2022-07-16, 11:48
Medlem
gummihajens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av undrar7208
Såg på fb att det finns en vid namn Alsh* K*dir på fb där gm finns som profilbild för visst är de han? Ser mycket äldre ut än 13år som de spekuleras om att han är.

*=a
Det är iallafall samma kille som på klassfotot som delats här…
Citera
2022-07-16, 11:52
Medlem
nitmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Driftstopp
Såg via sonens facebock
Det stämmer

det finns även en video med poliser???
Den hittar inte jag, är det rätt stavning? Kan du vara bussig och länka?
Citera
2022-07-16, 11:53
Medlem
gummihajens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nitman
Den hittar inte jag, är det rätt stavning? Kan du vara bussig och länka?
Använd Skellefteå som bostadsort i sökfiltret
Citera
2022-07-16, 11:55
https://www.facebook.com/abush.k*mal.7
*a
Denna "13-åriga kille" poppade upp?
Senast redigerad av Mumsbulle 2022-07-16 kl. 12:02.
Citera
2022-07-16, 12:01
Medlem
jugbandbluess avatar
den fb-sidan lär isf försvinna snart?
Citera
2022-07-16, 12:02
Medlem
nitmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gummihajen
Använd Skellefteå som bostadsort i sökfiltret
Tack!, Det borde jag tänkt på själv. Ojdå, intressant att kolla igenom.
https://www.facebook.com/abush.kamal.7
Citera
2022-07-16, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gummihajen
Det är iallafall samma kille som på klassfotot som delats här…
Bilderna på facebook verkar likna pojken på klassfotot och det verkar vara en bild också på en medelålders man. Är det fadern på besök?

Av bilderna att döma skulle jag gissa att de är muslimer. Vidare verkar de stödja en etnisk grupp som kallas Oromo som befinner sig i det område där den staden ligger som familjen uppges ha kommit ifrån. Oromo är till hälften kristna och till hälften muslimer, men just denna familjen verkar vara muslimer.

Det finns en kvinna i 37-årig kvinna som bor i Morö backe med samma efternamn som bor ensam/eller utan några över 15-års ålder och med tanke på att GM är uppgiven som 13-åring och hon har ju flera andra barn.
Citera
2022-07-16, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bulletproofsoul
Tog soc hand om dig när du hade sommarlov? Var du och din familj så genom dysfunktionella? Vad fan har soc att göra med om det är sommarlov eller inte. Kan man inte som förälder ge sina barn en vettig sommarsysselsättning så ska man fråntas rätten att vara förälder punkt. Vad vet vi förresten hur kompetenta lärare är på denna skola? Att vara lärare i grundskolan i dagens Sverige är ett lågstatusyrke som inte lockar de skarpaste knivarna i lådan. Särskilt om skolan dessutom har handikappet av att vara belägen i en förort till Skellefteå? Den här människan skriver antagligen det hon tror att rektorn dvs hennes chef vill höra så att hon har chans till en löneförhöjning nästa år som matchar inflationen.

Om du menar mig så är jag INTE lärare och har heller ingen rektor som chef!

För det andra så är M-B en stadsdel i Skellefteå inte en förort och jag vet att det finns gott om väldigt kompetenta lärare på den skolan!

Eftersom polisen lämnat över honom till soc efter tunnelöverfallet så VET vi att det efter det var soc ansvar. Och JA det är då soc som har ansvar för honom utanför skoltid då hans mamma redan visat att hon inte kunde kontrollera honom!

Och NEJ min familjs har aldrig haft kontakt med soc varken när jag var liten eller nu när jag själv har barn! Hade jag växt upp i en familj där det behövts så hoppas jag verkligen att dom hade funnits där för mig!
Citera
2022-07-16, 12:17
Medlem
Alwaysrights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Flickans mamma i det aktuella fallet bröt mot den regeln, när hon gjorde en bild på sin lilla, svårt skadade flicka tillgängligt - vilket en del skribenter i tråden var snabba med att fördöma.
Vi hade aldrig fattat vidden av detta illdåd utan bilden. Den var befogad att sprida!
Citera
2022-07-16, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alwaysright
Vi hade aldrig fattat vidden av detta illdåd utan bilden. Den var befogad att sprida!

Ja. Ett foto säger mer än 1000 inlägg.
Citera
2022-07-16, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Korvochbrod
Nej det är stängt den vägen.

Behöver det inte vara, i samband med en orosanmälan till socialtjänsten kan skolan be om att få återkoppling i ärendet.
Citera
2022-07-16, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inkentinken
Om du menar mig så är jag INTE lärare och har heller ingen rektor som chef!

För det andra så är M-B en stadsdel i Skellefteå inte en förort och jag vet att det finns gott om väldigt kompetenta lärare på den skolan!

Eftersom polisen lämnat över honom till soc efter tunnelöverfallet så VET vi att det efter det var soc ansvar. Och JA det är då soc som har ansvar för honom utanför skoltid då hans mamma redan visat att hon inte kunde kontrollera honom!

Och NEJ min familjs har aldrig haft kontakt med soc varken när jag var liten eller nu när jag själv har barn! Hade jag växt upp i en familj där det behövts så hoppas jag verkligen att dom hade funnits där för mig!
Just det att du TROR att du vet så mycket är trådens problem med dej. Att veta mycket är inget värt om du inte kan sätta in det i ett sammanhang som stöder friden i den våldsamma hålan. Lever du oxå på bidrag och känner därför sympati med MGM? Eller är det bara dina V,C,S eller MP kompisar du refererar till? Du behöver inte svara, vet du väl.
Senast redigerad av shivashambo 2022-07-16 kl. 12:26.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in