2022-07-18, 02:59
Medlem
Krimkolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harrfena
Själv så har jag lite svårt att se en 13-åring begå ett så här utstuderat och våldsamt brott,
omöjligt? nä, troligt? Det troliga är att GM är äldre än 15.
Det kanske vi aldrig får veta...

Nej, det är ovanligt. Dessutom är han ju synbart större än andra och allt tyder ju på att han är över 15 år och straffmyndig därmed och ska ta sitt fulla straff. I vilket normalt land som helst så hade han och hela hans familj utvisats direkt rakt av. Dom är inte välkomna i Sverige överhuvudtaget.
Citera
2022-07-18, 03:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NightmareFuel1
Sedan: Abushi bör nog inte få behålla sitt namn, sedan ska hans fingerade personuppgifter läcka så många gånger att han till slut inte vet vad han heter Identifierar allmänheten Abushi (eller något av hans framtida alias) så uppdateras Flasyjhbacktråden här…
Han och hans familj bör nog utvisa sig själva. Ett namnbyte räcker inte som skydd, förr eller sedare kommer folk ändå ta reda på var han befinner sig.
Citera
2022-07-18, 03:08
Medlem
NightmareFuel1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lordalatar
Han och hans familj bör nog utvisa sig själva. Ett namnbyte räcker inte som skydd, förr eller sedare kommer folk ändå ta reda på var han befinner sig.

Ja, sociala sanktioner inom lagens råmärken kan ju vara ganska tuffa.

Men prat om saker utanför lagens råmärken är just ”tough talk”, ingen kommer göra något så när MGM blivit GM kan han säkert gå ut ensam på allmän plats
Citera
2022-07-18, 03:28
Medlem
Kattafankens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hyacint
Jag förstår hur du menar.

Jag kan säga generellt att ett rape kit alltid görs på våldtagna patienter för att säkra bevis och ta prover. Allt man gör för en patient journalförs, och en journal är inget som någon annan än eventuellt berörda myndigheter, vårdgivare och patienten själv kan få ut uppgifter ifrån.
Ingen media kan få ut någons journal.

Ja, nu vet ju inte jag hur ett våldtagningskit görs på ett medvetslöst barn, tänkte mig att de i första hand brydde sig om att ta hennes värden och hjälpa henne snabbt. Jag vet ju hur ett görs på en våldtagen tjej som är vid medvetande i alla fall, och det är ju många fotografier på skador och DNA svabbningar under naglar, i "utsatta områden" så att säga, och klädesplagg läggs i plastpåsar. De som gör detta är också väldigt måna om att inte överskrida gränser, berättar lugnt vad som behöver göras och ber om lov att få det, så att offret inte utsätts för ytterligare kränkningar.
Funderade mest på, med tanke på hennes tillstånd om man hade skyndat på att ge henne vård direkt, och därmed kanske "förstört" eventuell DNA med deras egna. Men, som några andra har sagt i tråden, att hennes högra arm är skadad kan vara försvarsskada, och i sånt fall brukar det alltid finnas DNA att hämta under naglarna.
Senast redigerad av Kattafanken 2022-07-18 kl. 03:33.
Citera
2022-07-18, 03:29
Medlem
Kattafankens avatar
Citat:
Det är sannolikt utredare specialutbildade för barnförhör (enligt tidigare uppgift i tråden), de har garanterat utbildats i förhörsteknik (där utbildningen uppdaterats från hur den var under tidigt 90-tal) och MGM har hela tiden ett juridiskt biträde med sig för att bevaka hans rättigheter och rådgiva ifall polisen skulle ställa ledande frågor.

De lär inte göra om fiaskot med Kevin-utredningen. Första tanken vid utredningen inför förhöret borde vara ”aha, barn inblandat, vad är viktigt att tänka på inför barnförhör?”. Polisen går inte bara in och improviserar.

Gör de bara allt rätt när BO vaknar till så är MGM så överbevisad och körd. Därtill om teknisk bevisning tillkommer.

