Citat:
Ursprungligen postat av
Sockerhals
Jo, det kan man. Min psykiater har förklarat att det är inte normalt att få känsloutbrott. Bara människor med neurologiska störningar får sånt. Se på svenska folket. Ett väldigt friskt,normalt folk utan märkbara störningar. Jag som får spel då och då undrar hur i helskotta man INTE kan få spel över t.ex mordförsöket på lilla flickan i Skellefteå. Om det är att vara frisk så vill jag inte vara det. DE känner varken hat eller kärlek. Vandrar på jorden som nickedockor. Ja och amen till allt. Såna är svenskarna.
Då har du en väldigt konstig psykiater måste jag allt säga! Jag har varit inom psykiatrin sedan barnsben och det är fullkomligt normalt att få utbrott om man har svårt att reglera och hantera sina känslor. Oftast beror det på en sårbarhet som en diagnos men man är diagnosen. Diagnosen är inte dig. En helt ”vanlig” människa kan också få utbrott och spel när det är något som triggar deras känslor. Behöver inte alls betyda att man är kapabel till att skada någon!
Du snackar bara skit nu, förlåt vännen!
Visst kan en psykisk störning påverka beroende på grad och hur pass sjuk man är. Men man kan absolut inte dra alla över en och samma kam inte! Och jo, många psykiskt sjuka kan visst känna kärlek och hat.
Du vet ingenting.