2022-07-17, 19:03
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HomerSoprano
Någon som vet vad den omstridda läraren skrev på sociala medier?

Att hon hade svårt att relatera till allt hat och hot mot MGM.
Citera
2022-07-17, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Egnatankar
Helt rätt!

Jag hittade en gammal artikel i SvD (från 2014) som talade klarspråk om varför våra politiker har velat ha en så stor invandring. Det handlar om politikernas självbild och deras prestige. De vill visa upp sig inför politiker från andra länder och säga, titta på oss, titta hur mycket vi bryr oss om människor i andra länder.

Titta på oss, säger de svenska politikerna till sina utländska kollegor. Vi är bäst och snällast!

Men blir det inga problem då när ni tar emot så många invandrare, frågar de utländska politikerna.

Nej inte alls, svarar de svenska politikerna. Det är ren rasism att tro att det blir problem för Sverige för att vi tar emot många invandrare!

Just därför är det svenska folkets "plikt" att inte ha problem med invandrare. För om svenska folket får problem på grund av invandringen, så får ju våra politiker skämmas. Och så kan vi inte ha det!

Därför är dådet i Skellefteå mycket pinsamt för våra politiker (och för de flesta svenska massmedierna, som ju har stått på politikernas sida).

Och därför är det skamligt för svenskar att drabbas av brottslighet från invandrare. De svenskar som har råkat ut för det blir ju liksom en vandrande anklagelse mot politiker och journalister.

Och alla som gillar den stora invandringen till Sverige kan känna sig arga på svenska BO som har drabbats av utländska GM. Hur vågar de svenska BO förstöra den antirasistiska festen, liksom?
Tack för en bra analys!
Citera
2022-07-17, 19:11
Medlem
NightmareFuel1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Ja, jag skriver ju det.

Jag undrade dock mer om systemet än att sia om återfallrisk. Det lär kräva en utredning.

För om fler barn uppvisar tecken på en kombination av utåtagerande likt honom dvs med vrede, våld och sexuella anspelningar så tidigt så undrar jag hur systemet fungerar (eller inte..). Typ Insatser, åtgärder, överrapporteringar.

Eftersom han sen upprepar attacker som har eskalerat bara ett par år senare.

Jag skrev bland annat;

"Det ses i dokumenten att han klarade skolnivån 2017 och sen börjar varningssignalerna och de är allvarliga IMO eftersom det är sexuella förtecken.
Vad jag undrar över är hur stödet såg ut på fritid, han sågs cykla runt ensam mycket. Det räcker knappast att bara byta skola.

Sen undrar jag varför särskolan inte visste om att han gjort ett överfall i gångtunneln relaterat till soc. Det torde krävas information mellan inblandade aktörer så att det är samarbete mellan skola, hem inkl fritid.
Annars lär det spreta rejält och vars ineffektivt.
Det är liksom samma person som är på flera arenor. Sekretess blir ju förödande om det de facto berör överfall, våld och sexualitet."

De systemen har jag ingen insikt i, sekretess kan vara förödande som sagt. Dock kommer den killen ha en väldigt explicit sjukjournal framöver. Polis har tillgång till den sjukjournalen ifall han ens släpper en fis framöver.
Citera
2022-07-17, 19:18
Medlem
Durochmolls avatar
Det skulle vara intressant att veta hur mamman till gärningsmannen behandlar sin son efter dådet. Själv tror jag att jag hade haft svårt att vara i samma rum som min son om han gjorde något sånt om 13-15 år. Vissa saker kan väl inte ens en mamma förlåta och se genom fingrarna på. Har hon någon uns av moral kanske hon själv kväver sin son till döds, ingen skulle väl klandra henne, så skulle hennes övriga barn med all säkerhet få en bättre uppväxt i något annat hem.
Citera
2022-07-17, 19:20
Medlem
NightmareFuel1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nitman
Pojken har förhörts två gånger och enligt åklagaren har han gjort vissa medgivanden. Han och familjen har flyttats till okänd ort.

https://morgonposten.se/2022/07/15/v...jansten-sager/

Hoppas myndigheterna läcker skyddade uppgifter igen. Så blir deras fingerade personuppgifter och hemadress röjda så de måste flytta och skaffa ny identitet gång på gång. Därmed blir Abuashi till slut så villrådig att han inte längre vet vad han heter

Den här gången blir förövaren begränsad och måste fly och gömma sig. Om han ska överleva.

