2022-07-16, 21:37
Medlem
Larasofts avatar
Illavarslande att det är så tyst. Jag tyckte att åklagaren reserverade sig för att brottsrubriceringen kan ändras. Samtidigt är jag tacksam för att uppgifter om lilla flickans hälsotillstånd inte sprids.
Senast redigerad av Larasoft 2022-07-16 kl. 21:39.
Citera
2022-07-16, 21:38
Medlem
Driftstopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abetterworld
Nu misstänks ju även strypvåld varvid anoxi p.g.a. försämrad ventilation kan vara en orsak.

Det förklaras också varför flickan hittades likblek i ansiktet. Som nån intervjua.

Fyfan..
Citera
2022-07-16, 21:39
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Njursaltare
Exakt!

Hur någon kan "hålla stånd" när någon skriker och slår ifrån sig är för mig en stor gåta.

Måste vara hjärnskada som gör att dom kan fortsätta...

Primitiva individer kanske finner det upphetsande, "när någon skriker och slår ifrån sig".
Citera
2022-07-16, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av buddy99
GM kommer aldrig bli dömd för detta illdåd, åldersbestämning håller inte i domstol.

Vadå? Så om det visar sig att GM är straffmyndig efter åldersbestämning, får han ändå inget straff då??
Citera
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bonjovi
Man har inte någon nedsövd i onödan, pga alla risker det medför och hur snabbt muskler förtvinar. Så att hon skulle hållas nedsövd för att dämpa oro och ångest ser jag som uteslutet. Det finns det mediciner för som inte innebär full narkos. Däremot är det nog som du säger att man håller henne nedsövd för att hjärnan ska få en chans att återhämta sig och att man är rädd att hjärnan skulle börja svälla om man ökade medvetandegraden. Tyvärr är ju inte det ett gott tecken, att hon fortfarande hålls nedsövd. Man undrar vad han slog henne med för att hon skulle få denna typ av skallskador? Man får hoppas att hennes unga ålder gör att hjärnan faktiskt återhämtar sig något och att hon inte blir en grönsak om hon överlever.

Har det inte nämnts buntband om halsen? Kan ha lett till syrebrist för hjärnan + allt yttre våld genom slag förstås.

Om detta skulle stämma så var handlingen planerad, kanske inte just mot den lilla flicka, hon hade bara oturen att möta monstret, men det var inte någon ögonblickets ingivelse utan ett planerat dåd.

Detta visar också att han intellektuellt är förmögen att planera och genomföra illdåd. En gravt begåvningshandikappad hade aldrig kommit på detta.
Citera
Medlem
Onkel Kostias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slackoff
Det är fascinerande att du tror att svenska brottslingar på något sätt negerar invandrares brott.
Tvärtom så har vi tillräckligt med egna brottslingar och vi behöver inte vara slasktratt för menas mest misslyckade och farliga släkter.
Utvisa hela hans släkt.

Här kom ett ypperligt exempel någon som börjar prata om svenska brottslingar, för att på något sätt negera etiopierns dåliga handling:
Citat:
Ursprungligen postat av Starback
Men när en ännu yngre flicka dras in i skogen av en vuxen trettiofemårig svensk man och våldtas då tiger hatarna. Dom var knäpp tysta både när överfallet skedde och när aset åkte fast efter 24 år och dömdes. Knäpptyst.

Det berodde naturligtvis på hans vita hud och på hans svenska stamtavla. Ändå var han tillräckligt gammal för att veta skillnaden mellan rätt och fel och 36 år gammal hade ett utvecklat konsekvenstänk sen länge.

"I september 1995 var en åttaårig flicka på väg hem från skolan när hon drogs in i skogen där hon misshandlades och våldtogs.

I veckan skedde ett massivt genombrott i fallet som har gäckat polisen i över två decennier – och under lördagen häktades en flerbarnsfar i 60-årsåldern misstänkt för det brutala överfallet.

– Jag är förvissad om att han kommer att dömas för brottet, säger kammaråklagare Johan Udén".

Här har vi tydligen nånting för hatarna och rasisterna som utnyttjar en trettonåring som hatobjekt. Men en sån här jävla peddo kan lugnt gå fri i 24 år utan att rasisterna som nu låtsas vara så upprörda och dömande knystar ett dugg. Det berror endast på att peddot var svensk och hade vit hud.

https://www.expressen.se/gt/man-i-60...mmal-valdtakt/
Citera
Medlem
bulletproofsouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Larasoft
Illavarslande att det är så tyst. Jag tyckte att åklagaren reserverade sig för att brottsmisstankarna kan ändras. Samtidigt är jag tacksam för att uppgifter om lilla flickans hälsotillstånd inte sprids.

Ja brottsmisstankarna kan säkert i Sverige ändras till att tjejen fabulerat ihop allt och det här fettot får ett riktigt stort skadestånd. skulle inte alls förvåna mig om det är där vi hamnar i slutändan. Kom ihåg var ni hörde det först.
Citera
2022-07-16, 21:42
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SSAEG123
Vadå? Så om det visar sig att GM är straffmyndig efter åldersbestämning, får han ändå inget straff då??

Om det framkommer att han är straffmyndig så är det väl socialtjänsten som kommer utforma straffet. Kan bli regelbundna samtal med socialsekreterare eller någon form av placering utanför hemmet.
Citera
2022-07-16, 21:42
Medlem
Larasofts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bulletproofsoul
Ja brottsmisstankarna kan säkert i Sverige ändras till att tjejen fabulerat ihop allt och det här fettot får ett riktigt stort skadestånd. skulle inte alls förvåna mig om det är där vi hamnar i slutändan. Kom ihåg var ni hörde det först.

Jag ändrade till brottsrubricering, inte brottsmisstanke. Förhoppningsvis blev det klarare.
Citera
2022-07-16, 21:43
Medlem
Citat:
Illavarslande att det är så tyst. Jag tyckte att åklagaren reserverade sig för att brottsrubriceringen kan ändras. Samtidigt är jag tacksam för att uppgifter om lilla flickans hälsotillstånd inte sprids.

Ja jag tänkte på det också efter att de lagt till grov våldtäkt mot barn, att han sa att fler rubriceringar kunde tillkomma.
Citera
2022-07-16, 21:44
Medlem
bulletproofsouls avatar
Citat:
Jag ändrade till brottsrubricering, inte brottsmisstanke. Förhoppningsvis blev det klarare.

Ja visst men jag vidhåller att det mycket väl kan sluta med att han får ett gigantiskt skadestånd. Det är ändå i Sverige vi befinner oss i.
Citera
2022-07-16, 21:45
Medlem
Kattafankens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Starback
Väldigt vad upprördheten blev stor på sina håll. Anklaga en svensk vuxen man för våldtäkt på en 8-årig flicka. Det går naturligtvis inte ann. Det var tanklöst av mej.
Pedofiler borde hängas oavsett härkomst. Är du nöjd nu whataboutare? Jävla trams.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in