2022-07-17, 19:37
Medlem
HazzardAlards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sagreble
Jag arkiverade Elin Wiklunds facebook-inlägg, så vi i framtiden kan ha koll på pedofilkramarna. Föga förvånande så höll ett antal lärare med henne, jag undrar hur många fruktansvärda dåd de har mörkat genom åren för att skydda blattar.

https://files.catbox.moe/zi8uwu.png
https://anonfiles.com/F6UcCcyey4/Scr...full_links_png

Den där Anton (som kommenterar på Elins inlägg) verkar ju vara fullt normal i alla fall 👍

Resten är ju enbart styrkekramar och skit, till den stackars fröken, som har det så jättejobbigt!
Senast redigerad av HazzardAlard 2022-07-17 kl. 19:40.
Citera
2022-07-17, 19:38
Medlem
BrainOfSheldons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Tror endå du uppfattat det fel. Han är under 15 så aldrig att dom låst in honom då skulle det ju klassas som fängelse eller sluten ungdomsvård eller förvaring.

Jag är extremt insatt och vet exakt vad jag pratar om. Sluta käfta emot när jag levererar ren fakta. Ohyggligt tröttsamt.
Citera
Medlem
Har läst mycket här men inte orkat läsa alla +8400 inlägg så jag frågar er som kanske vet.

Gick från fritids 15.00 och hittas 17.30. GM har alltså kunnat hålla på med flickan i mer än 2 timmar?

Hur fick han in henne i buskarna? lockade/med våld?

Ingen har sett eller iallafall hört något från buskarna under tiden?

Våldtagit henne..? Han har alltså för in sin k_k i henne..?

Slagit flickan i ansiktet, strypt henne och våldtagit henne..

Hur beskriver paret som hittade flickan henne?
Citera
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HazzardAlard
Jag är helt säker på att lärarna på Lejonskolan har fått veta muntligt av kollegor på MB skolan vad Abushi hållit på med tidigare. Kanske till och med gångtunnelattacken.

Huruvida dokument följde med från soc är svårare att svara på.
Ja, det vore intressant att ta del av mer. Jag arbetar själv med överrapporteringssystem (och vikten av dokumentation) och tycker det låter som om det är nåt systemfel eller om det missats varningssignaler.
Citera
2022-07-17, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Durochmoll
Det skulle vara intressant att veta hur mamman till gärningsmannen behandlar sin son efter dådet. Själv tror jag att jag hade haft svårt att vara i samma rum som min son om han gjorde något sånt om 13-15 år. Vissa saker kan väl inte ens en mamma förlåta och se genom fingrarna på. Har hon någon uns av moral kanske hon själv kväver sin son till döds, ingen skulle väl klandra henne, så skulle hennes övriga barn med all säkerhet få en bättre uppväxt i något annat hem.

Mitt intryck av de länder som våra flyktingar kommer ifrån är att söner är otroligt värdefulla där nästan vad de än har gjort, så länge de inte har ägnat sig sig åt homosex. Det "min son, min guldklimp", liksom.

Så mamman fattar ju att en massa människor hatar hennes son, men själv kanske hon inte anklagar honom särskilt mycket.
Citera
2022-07-17, 19:40
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wilmerceasar
Har läst mycket här men inte orkat läsa alla +8400 inlägg så jag frågar er som kanske vet.

Gick från fritids 15.00 och hittas 17.30. GM har alltså kunnat hålla på med flickan i mer än 2 timmar?

Det finns inga uppgifter och resten är förundersökningssekretess.
Citera
2022-07-17, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wilmerceasar

Det är frågor som är under sektetess med tanke på åldern på de inblandade plus det att man inte vet mera ännu.

Paret som "hittade henne" kan inte besvara ett skit iom att de inte hittade henne utan var tvåa på bollen men söker glory and fame.
Citera
2022-07-17, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sagreble
Jag arkiverade Elin Wiklunds facebook-inlägg, så vi i framtiden kan ha koll på pedofilkramarna. Föga förvånande så höll ett antal lärare med henne, jag undrar hur många fruktansvärda dåd de har mörkat genom åren för att skydda blattar.

https://files.catbox.moe/zi8uwu.png
https://anonfiles.com/F6UcCcyey4/Scr...full_links_png

Varken hon eller en enda annan lärare på Moröbackeskolan försvarar händelsen, försvarar GM eller mörkar något annat dåd genom åren. ALLA tycker att det är fasansfullt det som hänt.

