julen till en röd dag men du hade säkerligen blivit glad om de gjorde det och många kristna hade antagligen varit på om det. Grejen är den att vi behöver ju inte ta bort kristendomen, judendomen, ateismen eller någon annan religion från Sverige för att vi välkomnar islam (inte som stadsreligion men som respekterad religion).
Islam är ju den dominerande religionen i hela mellanöstern. Det är tyvärr en del av världen där det endast finns en demokrati; Israel. Alla andra länder, de med islam som statsreligion, är diktaturer. Har du några tankar kring detta?
Jag tänker att vi har två vägar att välja; antingen den som Nyans förespråkar där man ökar religionens inflytande och t ex inför en mängd olika religiösa "röda dagar" så att alla olika religioner blir representerade i ett land, eller också gör vi såsom vi tidigare styrt in på; förpassar religionen till avdelningen hobbys & andra tidsfördriv. Själv röstar jag på det sistnämnda alternativet, har ingen lust att tvingas på gamla ofräscha idéer från tidigare århundraden. Framtiden ligger framåt, inte bakåt.