2022-07-17, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kallamakaronen
Har man barn på sjukhus som är allvarligt sjukt så kopplas kurator in direkt och hjälper till med kontakter så allt skyddas på som tex ersättningar.

Sen är jag övertygad om att föräldrarna byter av varandra - och däremellan sköts räkningar, inköp, sånt som behövs för att överleva.
Och sen även mor och far föräldrar hjälper till med det dom kan
Citera
2022-07-17, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tigerboll
Skulle det inte bli någon förändring så stängs livsuppehållande åtgärder av imorgon. Om dom nu har lyckas med få hon att öppna ögonen så går det åt rätt håll. Flickan har lång väg kvar. Vi hoppas att allt går bra.
Jo ett gott tecken är ju att hon inte är nedsövd så
Citera
2022-07-17, 21:47
Medlem
nitmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leif-o-billy
Menar du att dom ska avsluta vården på flickan imorgon eller menade du mordförsök och inte mord?
Bry dig inte om den där barnungen, bara hittar på.
Citera
2022-07-17, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Homoaktivist
Såg inte så ut när kåkfararens inkomst postades här för någon dag sen.

F ö så har han ju kostat samhället mycket mer än MGMs familj.
Haha, knappast. En asylsökande familj med flera barn, och särskilt såna som den här, med diagnoser kostar oss enorma summor i bidrag, vård, och asylutredningar. Lägg därtill extraresurser i skolan mm mm.
Dessutom är bo pappa etnisk svensk, alltså vårt eget problem till skillnad från lycksökare från Afrika. Stor skillnad.
Citera
2022-07-17, 21:49
Medlem
Mopsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lucky12
Jag har undrat många ggr hur kan folk från Afrika (Etiopien) hamna i Skandinavien? Är det inte närmaste säkra land som gäller för de som söker asyl???
Det ska vara så. Det är väl någon gummibåt som dom åker runt i. Det verkar inte vara så farligt med tanke på hur många som är i det här landet.
Citera
2022-07-17, 21:50
Medlem
bulletproofsouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shivashambo
Du missuppfattar. Min vän skrattar inte åt vad som hänt hon skrattar för att kroppen mår bra av skratt och det är ett sätt att förminska minnet av det hemska som skett då minnen är spänningar i kroppen och skratt är som en inre livgivande massage. Vill du gå och bära det med dej resten av livet eller följa modern beteende psykologi? Min stackars lilla flicka eller "vad han blev tokig på sin födelsdag, födelsdagar är dumma, haha". Och har inte barnet kroppssmärtor så ler barnet och en liten läkning skedde.

Att tänka och agera enligt gammal skolpsykologi eller ingen psykologi bedömning ger exakt det tillstånd vi ser i dagens Sverige, jag gillar det inte, käringarna och kompisar till de som vill in måste ut.

Visst skall barnet berätta om det vill men fråga inte om barnet inte vill för det är faktiskt över utom ev kroppskador. Barnet är hemma igen och så småningom faller minnena bort mer och mer om du ser på barnet med styrka och inte "min lilla stackare, det är sååå synd om dej".

Styrka handlar alltid om att vara stark nu liksom hela livet som levs nu och inte varken igår eller i morgon. Det borde Sverige ge sina barn så de har kraft att skrämma iväg alla getingar och mygg som smygit in när dörren inte var stängd och även spöken som inte finns. Nu kallas de papperslösa.

Här är allt folk registrerade och var tredje månad ett besök på immigtationen annars åker jag ut och de har bra koll trots låg utbildning och de vet var folk bor. De vill sitt folk väl och vi gäster skall anpassa oss eller åka ut. Klara direktiv direkt och inte vänta i åratal, så tokigt.

Borde nog inte ha skrivit om detta här för det passar inte in på situationen så enkelt men ändå, ursäkta!

Ja det är vettiga tankar du har även om jag inte hänger med i alla svängar. Vi kan ju båda konstatera att det finns otroligt mycket trasiga barn i Sverige och nu senast i Vällingby där en 15 årig flicka verkar ha dödat sitt yngre syskon. Socialtjänsten och psykvården har fullständigt havererat i Sverige.
Citera
2022-07-17, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nyttfolkhem
Tjata om bilder och Swish och åldrar och trams, vad är poängen? Är det inte färdigdividerat om detaljer. Sverige behöver en massiv återvandring eller åtminstone en politisk möjlighet till segregation. Allt annat tjafs kommer inte fixa någonting, dags att fokusera på vad som är viktigt och faktiskt kan förhindra ytterligare övergrepp emot folket.
Du ser det så klart, det är bara ett tjötande bland folk som tror de skall komma till himlen. Sorry, men ni får titta på videos när ni var 1 år för då var ni i himlen fria. Allt ni gjorde var rätt innan den mördande reklamen och inskolningen började till att veta vad som är rätt eller fel enligt kyrkan och inte prova sig fram och ta konsekvenserna. Kyrkan idag, består av det som sagts fint i tråden.