Läraren som skrivit tycker även att det är hemskt med det gränslösa hatet på nätet, håller du inte med så är det ditt val. Men lägg inte ord i hennes eller någon annans lärares mun. Det finns I N G E N på M-B skolan som inte tycker att det här är vedervärdigt. De flesta av er som sitter bakom era telefoner och tangentbord runtom i Sverige har ingen verklig anknytning till det som hänt. För dessa lärare är det verklighet! Det är deras elev som ligger där på bilderna som sprids. En elev som de veckor innan kramade och önskade ett underbart sommarlov!

Jag tycker ni ska fråga er vad denna lilla flicka hade gjort?

Tror ni att hon slängt hat på sina lärare?
Tror ni att hon slängt hat på sin moster?
Tror ni att hon hade använt ord som apjävel horunge negerjävel fitta negerälskare?

Tror ni att hon hade blivit glad och stolt över att ni gör det i hennes namn? Det tror inte jag!

Kräv rättvisa i hennes namn!
Kräv förändring i hennes namn!
Kräv utredning i hennes namn!
Kräv straff i hennes namn!

Men gör det på ett civiliserat sätt!
Citera
2022-07-17, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mangne
Det han gjort är så extremt, att gå från en som taffsar till detta känns långt. Jag tror det finns många taffsande tonårspojkar, inte slutar det på det här viset. Skolan satte honom i särskola så de reagerade i alla fall. Vad han gör på sin fritid är väl egentligen en förälders ansvar.
Hur hans mor är vet kanske ingen , hon kanske gjort så gott hon kunde

Att nån tafsar är ett startskott för många och är inte något som uppmuntras idag, en yrkes kriminell börjar oftast med att snatta i butiker till att bli grova brottslingar. Även det är långt ifrån varandra inget man tänker just då när det begav sig. Ja hans fritid verkar ju inte vart fungerande och hans mor borde isåfall tagit hjälp från slapphuvena på soss vilket hon säkert struntat i, har sett svarting ungar vara ute och leka kl 2 på natten så den uppfostran finns nog inte.

I många av dom länder som alla dessa människor kommer ifrån så har skolan just den uppgiften att fostra barnen, och där är lärarna lite mer stränga än här, så man funderar ju på om föräldrarna tror att Sverige fungerar likadant. Förmodligen inte! Fri uppfostran bara ni ger er på svenskar så går det bra och regeringen med våran down syndrom skadade Maggan i täten hejar på.
Citera
2022-07-17, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HazzardAlard
Jag är helt säker på att lärarna på Lejonskolan har fått veta muntligt av kollegor på MB skolan vad Abushi hållit på med tidigare. Kanske till och med gångtunnelattacken.

Huruvida dokument följde med från soc är svårare att svara på.

Vet du när han bytte till Lejonströmskolan? Var det inför åk6 alltså vid terminsbyte?
Citera
2022-07-17, 19:54
Medlem
Holdingbreaths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Det har ingenting att göra med vad jag tycker om att bilden kommit ut. Hennes skador fanns redan beskrivna i text. Fotot tillförde ingen ny information.

Det som stör mig är den brist på respekt och integritet som hennes vårdnadshavare visat. Om ni inte fattar det så bryr ni er inte om flickans bästa. Er nyfikenhet och sensationslystnad är viktigare.

Bilden visar mycket. Text har inte samma effekt. BOs mor ville att fallet få max uppmärksamhet. Man ville att utredningen ska vara ordentligt och staff hårt.
Citera
2022-07-17, 19:54
Medlem
Sagrebles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inkentinken
Varken hon eller en enda annan lärare på Moröbackeskolan försvarar händelsen, försvarar GM eller mörkar något annat dåd genom åren. ALLA tycker att det är fasansfullt det som hänt.

Äh tyst med dig. Om vi hade ett fall där en vit man våldtog ett barn, och ett gäng medelålders kärringar svarade något i stil med "Ja våldtäkt är superhemsk, men hatet mot män är precis lika dåligt!!" så hade alla fattat vad som pågick och bett kvinnorna att hålla käften. De försöker lägga fokus på något annat än våldtäktsapan och hans onda gärningar och det är mycket uppenbart för alla.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in