Citat:
Ursprungligen postat av
SvenPP
Första gången jag hörde talas om fenomenet var när jag såg filmen "Sex, Lies and Videotapes". Då var jag fortfarande ogift och trodde det var Hollywood-skrönor bara. (Cool film som rekommenderas.) Men det det stämmer. Ju mer ointresserad man är (eller i alla fall neutral) desto villigare blir tjejerna. Ganska absurt ... Uppskattning gör dem avståndstagande. Ointresse triggar dem. Kanske de helt enkelt gillar svåra utmaningar?
Nu gäller just det här både Sverige och andra länder. Även utländska kvinnor gillar stadgade män.
Men att tränga sig på och stödda sig för en egenupplevd "me too"-blick som de inte fått, det har bara hänt med svenskor. Så oerhört trista figurer.
Nu är jag iofs lyckligt gift. Men i mitt nästa liv, om jag tvingas tillbaka till jordelivet, kommer jag välja bort svenskor mycket tidigare än vad jag nu gjorde.
Ja dom flesta män är ju otroligt lätta så lite av en utmaning gillar ju alla.
Fast amerikanskor håller ju på så hela tiden och "skapar offerskap" av ingenting så det är ett västerländskt fenomen. För mig hänger det ihop med att kvinnor i väst tappat sin femininitet så dom är typiskt manligt aggressiva istället och kan inte tolka blickar korrekt.
Citat:
Ursprungligen postat av
BadBeatLivet
Jag är exakt likadan, skulle inte kunna beskriva brudens skor om så mitt liv hängde på det.
Tycker TS känns som någon som försöker vara en "gentleman" mer än vad han egentligen är, hela texten känns väldigt påklistrad och något som att han läst hur en gentleman skriver och beter sig.
Ja det finns ju någon linje här med creepyness som man inte skall gå över så spna in någon och totalt kartlägga någon är ju väldigt olika saker.
Vill män ens vara gentlemans längre? Känns som en gammeldags simp bara imo.