2022-07-17, 22:00
Medlem
Leif gw Persson säger att han är orolig för pojken. För att han kommer att begå våldsbrott igen, och ännu värre nästa gång.

Det jag inte förstår är varför man tillåter en uppenbart farlig individ gå lös och riskera andras säkerhet. Om han är minderårig spelar ingen roll, han är lika farlig ändå.
Citera
2022-07-17, 22:02
Medlem
Kallamakaronens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bulletproofsoul
Ja det är vettiga tankar du har även om jag inte hänger med i alla svängar. Vi kan ju båda konstatera att det finns otroligt mycket trasiga barn i Sverige och nu senast i Vällingby där en 15 årig flicka verkar ha dödat sitt yngre syskon. Socialtjänsten och psykvården har fullständigt havererat i Sverige.

Föräldraskapet har också havererat.
Tydligen har föräldrar inget ansvar för sina ungar längre. Man överlåter allt till skola, socialtjänst och BUP och tror dom ska trolla.
Citera
2022-07-17, 22:02
Medlem
bulletproofsouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shivashambo
Ja det är spelet och google som familj och vilka spel! Du kan mörda tusetals på en kvart så syrran råkade bara stå i vägen.

Ja många barn blir alienerade av spel och avtrubbade av allt fiktivt dödande, det har du säkert rätt i. Vettiga föräldrar verkar det vara ont om nuförtiden. De sitter med skallen i skärmen själva för att uppdatera senaste kattklippet eller gilla matbilden i äckelfejjan. Fördummande, ytliga och torftiga beteenden
Citera
2022-07-17, 22:03
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Jag har kritiserat skolan, men en fb-användare ihop med ett antal andra är knappast vad du tänker dig.

Man har ju missat avsevärt med denna killen, oavsett varför man missat.
Att orosanmälningar existerar och ändå en sådan här sak kan ske är lite grann kvittot på att något i systemet inte fungerar.
Anmälningarna rör ju enligt uppgift saker som ligger inom samma kategori som han utsatt den här flickan för dvs personangrepp i olika former.

Det finns en slags bakbundethet av myndigheter när det gäller fysiska handlingar en minderårig person utför återkommande, och där är ett fält det behöver arbetas i.
Hur vettifan på rak arm, då inspärrning på tendens-grundan är hårt. Men det är faktiskt hårdare för dom som utsätts - Offren.
Samtidigt som man beaktar riskerna för eskalering.
Såvida inget avsevärt sker med en individ som beter sig såhär, kan individen tro att allt inte är så farligt beaktat konsekvenserna som det svenska nuvarande samhället ger?
Vågskålen...
Ja, du är inne på mina farhågor.
Men jag tänkte ge dem en chans att komma med nåt bra, hahaha.

Det som oroar i huvudsak är systemfel för det påminner mig om mordet på Lotta där de satt på uppgifter som i olika fågelholkar ang myndigheter och vård.
Förutom allt annat om frivården, villkorligt och skräp.

Det andra är om de inte tagit varningstecken på fullt allvar och insatser var otillräckliga.
Eller brist på info.
Rektorn verkade inte ens veta om den händelsen enligt chefen.

Han har ju snudd på vad som skulle klassas in-vivo-try-out om han vore vuxen ang gångtunneln.

Ajabaja och skolbyte lär inte räcka långt om han cyklar runt fritt och är utan uppsikt.
Citera
2022-07-17, 22:04
Medlem
Jormapormas avatar
Vad kommer den äckliga negern få för straff? Jag tänker att detta bara är början på en lång karriär av sexbrott.
Citera
2022-07-17, 22:05
Medlem
Mopsans avatar
Enligt Leif GWs uttalande i Expressen så finns det en ansenlig risk för återfall i brottslighet.
Länkar artikeln https://www.expressen.se/nyheter/lei...e-grova-brott/

Är det verkligen Sveriges ansvar att vårda andra länders medborgare. Enligt mig så ska Sverige göra allt för att skydda sina egna medborgare och skicka hem den sjuke och låta Eritreas myndigheter ta över.
Fy fan vad läskigt, man vet redan nu att det kommer att bli fler som kommer att bli sadistiskt våldtagna, frågan är om nästa offer överlever?

Grattis alla i Sverige 🇸🇪
Citera
2022-07-17, 22:06
Medlem
bulletproofsouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallamakaronen
Föräldraskapet har också havererat.
Tydligen har föräldrar inget ansvar för sina ungar längre. Man överlåter allt till skola, socialtjänst och BUP och tror dom ska trolla.

Ja absolut det har du rätt i. Det skulle ha varit helt främmande för mina föräldrar tex att kräva eller att vilja att skolan, socialtjänst eller BUP ska ta ansvar för uppfostran. Nu verkar föräldrarna så otroligt slappa. De är inte med i matchen annat än när det gäller att inkassera barnbidraget.
Citera
2022-07-17, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mopsan
Enligt Leif GWs uttalande i Expressen så finns det en ansenlig risk för återfall i brottslighet.

Är det verkligen Sveriges ansvar att vårda andra länders medborgare. Enligt mig så ska Sverige göra allt för att skydda sina egna medborgare och skicka hem den sjuke och låta Eritreas myndigheter ta över.
Fy fan vad läskigt, man vet redan nu att det kommer att bli fler som kommer att bli sadistiskt våldtagna, frågan är om nästa offer överlever?

Det är redan bevisat då efter i fjol
Citera
2022-07-17, 22:08
Medlem
bulletproofsouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av honn
Leif gw Persson säger att han är orolig för pojken. För att han kommer att begå våldsbrott igen, och ännu värre nästa gång.

Det jag inte förstår är varför man tillåter en uppenbart farlig individ gå lös och riskera andras säkerhet. Om han är minderårig spelar ingen roll, han är lika farlig ändå.

Det är väl en självklarhet. En psykopat med sexual sadistiska drag går inte att bota. Han kommer att göra detta igen så länge han inte blir kastrerad, lobotomerad eller "trumvirvel" utvisad.

Blir han utvisad så gör han så klart någonting väldigt vidrigt hemma i Etiopien men då kommer myndigheterna och folket där att skipa rättvisa ganska fort till skillnad mot i Sverige, en win win situation har plötsligt uppstått.
Senast redigerad av bulletproofsoul 2022-07-17 kl. 22:10.
Citera
2022-07-17, 22:08
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mopsan

Jag tror faktiskt att Etiopiens myndigheter har bättre möjlighet att rehabilitera en sådan här person än vad Sverige förmår.
Senast redigerad av DeValera 2022-07-17 kl. 22:16.
Citera
2022-07-17, 22:09
Medlem
Skaraborg2s avatar
Länk.

Citat:
Ursprungligen postat av missnyfiken91
Är det så jävla svårt att bara skriva svaret om du vet det istället för att jag ska läsa igenom 50 sidor och hitta det?

(FB) Misstänkt mordförsök: Flicka hittad utomhus, Morö backe, Skellefteå (2022-07-07)
Citera
2022-07-17, 22:09
Medlem
Mopsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Masqu
Det är redan bevisat då efter i fjol
Efter det så blev han belönad med ett PUT. Så sjukt. Är så upprörd att jag råkade skriva Eritrea i stället för Etiopien.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in