2022-07-17, 22:56
Medlem
SvenBergmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 99amakar
Ja det är soc fel, hade dem tagit orosanmälningarna seriöst så hade detta aldrig hänt.

Du är rubbad på riktigt. Vad ska soc göra med alla orosanmälningar? Ta med sig nationella insatsstyrkan varenda gång? I så fall behöver vi 1 miljone soc-arbetrare. Vill du betala 500% skatt?

Det är SYRRANS fel, ingen annans.
Citera
2022-07-17, 22:57
Medlem
picadolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zzebra
Vad är det för typ av föräldrar som lämnat systern ensam tillsammans med sin bror då hon tidigare varit vågsam? 🤬
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/lV6pPA/minderarig-anhallen-for-mordforsok

Föräldrarna kanske måste gå till jobbet. Vi har inte ett system där vi kan förlita oss på att Försäkringskassan betalar ut pengar så att du kan stanna hemma för att skydda ett barn mot ett annat.
Citera
2022-07-17, 22:57
Medlem
vanartads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Djungelkungen125
Absolut. Men de skillnad på en driveby skjutning, narkotikabrott osv, då det är majoriteten invandrare. Men just i detta fall, det känns svenskt, svenskar har OFTAST ett så mycket svagare band med sina syskon/familj än vad invandrare har.
Jag säger bara vad jag tror, precis som alla andra här, sitter o tror en massa, jag tror detta mord utförts av en svensk.
Också enligt statistik mer vanligt att det är just svenskar som lider av psykisk ohälsa mer än just invandrare.
Men vi får se, tiden får avgöra.

Vilket gör att vi svenskar mördar våra syskon/barn/kusiner…nej vänta lite nu…
DET är ju invandrare som står för alla dessa vidriga brott!
Ojdå, det verkar som du sprider lögner…
Citera
2022-07-17, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 99amakar
Exakt det är det jag undrar också! Sveriges myndigheter är under all kritik. Först mordförsöket på den 10 åriga flickan och nu det här!!!

Myndigheterna bör straffas.

Ja ingenting fungerar som det ska.. 😭
Stackars pojke fick sätta livet till bara för att ingen brydde sig tillräckligt😭 Först 10åringen, som man hade kunnat förhindra.. och nu denna pojke där man även här kunde ha förhindrat vad som hände igår..
Citera
2022-07-17, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tintin300
Vällingby lutar mer mot en svensk MGM om man ska spekulera.
https://www.ratsit.se/personer/Stockholms-kommun-Sp%C3%A5nga-mfl/V%C3%A4llingby-16268/Frostviksgatan-6/1
Då skulle jag vilja ha ett förslag på vilken svensk familj du lutar dig mot?
Citera
2022-07-17, 23:00
Medlem
kukflashs avatar
Det är alltså en muslimsk flicka med slöja som har mördat sin lillebror för att han varit homosexuell? Fy fan, landet går utför.
Citera
2022-07-17, 23:01
Medlem
vanartads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LilaTulpanen
Även en kristen eller ateist kan skada sina nära. Det har inget med religion att göra. Det har med människan och tänket att göra.

Jag är muslim. Och inte fan går jag och skadar eller mördar mina nära och kära. Eller någon annan. Inget vi har lärt oss heller. Inget man lär som muslim heller. Eller något som står i Koranen. Tramsa inte nu!

Precis, vi kan göra detta, men vi gör mycket sällan till skillnad av just muslimer som p.g.a. av sina vidriga hedersregler tillåter dem att mörda sina egna barn för att de inte följer en pedofils sinnessjuka ideal.
Citera
2022-07-17, 23:01
Medlem
bulletproofsouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Psykotiker blir ofta vårdade enligt LPT.

(Däremot kan det nog vara svårare att få slutenvård om man har emotionella åkommor. Dessa är sällan farliga för andra.)

Dessutom finns det de som tycker det är för lätt att få igenom vårdintyg, tydligen: (FB) För lätt att utfärda LPT?

Visst vi är OT men när direkta felaktigheter postas i tråden måste någon bemöta detta.

Det är bra att du har koll. Jag vet i alla fall at det var svårt att bli intagen om du inte var seriöst farlig för dig själv eller andra på det sjukhuset jag jobbade på.
Citera
2022-07-17, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tesla83
Mörkhyad med slöja enligt ett vittne på twitter.
Det tyder på somalier.
Det vittnet ska vi hälla en del salt på tror jag... Så länge.
Citera
2022-07-17, 23:02
Medlem
bulletproofsouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kukflash
Det är alltså en muslimsk flicka med slöja som har mördat sin lillebror för att han varit homosexuell? Fy fan, landet går utför.

Men hallå vet vi att det är så?
Citera
2022-07-17, 23:03
Medlem
Detta är förfärligt. Att döda sin lillebror. Känns inte som hederbrott för en 10-åring är ett litet barn och kan inte göra något mot hedern.

Kan vara något religiöst men det är svårt att ta direkt på det. En litet barn bränner inte koranen.
Citera
2022-07-17, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av picadoll
Föräldrarna kanske måste gå till jobbet. Vi har inte ett system där vi kan förlita oss på att Försäkringskassan betalar ut pengar så att du kan stanna hemma för att skydda ett barn mot ett annat.
Dumheter! Antar att du inte har egna barn när du uttrycker dig så. Hade aldrig offrat ett av mitt barn på det sättet. Det finns andra vägar att gå, speciellt om en dotter hamnat i en våldsspiral, med historik. Vi lever inte på 1800-talet!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in