En handling slinker så lätt ned i fel kuvert om rutinerna ”råkar” brista
Senast redigerad av NightmareFuel1 2022-07-17 kl. 19:33.
Citera
2022-07-17, 19:21
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leosurvey
Den frågan ska i då fall ställas till kommunstyrelseordföranden Lorents Burman. Det är därifrån man drar upp riktlinjer utifrån hur kommunen ska fungera. Det har ju framkommit i tråden att skolchefen MBS anser att skolan gjort vad dom ska. Lejonströmskolan har inte hört någonting om något tunnelöverfall. Socialtjänsten åberopar sekretess.

Är det dessa riktlinjer som Lorents Burman ställer sig bakom? Det är väl det vi vill ha svar på.

Nu verkar ju inte denna ordföranden ha så mycket mer i skallen än att Skellefteå ska expandera med batterifabriken. Det verkar som att LB lägger mer krut på det än att exempelvis se till att få ett fungerande samarbete skola socialtjänst polis.

Nu verkar det ju iofsg inte som att han är så ordningsam själv heller och jag börjar nu förstå varför han gör sig oanträffbar gällande intervjuer gällande detta fall.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/va...for-tjanstefel

https://www.svt.se/nyheter/amne/Åtal...Lorents_Burman

https://nordfront.se/sopaktion-ledde...get-skelleftea
Ja, det är det jag undrar om - turerna står i media.
första skolan hade haft en intern utredning som ansågs avklarad, ingen anmälan till soc.
och det ansågs avslutat iom att han skulle flyttas till särskola. Han klarade inte av att hänga med på den skolnivån.
Att inte klara skola och behöva mer insatser är ju en sak.
Men hur följer övrig info med över till nästa skola ang de incidenterna?
Alltså kränkande behandling. Smiska på rumpan och ropa hora är ju mer än att bara vara bråkig.

Sen händer en ännu värre sak i gångtunneln (polis och överlämnat till soc) och då verkar inte den rektorn på särskolan ha nån info alls.
Sen så är han ute ensam och cyklar och verkar inte ha några vänner. Ansågs det som en isolerad händelse och så var det inget mer med det?
Sen händer det här vedervärdiga.

Jag undrar dels om det är nåt systemfel och även hur han kunde vara ute ensam. Att bara byta skola och ha koll på honom. viss tid på dagen hjälper väl inte.
Citera
2022-07-17, 19:25
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NightmareFuel1
De systemen har jag ingen insikt i, sekretess kan vara förödande som sagt. Dock kommer den killen ha en väldigt explicit sjukjournal framöver. Polis har tillgång till den sjukjournalen ifall han ens släpper en fis framöver.
Ok, Tack. Ja just i dessa fall (internt, mellan ansvariga) kan det ju bli miserabelt med sekretess. Det är ju inte en vård med helhetssyn kring en person och blir ineffektivt.
Sekretess utåt är en annan sak.
Citera
2022-07-17, 19:29
Medlem
Sagrebles avatar
Jag arkiverade Elin Wiklund s facebook-inlägg, så vi i framtiden kan ha koll på pedofilkramarna. Föga förvånande så höll ett antal lärare med henne, jag undrar hur många fruktansvärda dåd de har mörkat genom åren för att skydda blattar.

https://files.catbox.moe/zi8uwu.png
https://anonfiles.com/F6UcCcyey4/Scr...full_links_png
Senast redigerad av Sagreble 2022-07-17 kl. 20:11.
Citera
2022-07-17, 19:31
Medlem
HazzardAlards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Ja, det är det jag undrar om - turerna står i media.
första skolan hade haft en intern utredning som ansågs avklarad, ingen anmälan till soc.
och det ansågs avslutat iom att han skulle flyttas till särskola. Han klarade inte av att hänga med på den skolnivån.
Att inte klara skola och behöva mer insatser är ju en sak.
Men hur följer övrig info med över till nästa skola ang de incidenterna?
Alltså kränkande behandling. Smiska på rumpan och ropa hora är ju mer än att bara vara bråkig.