Här lär de inte barnen att gå. De står, tar ett steg ramlar, gråter inte utan försöker igen, ler håller sig i någons ben eller i en stol. Vilar och tittat på vi som kan gå, så ett nytt försök igen. Ingen bryr sig om barnet när de tränar om det inte kommer till mamma, syskon eller jag på besök.

De är starka och glada barn, älskar sitt land och sitt folk, ler och skrattar! De håller ihop som en stor familj och pratar jag illa om något så pratar jag illa om alla, så konsekvenser kommer och jag lär mej hålla tyst om mina synpunkter.

Sverige, överbeskyddande och jagar det perfekta livet som inte finns. Många undantag finns så att den blågula fanan svajar än så länge innan den bara hänger i sovrummet med neddraget draperi inom 5 år?
Vi får se...
Citera
2022-07-17, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Jag har kritiserat skolan, men en fb-användare ihop med ett antal andra är knappast vad du tänker dig.

Man har ju missat avsevärt med denna killen, oavsett varför man missat.
Att orosanmälningar existerar och ändå en sådan här sak kan ske är lite grann kvittot på att något i systemet inte fungerar.
Anmälningarna rör ju enligt uppgift saker som ligger inom samma kategori som han utsatt den här flickan för dvs personangrepp i olika former.

Det finns en slags bakbundethet av myndigheter när det gäller fysiska handlingar en minderårig person utför återkommande, och där är ett fält det behöver arbetas i.
Hur vettifan på rak arm, då inspärrning på tendens-grundan är hårt. Men det är faktiskt hårdare för dom som utsätts - Offren.
Samtidigt som man beaktar riskerna för eskalering.
Såvida inget avsevärt sker med en individ som beter sig såhär, kan individen tro att allt inte är så farligt beaktat konsekvenserna som det svenska nuvarande samhället ger?
Vågskålen...

Att det gått åt helvette kan alla konstatera i efterhand. Har skolan gjort fel så är det bra om det granskas och kommer fram så att man kan göra förändringar och åtminstone lära sig något av det. Men man kan ju bara kritisera och döma skolan för saker som ligger i deras ansvarsområde och makt. Många här har helt enkelt ingen koll på vilket ansvar som ligger på vilken aktör i samhället. Skolan kan inte kritiseras för det som ligger i soc ansvar!
Citera
2022-07-17, 21:53
Medlem
bulletproofsouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Homoaktivist
Han satt ju på kåken i typ 3år kostar 6 lax per dag. Så det är klart han kostat mer.

Vi har bara sett början på kostnad för den här familjen. Juniorpedofilen kommer att kosta ofantliga summor för svenska skattebetalare under hela hans levnad som kanske kan bli 70-80 år

Förresten varför ska den hotellvistelse som tydligen går under namnet "Svenskt fängelse" kosta 6 lax om dagen? Vilka har sett till att det får kosta så mycket med restaurangmat lunch och middag samt gym, utbildning m.m. Ett par hundra kronor om dagen vore en mycket rimligare summa.
Senast redigerad av bulletproofsoul 2022-07-17 kl. 21:57.
Citera
2022-07-17, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tigerboll
Skulle det inte bli någon förändring så stängs livsuppehållande åtgärder av imorgon. Om dom nu har lyckas med få hon att öppna ögonen så går det åt rätt håll. Flickan har lång väg kvar. Vi hoppas att allt går bra.

Varför skulle de stänga av i morgon oavsett?
Citera
2022-07-17, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anonumusislegion
Varför skulle de stänga av i morgon oavsett?

Varför skulle dom stänga av livsuppehållande oavsett? Det har jag aldrig påstått. Skulle hon inte vakna senast imorgon så var tanken det.
Citera
2022-07-17, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bulletproofsoul
Ja det är vettiga tankar du har även om jag inte hänger med i alla svängar. Vi kan ju båda konstatera att det finns otroligt mycket trasiga barn i Sverige och nu senast i Vällingby där en 15 årig flicka verkar ha dödat sitt yngre syskon. Socialtjänsten och psykvården har fullständigt havererat i Sverige.
Ja det är spelet och google som familj och vilka spel! Du kan mörda tusetals på en kvart så syrran råkade bara stå i vägen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in