2022-07-17, 22:16
Medlem
löls avatar
Varför diskutera statistik som redan är framtaget.

Individer med invandrarbakgrund är överrepresenterade i alla mätningar kopplat till brott.

Det är fakta och inte rasistiskt.
Citera
2022-07-17, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ebal154
Naturligtvis står svenskar övervägande för brott som begåtts långt tillbaka i tiden, då fanns inga sk. Flyktingar här. Men titta på de senaste 30 åren så blir det nog ett annat resultat. Varför ska vi förneka det?

Absolut. Men de skillnad på en driveby skjutning, narkotikabrott osv, då det är majoriteten invandrare. Men just i detta fall, det känns svenskt, svenskar har OFTAST ett så mycket svagare band med sina syskon/familj än vad invandrare har.
Jag säger bara vad jag tror, precis som alla andra här, sitter o tror en massa, jag tror detta mord utförts av en svensk.
Också enligt statistik mer vanligt att det är just svenskar som lider av psykisk ohälsa mer än just invandrare.
Men vi får se, tiden får avgöra.
Citera
2022-07-17, 22:17
Bannlyst
Magnus (Sverige har aldrig varit tryggare) Betnér bor i Vällingby ✌️
Citera
2022-07-17, 22:17
Medlem
Mangelinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LilaTulpanen
Fast det där var väl ändå kränkande och döma alla med den typer av diagnoser, kära någon….

Jag och många i min omgivning lider av psykisk ohälsa men ingen av oss skulle ta till våld eller något värre. Trots avundsjuka/svartsjuka.

Även en människa utan psykisk störning eller ohälsa kan vara väldigt avundsjuk/svartsjuk.

Kan ju inte koppla ett brott till just det direkt. Även om det skulle vara så att den/de lider av dessa diagnoser betyder det inte att det var pga själva sjukdomen eller att alla som är Bipolär eller har Borderline, skulle kunna mörda någon.
Alla förstår ju att det finns olika sorters psykisk ohälsa. Olika grader. Som det finns olika grader av alla sorts måenden, även normala sådana, så klart. Men alla måste inte medicineras och alla slutar inte morbit 😤
Citera
2022-07-17, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StefanO12
Hur svårt kan det vara? Slött mycket slött

https://twitter.com/search?q=liten%20pojke%20&src=typed_query

Samma person skrev samma i den lokala Blåljusgruppen på FB
Citera
2022-07-17, 22:20
Medlem
bulletproofsouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Djungelkungen125
Absolut. Men de skillnad på en driveby skjutning, narkotikabrott osv, då det är majoriteten invandrare. Men just i detta fall, det känns svenskt, svenskar har OFTAST ett så mycket svagare band med sina syskon/familj än vad invandrare har.
Jag säger bara vad jag tror, precis som alla andra här, sitter o tror en massa, jag tror detta mord utförts av en svensk.
Också enligt statistik mer vanligt att det är just svenskar som lider av psykisk ohälsa mer än just invandrare.
Men vi får se, tiden får avgöra.

Ehh jo tjena jag säger bara Fadime...Där var banden så "starka" så farsan beslutade sig för att avrätta sin dotter med en skott i pannan. Hedersrelaterad brottslighet är mycket omfattande i Sverige. Din teori håller inte. Se på alla gängkriminella invandrarpojkar. Nästan samtliga har frånvarande fäder och dysfunktionella familjesituationer.
Citera
2022-07-17, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lucky12
Varför muslimer kan bli så brutala även mot sina egna?? Finns det i Koranen?

Även en kristen eller ateist kan skada sina nära. Det har inget med religion att göra. Det har med människan och tänket att göra.

Jag är muslim. Och inte fan går jag och skadar eller mördar mina nära och kära. Eller någon annan. Inget vi har lärt oss heller. Inget man lär som muslim heller. Eller något som står i Koranen. Tramsa inte nu!
Citera
2022-07-17, 22:24
Medlem
Mangelinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StefanO12
Hur svårt kan det vara? Slött mycket slött

https://twitter.com/search?q=liten%20pojke%20&src=typed_query
Tack ! Och fy faaaan vad sorgligt......
Citera
2022-07-17, 22:25
Medlem
Sockerhalss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LilaTulpanen
Fast det där var väl ändå kränkande och döma alla med den typer av diagnoser, kära någon….

Jag och många i min omgivning lider av psykisk ohälsa men ingen av oss skulle ta till våld eller något värre. Trots avundsjuka/svartsjuka.

Även en människa utan psykisk störning eller ohälsa kan vara väldigt avundsjuk/svartsjuk.

Kan ju inte koppla ett brott till just det direkt. Även om det skulle vara så att den/de lider av dessa diagnoser betyder det inte att det var pga själva sjukdomen eller att alla som är Bipolär eller har Borderline, skulle kunna mörda någon.

Jo, det kan man. Min psykiater har förklarat att det är inte normalt att få känsloutbrott. Bara människor med neurologiska störningar får sånt. Se på svenska folket. Ett väldigt friskt,normalt folk utan märkbara störningar. Jag som får spel då och då undrar hur i helskotta man INTE kan få spel över t.ex mordförsöket på lilla flickan i Skellefteå. Om det är att vara frisk så vill jag inte vara det. DE känner varken hat eller kärlek. Vandrar på jorden som nickedockor. Ja och amen till allt. Såna är svenskarna.
Citera
2022-07-17, 22:25
Medlem
GuldkalvenAxels avatar
Det kan ju vara en tjej som vill frigöra sig men inte får göra det för sin bror?? Då gick hon till attack.
Citera
2022-07-17, 22:26
Medlem
Sockss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eksjo66
En 15-årig tjej i slöja vet inte hur man framkallar hjärtstopp.

Det lär ju gå att googla om man nu skulle vilja det. Dessutom har jag för mig att det alltid skrivs hjärtstopp hos 112 om man säger att personen inte andas.

Sen kan ju ambulanspersonalen på plats ha sett att det inte var något naturligt dödsfall och larmat polisen.
Citera
2022-07-17, 22:29
Medlem
bulletproofsouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GuldkalvenAxel
Det kan ju vara en tjej som vill frigöra sig men inte får göra det för sin bror?? Då gick hon till attack.

Men brodern var väl mycket yngre än tjejen eller har jag fattat fel?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in