2022-07-16, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tistelfeber
Om valet står mellan att barnet har på sig Paw Patrol, eller det blir en tjafsmorgon med gråt och tårar, så är valet så enkelt, så enkelt. Dessutom, vad ville vi själva ha på oss som små? Jag ville ha My Little pony, vilket min mamma avskydde.

Ja verkligen! Då blir valet lätt! Lynn verkar väldigt medgörlig 😁 haha det gillade jag också, även spicegirls och Barbie. Fick dock inte ha på mig sådant utanför hemmet tyvärr..🤨
Citera
2022-07-16, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tistelfeber
Fast vem uppmuntrar sina barn till att bära typ Disney-kläder? Mina barn älskar grälla tryck med superhjältar på och jag anser att de ska få känna sig snygga utifrån sin egen norm, inte vad vi föräldrar tycker.

Det betyder inte att det gäller alla andras barn dock. Märkligt att det alltid är utgångspunkten i denna tråd att exakt alla barn vill ha grälla, skrikiga kläder med tryck och glitter - och att Elsa nekar Lynn den möjligheten trots att det måste vara vad han vill också.
Citera
2022-07-16, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av marg0t
Det betyder inte att det gäller alla andras barn dock. Märkligt att det alltid är utgångspunkten i denna tråd att exakt alla barn vill ha grälla, skrikiga kläder med tryck och glitter - och att Elsa nekar Lynn den möjligheten trots att det måste vara vad han vill också.

Har aldrig påstått att alla barn vill ha glitter och skrik. Svarade på en kommentar som påstod att vi föräldrar typ tvingar på barnen action-tryck. Jag klär mina barn i kläder de trivs i. Struntar fullständigt i vad andra har för kläder.
Citera
2022-07-16, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av marg0t
Men ingen säger väl att Lynn lider av att inte få ha skrikiga kläder - det finns väl många föräldrar som styr vad barnen får ha på sig. Det som folk här i tråden, inklusive jag, tycker är roligt är att Elsa är så noga med att påpeka att Lynn minsann väljer allt själv, trots att det är påfallande likt hennes egen smak.
Citera
2022-07-17, 08:01
Medlem
HAHA har Elsa på riktigt lagt ut en film som visar nån bli avrunkad på stranden? Jag vet inte om jag tycker det är humor eller gränslöst. Både och kanske.

Länk till morgonens inlägg https://elsa.elle.se/gotland/trubbel-i-paradiset/
Citera
2022-07-17, 09:27
Medlem
cleovarnamnets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ryssfemm
HAHA har Elsa på riktigt lagt ut en film som visar nån bli avrunkad på stranden? Jag vet inte om jag tycker det är humor eller gränslöst. Både och kanske.

Länk till morgonens inlägg https://elsa.elle.se/gotland/trubbel-i-paradiset/
😱
Oh my! Ja, gränslöst både av Elsa och paret som har sex fastän det uppenbarligen är folk i närheten. Men gissar att Elsa kommer ta ner inlägget snart…
Citera
2022-07-17, 09:32
Medlem
Elsas blogg denna vecka: beige, beige, danskt, danskt, beige, dansk, runk-gif
Citera
2022-07-17, 09:47
Medlem
Uhhh jag tyckte detta var gränslöst att lägga ut. Elsa försöker säkert vara lite rolig och försöker nog göra så att inte hela bloggen bara ska bli ”perfekt dansk sommaridyll”. Men detta var lite plumpt. Lite som att hon är en gluttare och som om hon gör sina läsare till gluttare.
Senast redigerad av Saga.Lind 2022-07-17 kl. 10:26.
Citera
2022-07-17, 09:54
Medlem
Leibachs avatar
Det här verkar ju vara en enda lång hyllningstråd med initierade inlägg om hennes barn och liv. Ingen som nämnt att hon är en talanglös tjockis som lever på att hennes föräldrar är kända konstnärer? Om hon inte synts i sina föräldrars olika sammanhang och haft efternamnet så hade hon fått sitta i kassan på ICA, om hon fick plats.
Citera
2022-07-17, 15:54
Medlem
cleovarnamnets avatar
Filmen föga förvånande nedtagen från inlägget nu.

Citat:
Ursprungligen postat av Leibach
Det här verkar ju vara en enda lång hyllningstråd med initierade inlägg om hennes barn och liv. Ingen som nämnt att hon är en talanglös tjockis som lever på att hennes föräldrar är kända konstnärer? Om hon inte synts i sina föräldrars olika sammanhang och haft efternamnet så hade hon fått sitta i kassan på ICA, om hon fick plats.

Så är det väl för många? Lisa kanske är en lite bättre skådespelare än Hanna, men Hanna var mer lik sångerskan filmen handlade om, så därför fick Hanna rollen?
Iris en lite bättre sångerska än Vera men Veras pappa är bästis med musikalregissören så därför fick Iris jobbet?
Klara hade lite högre utbildning och mer erfarenhet än Sofie men Sofie är gammal kompis till rektorns dotter?
Tyvärr handlar inte allt (även om mkt) om vem som har störst talang när det kommer till kritan utan även andra faktorer, varav kontakter är en av dem.
Uppenbarligen levererar ändock Elsa något som folk återkommer till för att få mer av. Håller dock inte med om att tråden förbehållningslöst hyllar henne, hon får ju mest skit här.
Och nej, hon är inte tjock, däremot mullig. Hon passar utmärkt i sin vikt, hon har den kroppsformen. Som någon skrev för några inlägg sen, hon kan nog inte ens bli riktigt smal, om hon inte svälter sig, till skillnad från Sofia Wood och Sandra Beijer som har helt andra kroppstyper.
Hon har jättefin kropp, tycker jag. Ser urhärlig och skön ut.
Citera
2022-07-17, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cleovarnamnet
Och nej, hon är inte tjock, däremot mullig. Hon passar utmärkt i sin vikt, hon har den kroppsformen. Som någon skrev för några inlägg sen, hon kan nog inte ens bli riktigt smal, om hon inte svälter sig, till skillnad från Sofia Wood och Sandra Beijer som har helt andra kroppstyper.
Hon har jättefin kropp, tycker jag. Ser urhärlig och skön ut.

Håller med, jag tycker Elsa är snygg! Hade varit riktigt trist om hon börjat banta ner sig för att se ut som resten av beige/influencer-gänget.
Citera
2022-07-17, 19:51
Medlem
Hamsterbolls avatar
Ligger man och runkar på en allmän strand får man nog finna sig i att någon kan filma eller fota. Tycker det var kul av Elsa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in