2022-07-17, 11:07
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orobanche
Mamman tog fotot, lade ut på FB och bad att det skulle delas.
Vad som framkommit hittills är att flickan fortfarande ligger på intensiven.

Det kommer från instagram? Hon har väl inte skrivit att det ska delas heller.
Citera
2022-07-17, 11:09
Medlem
Starbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EBT
Min eventuella upprördhet är enbart riktat mot dina tankevurpor. Jag önskar klarhet i vad du faktiskt menar. Själv har jag alltid uppfattat att pedofili upprör oavsett etnicitet.

Någon vurpa var det inte. Då skulle inte så många läsa och bli upprörda. Jag ville egentligen bara säga att blekfisarna som hatar har fler WT-peddos inom sin egen grupp än bland mörkhyade. Den här 13-årige förövaren kan ju både läsa och tänka på svenska.

Sedan tråden startade har jag funderat på den vuxne som överföll och våldtog en 8-åring. Kan det ha inspirerat denne gärningsman till att kopiera bravaden? Han kan ju som sagt läsa svenska. Vi vuxna står ju på gott och ont som föredömen för våra barn. Varifrån fick gärningsmannen idén?

I båda fallen spelar en cykel roll. I båda fallen rör det sej om barn i åldersspannet 8-9 år.

Är du nöjd med den tydligheten?
https://www.expressen.se/gt/man-i-60...mmal-valdtakt/
Citera
2022-07-17, 11:12
Medlem
orrtupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rabbitheart
Om pojken är 15-17 år idag och kom hit för sju år sen, alltså som 10 åring betvivlar jag att någon kontroll eller bakgrundscheck lyste röd redan då. Och hur avgör man någons ”goda avsikter”? Vem ska göra den bedömningen?
Just därför kan vi inte ha den här typen av invandring. Det har förstört vårt välfärdsland, förstört tilliten och är en björntjänst mot de vi släpper in. Bättre att hjälpa i närområdet.
Citera
2022-07-17, 11:13
Medlem
lossnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Varför tror du mamman låste sin instagramprofil? Vad tror du att du fått för svar om du frågade mamman om det är okej att du delar bilder på hennes skändade nedsövda dotter?
Mamman är en vänstervriden jävla idiot som skyddar Abushi Kamal.
Inte fan skyddar hon sin dotter genom att agera så.
Citera
2022-07-17, 11:15
Medlem
nitmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av f30malmo
Det kommer från instagram? Hon har väl inte skrivit att det ska delas heller.
Mamman har postat en maskerad bild med textruta på den och jag har sett två andra ( tagna av sjukhuspersonalen) omaskerade som inte mamman har postat utan textruta.
Här är den ena (som inte någon mamma postat):

http://lidlday.blogspot.com/2022/07/...-vanstern.html
Citera
2022-07-17, 11:15
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Starback
Någon vurpa var det inte. Då skulle inte så många läsa och bli upprörda. Jag ville egentligen bara säga att blekfisarna som hatar har fler WT-peddos inom sin egen grupp än bland mörkhyade. Den här 13-årige förövaren kan ju både läsa och tänka på svenska.

Sedan tråden startade har jag funderat på den vuxne som överföll och våldtog en 8-åring. Kan det ha inspirerat denne gärningsman till att kopiera bravaden? Han kan ju som sagt läsa svenska. Vi vuxna står ju på gott och ont som föredömen för våra barn. Varifrån fick gärningsmannen idén?

I båda fallen spelar en cykel roll. I båda fallen rör det sej om barn i åldersspannet 8-9 år.

Är du nöjd med den tydligheten?

Läser mgm ens Expressen?

Inte osannolikt att mgm har inspirerats av den vuxna Muhammed som våldtog en 8-åring, om han är muslim?

Att inspireras och kopiera Muhammeds liv och leverne är väl alla muslimers plikt?

Citera
2022-07-17, 11:16
Medlem
Driftstopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lossnus
Mamman är en vänstervriden jävla idiot som skyddar Abushi Kamal.
Inte fan skyddar hon sin dotter.

