Citat:
Ursprungligen postat av
rotesau
Jag har kritiserat skolan, men en fb-användare ihop med ett antal andra är knappast vad du tänker dig.
Man har ju missat avsevärt med denna killen, oavsett varför man missat.
Att orosanmälningar existerar och ändå en sådan här sak kan ske är lite grann kvittot på att något i systemet inte fungerar.
Anmälningarna rör ju enligt uppgift saker som ligger inom samma kategori som han utsatt den här flickan för dvs personangrepp i olika former.
Det finns en slags bakbundethet av myndigheter när det gäller fysiska handlingar en minderårig person utför återkommande, och där är ett fält det behöver arbetas i.
Hur vettifan på rak arm, då inspärrning på tendens-grundan är hårt. Men det är faktiskt hårdare för dom som utsätts - Offren.
Samtidigt som man beaktar riskerna för eskalering.
Såvida inget avsevärt sker med en individ som beter sig såhär, kan individen tro att allt inte är så farligt beaktat konsekvenserna som det svenska nuvarande samhället ger?
Vågskålen...
Ja, du är inne på mina farhågor.
Men jag tänkte ge dem en chans att komma med nåt bra, hahaha.
Det som oroar i huvudsak är systemfel för det påminner mig om mordet på Lotta där de satt på uppgifter som i olika fågelholkar ang myndigheter och vård.
Förutom allt annat om frivården, villkorligt och skräp.
Det andra är om de inte tagit varningstecken på fullt allvar och insatser var otillräckliga.
Eller brist på info.
Rektorn verkade inte ens veta om den händelsen enligt chefen.
Han har ju snudd på vad som skulle klassas in-vivo-try-out om han vore vuxen ang gångtunneln.
Ajabaja och skolbyte lär inte räcka långt om han cyklar runt fritt och är utan uppsikt.