2022-07-17, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kapten91UJ
Jo det tycker jag eftersom skolan och kommunen fått in saker om honom, och att han dessutom varit föremål för polisen innan. Som vanligt är polisen efterbliven och kommunen törs inget göra eftersom han inte är svensk. Det är ganska tydligt vart det har brustit och det är som i nästan alla andra fall kommunen (socialen och skola) och politiker (staten, polis). Nästan så man vill kalla det här för ett hatbrott eller det är ett hatbrott, våldtäkt och mordförsök på ett sjukt hatligt sätt.

Skyller 80% på negern om det är oklart på någotvis! Han utförde något han inte borde ha haft chans att få göra med deras hjälp.
Det han gjort är så extremt, att gå från en som taffsar till detta känns långt. Jag tror det finns många taffsande tonårspojkar, inte slutar det på det här viset. Skolan satte honom i särskola så de reagerade i alla fall. Vad han gör på sin fritid är väl egentligen en förälders ansvar.
Hur hans mor är vet kanske ingen , hon kanske gjort så gott hon kunde
Citera
2022-07-17, 13:55
Medlem
Driftstopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Om det är rationellt agerande så ser jag det som väldigt smaklöst och totalt opassande.

På vilket sätt är jag trångsynt för att jag konstaterar att den är en udda chockreaktion att tänka på pengar.

Att redan inom något dygn slänga ut en insamling på nätet framstår inte som irrationell chock - utan snarare ganska girigt och syniskt.
Vore jag förälder till flickan så hade jag sagt upp kontakten och inte släppt vederbörande i närheten av mitt barn.
Var föräldrarna med på att insamlingen skulle startas ... då tycker jag mycket synd om flickan. Man gör inte pengar på sitt barns olycka - i synnerhet inte som första reaktion.

Varför är du så jävla besatt av insamlingar. Är du fattig? Skit i det istället och återgå till ämnet..(flicka grovt misshandlad och våldtagen)
Citera
2022-07-17, 13:58
Medlem
Insamlingen avslutades relativt snabbt, så släpp den...
Citera
2022-07-17, 13:58
Medlem
Mopsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Om det är rationellt agerande så ser jag det som väldigt smaklöst och totalt opassande.

På vilket sätt är jag trångsynt för att jag konstaterar att den är en udda chockreaktion att tänka på pengar.

Att redan inom något dygn slänga ut en insamling på nätet framstår inte som irrationell chock - utan snarare ganska girigt och syniskt.
Vore jag förälder till flickan så hade jag sagt upp kontakten och inte släppt vederbörande i närheten av mitt barn.
Var föräldrarna med på att insamlingen skulle startas ... då tycker jag mycket synd om flickan. Man gör inte pengar på sitt barns olycka - i synnerhet inte som första reaktion.
Kan inte tänka mig att föräldrarna sitter och skriver Facebook inlägg som handlar om pengar samtidigt som dom vakar över sin svårt misshandlade och grovt våldtagna 9-åriga dotter som ligger i en respirator, tack vare att en negerjävel förlustat sig på henne.
Citera
2022-07-17, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mogulen70
Någon som vet hur det går för flickan? Kan inte sluta tänka på henne och hennes närmaste 💔❤️

En bekant till mig som känner modern berättade idag att flickan inte längre hålls nedsövd men ännu inte vaknat upp helt, enbart öppnat ögonen enstaka korta stunder.
Citera
2022-07-17, 14:01
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Nej. Den nya lagen är tillkom, då invandringsansvariga politiker vill dölja konsekvenserna av sin egen politik för väljarna. Allmänheten ska undanhållas bilder på förnedrade, skadade och lemlästade brottsoffer (vuxna såväl som barn), vilka har tvingats betala priset för de invandringsansvariga politikernas egen politik.

En bild säger mer än ord, som i det här fallet.
Bullshit!!!

"Men från den 1 januari 2020 kan det bli olagligt att dela bilder på sina barn utan deras medgivande, då FN:s barnkonvention blir svensk lag. Konventionen slår bland annat fast att barn har rätt till privatliv, något som kan komma att påverka hur föräldrar får sprida bilder på sina barn."

https://www.kamerabild.se/nyheter/la...n-bli-olagligt

Citat:
Olaga integritetsintrång

Olaga integritetsintrång är ett relativt nytt brott som infördes i brottsbalken den 1 januari 2018. Praxis på området är därför begränsad. För att ansvar för brottet ska komma ifråga krävs att någon gör intrång i någon annans privatliv genom att sprida bild på eller annan uppgift om någons sexualliv, hälsotillstånd, om att någon utsatts för ett brott som innefattar ett angrepp mot person, frihet eller frid, bild på någon som befinner sig i en mycket utsatt situation, eller bild på någons helt eller delvis nakna kropp.

https://referatsamling.brottsoffermy...ritetsintrang/
Citera
2022-07-17, 14:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
Insamlingen avslutades relativt snabbt, så släpp den...

Nej, den är inte stängd utan det är ett Swish konto som är aktivt.
Citera
2022-07-17, 14:03
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XXMMX
En bekant till mig som känner modern berättade idag att flickan inte längre hålls nedsövd men ännu inte vaknat upp helt, enbart öppnat ögonen enstaka korta stunder.

Hoppas du har rätt! Positivt om flickan kan andas själv.
Senast redigerad av Meiji 2022-07-17 kl. 14:16.
Citera
2022-07-17, 14:04
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Driftstopp
Varför är du så jävla besatt av insamlingar. Är du fattig? Skit i det istället och återgå till ämnet..(flicka grovt misshandlad och våldtagen)
Jag är inte ett dugg besatt av insamlingar. Jag diskuterar reaktionen på den anhörige som startade insamlingen och konstaterar att det är ett jäkligt udda beteende.

Citat:
Ursprungligen postat av Mopsan
Kan inte tänka mig att föräldrarna sitter och skriver Facebook inlägg som handlar om pengar samtidigt som dom vakar över sin svårt misshandlade och grovt våldtagna 9-åriga dotter som ligger i en respirator, tack vare att en negerjävel förlustat sig på henne.
Det tror inte jag heller föräldrarna gjort - de är nog fullt upptagna med att vaka över henne och försöka processa vad som hänt.
Det går nog inte föreställa sig vad de går igenom nu.
Senast redigerad av micro113 2022-07-17 kl. 14:24. Anledning: *udda* missades, lade till det.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
https://referatsamling.brottsoffermy...ritetsintrang/

Det finns även grovt olaga integritetsintrång som inte har prövats ännu.

Men visst gäller även Barnkonventionen som är svensk lag.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Nej, den är inte stängd utan det är ett Swish konto som är aktivt.

Ok, inlägget är väl borttaget då?
Citera
2022-07-17, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
Ok, inlägget är väl borttaget då?

Nix det är inte borttaget och det är dessutom flitigt delat över nätet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in