Citat:
Ursprungligen postat av
Ryskafursten
Propagandisterna kan dra åt helvete. Av goda anledningar.
Att grundvattennivåer må sjunka har inget med klimatet att göra. Därför har inte Aralsjön, exempelvis, fördärvats.
Ingen är intresserad av vilka du vill ska dra åt helvete. Alla mina källor kommer från experter, allt jag hör från er är idiotlogik.
Att grundvattennivåer sjunker har allt att göra med klimat och väder. Man sa ju det om de många översvämningarna i fjol att översvämningarna orsakades av att marken inte kan absorbera regnvattnet pga. ändrade vädermönster. Indirekt måste ju bönder dra av grundvattnet när regnet uteblir för att vattna deras grödor. Alternativet är ju att vi inte kan olda. Vad menar du att man ska göra, skita i att olda?
Citat:
Ursprungligen postat av
Karatematch
Hur lätt som helst att lösa problemet med den globala uppvärmningen. Den beror till 100% av skövling av skog och grönt samt att vårt vatten är förgiftat. Det skapar en väldigt dålig synergi.
Allt tjafs om bilar, industri hit och dit har en minimal påverkan. Däremot slår den biten hårt mot insekter och dylikt. Så den delen faller under hälsa och välmående. Få noterar att alla "lösnigar och varningar" finansieras av samma personer som skapat problemen från första början.
Och lösningen de presenterar är alltid densamma. Vi ska ge dom mer makt och oss själva mindre frihet.
Samtidigt som vi ska stå för deras nota.
Skövling av skog spelar också roll. Och varför är vattnet förgiftat? Jo för att den försuras av koldioxiden den absorberar.
Att bilar och industri inte skulle påverka är rent önsketänkande, givetvis spelar det också roll eftersom de släpper ut koldioxid i atmosfären och bland annat försurar vattnet. Och ja det försämrar hälsan.
Jag kommer inte med någon lösning, jag säger bara att det händer och att vi får ekologiska konsekvenser som följd. Dessa ekologiska konsekvenser slår mot bönder framförallt och leder till att matpriser stiger och eventuellt blir det brist på mat.
Citat:
Ursprungligen postat av
Cancerogen
Det är det som kallas för kommunism.
Ingen slump att klimatfanatiker består av vänstermuppar.
Hade det byggt på vetenskap så hade lika många på högersidan anammat klimatreligionen.
Nej kommunism är något helt annat. Och nej, det är ingen slump att de som är vänster också varnar för klimatförändringar, därför vänstern är till skillnad från högern faktiskt utbildade och informerade. Men det finns även de som inte är i övrigt politiskt intresserade eller tom. höger som fortfarande varnar för klimatförändringar. Så det handlar inte bara om höger - vänster, även om det kanske är en taktik för dig att försöka skrämma folk från att tro på klimatförändringarna genom att kalla det för "kommunism".
Oavsett vad som händer, är klimatförändringar inte bra. Ni kan inte ha lyxen att vara höger i en värld som har ökade naturkatastrofer och sjunkande resurser. När oroligheter sker, (särskilt något sådant som resursbrist) är det ju kommunismen folk vänder sig mot. Det är alltså i kommunisters intresse att accelerera klimatförändringar så att de kan få med sig allmänheten, höja sig från askan och bygga sitt kommunistiska paradis.