Tror snarare på hård sekretess, advokat och myndigheter ska få arbeta ifred, utredningen är omfattande och just nu Sveriges omtalade fall.
Citera
2022-07-17, 11:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bea67
Om 10 år sitter hon i nyhetsmorgon och berättar om det hemska som hände henne som 9 årig. O h all hjälp hon fick... Hon är då en glad o h vacker kvinna

Eller så är det GM som sitter där och pöser, i egenskap av hyllad sosseriksdagsledamot, som gjort fantastiska insatser mot rasismen och inkluderandet av somaliska och eritreanska klaner i samhället.

Inför de beundrande tv-soffsjournalisterna minns han tillbaka till hur det var, då ”drevet gick”, innan han fick upprättelse. Innan det stod klart att han givetvis inte kunde ställas till svars för det som råkade hända.
Att allt var ett strukturellt problem. Vilket han bättre än någon annan hade lyckats uppmärksamma.

Brevid, hårt hållandes hans hand, sitter hans fru, Elin, med tårar i ögonen.
Citera
2022-07-17, 11:21
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nitman
Mamman har postat en maskerad bild med textruta på den och jag har sett två andra ( tagna av sjukhuspersonalen) omaskerade som inte mamman har postat utan textruta.
Här är den ena (som inte någon mamma postat):

http://lidlday.blogspot.com/2022/07/...-vanstern.html

På facebook?

Jag har bara sett att hon postat en bild, med text, omaskad, på instagram. Det stod ingenting om att hon ville att den skulle delas där.

Har sjukvårdspersonal fotograferat borde de avskedas.
Citera
2022-07-17, 11:23
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SSAEG123
Vad är straffet för att ta en bild på förövares verk och sprida det i sociala kanaler?

För jag hade själv lätt gjort det för att få människor att vakna.

Om det är böter, så bidrar jag gärna till föräldrarna.

Jag störde mig lite på att en viss annan mamma, för ca 15 år sedan valde att sekretessbelägga brottet mot sin dotter trots att en av Sveriges största pedofiler (som även försökte ta min 3-åriga dotter då) sa att han var helt ok med att alla fick veta allt...

Jag hävdar att kunskap om allt är det bästa...
Du störde dig för att en mamma ville skydda sin dotter? Varför då?

Det är dessutom inte mamman som avgör om bilder och detaljer kring ett brott skall sekretessbeläggas - det gör domstolen och när det gäller sexualbrott mot barn så sker det per automatik.

Citat:
Ursprungligen postat av missy123
Får han fotboja så begränsas hans liv betydligt.. och räddar andra flickors liv..
Hur begränsas livet för en trettonåring av fotboja?
(Han är för övrigt för ung för att kunna blir dömd till det)
Senast redigerad av micro113 2022-07-17 kl. 11:25.
Citera
2022-07-17, 11:25
Medlem
nitmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av f30malmo
På facebook?

Jag har bara sett att hon postat en bild, med text, omaskad, på instagram. Det stod ingenting om att hon ville att den skulle delas där.

Har sjukvårdspersonal fotograferat borde de avskedas.
Ja möjligt, men de talar kanske inte om det för någon? Ett ögonblick med telefonen bara

Den andra bilden är ändå tydligare, på den ser man även läkare och två systrar som hjälper läkaren med något.
Senast redigerad av nitman 2022-07-17 kl. 11:28.
Citera
2022-07-17, 11:25
Medlem
Starbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Läser mgm ens Expressen?

Inte osannolikt att mgm har inspirerats av den vuxna Muhammed som våldtog en 8-åring, om han är muslim?

Att inspireras och kopiera Muhammeds liv och leverne är väl alla muslimers plikt?

Jag hade hoppats slippa förklara att ingen av dagens flashbackare var väl med för 24 år sen. Men det är heller inte nödvändigt för att förstå sammanhanget. Ty WT-peddot åkte ju inte fast förr än sent förra året strax innan brottet arkiverades- Och då var vi väl alla med? Det var en förstasida.

Men för att använda Åkessons ord. I 60-åriga WT-peddots fall så blev det saft och bulle. Alldeles för kort straff enligt mej.

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in