Tack, jag hade missat att MGM hade ett juridiskt biträde med sig.
Citera
2022-07-18, 03:41
Medlem
Xedomes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Det tror jag också men vi är inte där än.
Jag kan nog fundera på om det inte vore skäligt ibland. När föräldrar filmar sitt barns död och lägger ut så väcker det ju en del frågor både om integritet och annat t ex.

Att som i det här fallet lägga ut en bild på sitt skadade barn i sängen bör ju däremot vara helt tillåtet. Det finns inget i bilden i som är kränkande mot barnet -- givet hur media rapporterade i början kan det dessutom vara ett sätt att nå ut med hur sanningen ser ut. Det var inte en flicka under 15 år - som gör att man tänker 13-14 (vilket hade varit illa nog) .. det är ett litet totalt värnlöst barn. Medias rapportering mörkade det.

Herregud så dumt. Det handlar givetvis om andra människor som sprider bilden - detta utan flickans medgivande. Givetvis helt åt helvete. Olaga integritetsintrång kallas det. Med all rätt. I dubbel bemärkelse. ^^
Citera
2022-07-18, 03:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hyacint
Jag tror absolut det.

Sen är jag oxå orolig, men jag tänker såhär, om vi bara går på infon från media nu, och hoppar det medicinska, att:

1. Det hade sagts isåfall att hon var livshotande skadad och inte allvarligt skadad. För det är två termer som har stark betydelse.

2. Polisen har sagt att de har ett gott utredningsläge vilket förmodligen betyder att de, förutom att ha Dna och teknisk bevisning, räknar med att höra henne när de får klartecken från hennes läkare.

Jag är inte så kunnig på polisarbete utan mer på det medicinska. Men jag finner det logiskt att det nog är så det är.

Det är ju ingen som kan säga stensäkert att inget negativt kan hända, men sammantaget tycker jag att det finns gott hopp.

Jag är inte så bekväm med att uttala mig direkt om flickan personligen, av respekt för henne och för familjen i det här fasansfulla. Men jag gör vad jag kan för tråden eftersom det här berör mig djupt.
💜
Polisen har sagt att de inte har uppgifter om skadeläget. Sjukvården uttalar sig inte. Varför tror du på påståendet om att hon är allvarligt skadad och inte livshotande skadad?
Citera
2022-07-18, 04:45
Medlem
MrMarios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Millas123
Jag är kvinna! Och svensk! Jag är emot dessa metoo, blm osv för inge ni säger och står upp för gynnar oss! Hade jag fel så hade jag sett er på gatorna nu, ni lyser med er frånvaro som övriga äckel i samhället, dvs vänstern, miljöpartiet och röda korset mfl! Inte ens armband med våldta inte 9 åringar har gjorts. Skäms över mitt land!

Ni som klankar ner på BO's familj är sjuka i huvet! Det är inte erat barn (än) som ligger där pga haveriet i västlämdskt politik!

Haha, ja men vad hjälper det att skriva det riktat mot mig, jag är inte en av vänsterdårarna som hellre lägger energi på att spekulera om varför flickans moster skapar en insamling än varför vi tagit in ett pedofilmonster i landet som försökt mörda och våldtagit en nioåring.
Citera
2022-07-18, 04:50
Medlem
MrMarios avatar
Citat:
Det är sannolikt utredare specialutbildade för barnförhör (enligt tidigare uppgift i tråden), de har garanterat utbildats i förhörsteknik (där utbildningen uppdaterats från hur den var under tidigt 90-tal) och MGM har hela tiden ett juridiskt biträde med

Gör de bara allt rätt när BO vaknar till så är MGM så överbevisad och körd. Därtill om teknisk bevisning tillkommer.