Sen händer en ännu värre sak i gångtunneln (polis och överlämnat till soc) och då verkar inte den rektorn på särskolan ha nån info alls.
Sen så är han ute ensam och cyklar och verkar inte ha några vänner. Ansågs det som en isolerad händelse och så var det inget mer med det?
Sen händer det här vedervärdiga.

Jag undrar dels om det är nåt systemfel och även hur han kunde vara ute ensam. Att bara byta skola och ha koll på honom. viss tid på dagen hjälper väl inte.

Jag är helt säker på att lärarna på Lejonskolan har fått veta muntligt av kollegor på MB skolan vad Abushi hållit på med tidigare. Kanske till och med gångtunnelattacken.

Huruvida dokument följde med från soc är svårare att svara på.
Citera
2022-07-17, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Och det stöttar vi henne i! Av hela hjärttat❤
Håller med värt att ta vilka jävla böter som helst för att visa sanningen så att de inte kan förminska och sopa brottet under mattan
Citera
2022-07-17, 19:32
Medlem
Mycket politik från vissa användare halva dagen.
Jag läser med bestörtning över att ett gäng misstänkliggör bo:s morsa för att hon la ut ett par bilder på sitt barn.
Jag läser med bestörtning över att ett gäng misstänkliggör att någon startat insamling till anhöriga och bo.
Hur kan det vara så viktigt när det finns ett bo som kanske inte klarar sig?
Har ni några ideologiska motiv? Jag mår illa av er, jag blir sjuk av att läsa det ni skriver.

Jag vill särskilt ha svar från smokeonthewater, mikro113, bradgardsindianen och Browser!
Senast redigerad av jonkebonke 2022-07-17 kl. 19:39. Anledning: Stavfel
Citera
2022-07-17, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
Polis har lämnat över till soc, det är vad de kan göra när det handlar om minderåriga. (Han har trots allt stått som under 15, inte förrän nu hans ålder är tvivelaktig.)
Annars håller jag med, speciellt efter hela saken om att staten "kidnappar" utländska barn också.
Man vågar inte gå in lika hårt mot vissa barn/familjer över rädsla för att bli kallad rasist etc.

Skolan står även och säger att de inte upplevt honom som aggressiv alls tidigare, trots 1-2 fall av sexuella övergrepp (för det är väl klarlagt nu?) förra året. Finns väl även viss information om att han tafsat på skolkamrater etc?
Visste inte skolan om detta? Om inte så visste iaf soc om det och bara där borde skolan vara informerad.

Mycket skuld ligger på kommunen primärt i detta. Han är utvecklingsstörd på något sätt och borde kanske befunnit sig på ett låst boende redan efter förra sommaren.

Det är ju med konstigt att dessa myndigheter reagerar på åldern hans nu? Är brottet så grovt att polisen vill att han ska vara äldre eller vad är det som gör att det blev så viktigt. Finns många i vårt land som behöver ålders utredas men då skrek ju nån jävla sosse rasist uppbackad av mp och v.

Att Soss är en avdankad myndighet där personal i många fall saknar utbildning eller har helt fel människor som arbetar är känt i varenda kommun, gång på gång gör dom bort sig i olika fall och släpper igenom svartingar som begår vidriga brott, och nu en liten flicka som knappt hunnit starta sitt liv får plikta för myndigheter som är under all kritik. Blir spyfärdig av att det är svenskar som sköter vårat land så förbannat dåligt.

Finns det nån rättvisa kvar här i landet så utvisas den här grottmänniskan snart.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in