Citat:
Ursprungligen postat av
bulletproofsoul
Tog soc hand om dig när du hade sommarlov? Var du och din familj så genom dysfunktionella? Vad fan har soc att göra med om det är sommarlov eller inte. Kan man inte som förälder ge sina barn en vettig sommarsysselsättning så ska man fråntas rätten att vara förälder punkt. Vad vet vi förresten hur kompetenta lärare är på denna skola? Att vara lärare i grundskolan i dagens Sverige är ett lågstatusyrke som inte lockar de skarpaste knivarna i lådan. Särskilt om skolan dessutom har handikappet av att vara belägen i en förort till Skellefteå? Den här människan skriver antagligen det hon tror att rektorn dvs hennes chef vill höra så att hon har chans till en löneförhöjning nästa år som matchar inflationen.
Om du menar mig så är jag INTE lärare och har heller ingen rektor som chef!
För det andra så är M-B en stadsdel i Skellefteå inte en förort och jag vet att det finns gott om väldigt kompetenta lärare på den skolan!
Eftersom polisen lämnat över honom till soc efter tunnelöverfallet så VET vi att det efter det var soc ansvar. Och JA det är då soc som har ansvar för honom utanför skoltid då hans mamma redan visat att hon inte kunde kontrollera honom!
Och NEJ min familjs har aldrig haft kontakt med soc varken när jag var liten eller nu när jag själv har barn! Hade jag växt upp i en familj där det behövts så hoppas jag verkligen att dom hade funnits där för mig!