Hur menar du att gärningsmannen är körd? Han är folkbokförd som under 15 år, han kommer inte ens få en prick i belastningsregister för detta och han kommer absolut inte hållas inlåst. Det "värsta" som kan hända gärningsmannen är att han hamnar på ett hem ett tag.
Citera
2022-07-18, 05:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Lägger in en liten värdering i ditt sista stycke, då det är viktigt att förstå.
Den här händelsen har uppenbarligen barkat helt åt helvete när en kille tar det så här långt och under utdragen tid förorsakar sådan här skada på en 9-årig flicka.
Det lär ha funnits åtskilliga chanser för honom att besinna sig, men det verkar gått åt rakt andra hållet i huvudet på honom.
Har skrivit det tidigare men säger det igen; Det är en individs handlingar som hela tiden sätter ribban för individens lägsta kapabla nivå.
Här kan aldrig sociala insatser, skolning, samtal och liknande mjuka metoder råda bot.

Den här killen har detta i sig.
Han kommer kosta samhället en enorm resurs i framtida styrning/kontroll, och risker kommer alltid finnas med honom.
Tack för svar.

Du har helt rätt.

Det negern har i sig kommer direkt från djungeln och stenåldern. Han är enligt observationer medelsvårt intellektuellt handikappad, och har bevisligen svårigheter med impulskontroll och att förstå konsekvenser av sina handlingar trots flera tidigare erfarenheter.

Han måste självklart ha fått många skarpa tillsägelser och tillrättavisningar då skolan sedan länge larmat om farligt beteende. Att han inte hindrats från att begå fler brott bevisar den rädsla och livsfarliga okunkap som finns inom skola och samtliga myndigheter om negrernas natur.

Negrer får i genomsnitt mycket lågt resultat på IQ tester, så lågt att en stor andel av dem kan betraktas som lätt förståndshandikappade. Negrer är extremt överrepresenterade i våldsbrott. Negrer är dessutom specifikt överrepresenterade i sexualbrott med våldsinslag.

Att skola och sociala myndigheter låter politiska floskler som "alla människors lika värde" resultera i massor av mord och våldtäkter helt i onödan är oförlåtligt. Detta kommer att fortsätta och bli ännu värre. Hellre blunda och låta fler våldtäktsmördas än att riskera en rasiststämpel. Finns ingen gräns för vad det får kosta andra.
Citera
2022-07-18, 05:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrMario
Hur menar du att gärningsmannen är körd? Han är folkbokförd som under 15 år, han kommer inte ens få en prick i belastningsregister för detta och han kommer absolut inte hållas inlåst. Det "värsta" som kan hända gärningsmannen är att han hamnar på ett hem ett tag.
Precis, han kommer inte att vara inlåst, eller vara bevakad. Tvärt emot vad många tycks tro.

Han är endast "misstänkt" och som barn kommer han inte att dömas och som barn blir man vare sig inlåst eller häktad.

Många som är dömda till fängelse sitter inte inlåsta i sverige, utan kan begå nya brott:
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...ntan-pa-straff

Han och modern har ny identitet, ny gratis bostad före alla andra i bostadskön, och nya grannar och klasskamrater informeras inte och varnas inte, precis som före dådet.

Kanske din nya granne?
Citera
2022-07-18, 05:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xedome
Herregud så dumt. Det handlar givetvis om andra människor som sprider bilden - detta utan flickans medgivande. Givetvis helt åt helvete. Olaga integritetsintrång kallas det. Med all rätt. I dubbel bemärkelse. ^^
Ja, denna typ av integritetskränkning är åt helvete.

Och om du väger två saker emot varandra:

1. En flicka som kanske aldrig blir återställd eller till och med dör råkar bli integritetskränkt.

2. Många fler barn och flickor blir tortyrvåldtagna och mördade.

Vilket problem prioritetar du högst?

Tyvärr har motsvarande inträffat många gånger tidigare, kan rada upp många exempel om du är intresserad, det har systematiskt censurerats och vilseletts om brotten på ett sätt som gjort att många fler liknande brott begås, helt i onödan. Detta specifika brott hade inte kunnat begås om folket fått reda på vad som pågår i samhället.

Tänk om man censurerat och vilselett om orsaken till bränder och trafikolyckor på samma sätt, då skulle barn få leka med bensin och tändstickor själva, folk skulle köra bil i 200 utan bälte och stupfulla. Men med mångkultur, massinvandring och våldtäktsepidemi är det tydligen helt OK.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in