2022-07-15, 19:47
  #37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JordenIsPlatt
Kan ha knullat en kvinna 100 gånger men sätter du en pistol mot mitt huvud och säger att du trycker av om inte jag beskriver hennes skor så är jag dödens. Kanske bara är jag men du verkar väldigt tittig ts.

Kvinnor klär upp sig för att dom vill att vi ska kolla och säger dom något annat så ljuger dom. Ler man bara när man spanar in henne så är hon ju psyko om hon skulle reagera negativt så varför ens gå runt och bry sig om vad kvinnor tycker för man kommer titta ändå.

Jag är exakt likadan, skulle inte kunna beskriva brudens skor om så mitt liv hängde på det.
Tycker TS känns som någon som försöker vara en "gentleman" mer än vad han egentligen är, hela texten känns väldigt påklistrad och något som att han läst hur en gentleman skriver och beter sig.
Citera
2022-07-16, 10:46
  #38
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenPP
Första gången jag hörde talas om fenomenet var när jag såg filmen "Sex, Lies and Videotapes". Då var jag fortfarande ogift och trodde det var Hollywood-skrönor bara. (Cool film som rekommenderas.) Men det det stämmer. Ju mer ointresserad man är (eller i alla fall neutral) desto villigare blir tjejerna. Ganska absurt ... Uppskattning gör dem avståndstagande. Ointresse triggar dem. Kanske de helt enkelt gillar svåra utmaningar?

Nu gäller just det här både Sverige och andra länder. Även utländska kvinnor gillar stadgade män.

Men att tränga sig på och stödda sig för en egenupplevd "me too"-blick som de inte fått, det har bara hänt med svenskor. Så oerhört trista figurer.

Nu är jag iofs lyckligt gift. Men i mitt nästa liv, om jag tvingas tillbaka till jordelivet, kommer jag välja bort svenskor mycket tidigare än vad jag nu gjorde.

Ja dom flesta män är ju otroligt lätta så lite av en utmaning gillar ju alla.

Fast amerikanskor håller ju på så hela tiden och "skapar offerskap" av ingenting så det är ett västerländskt fenomen. För mig hänger det ihop med att kvinnor i väst tappat sin femininitet så dom är typiskt manligt aggressiva istället och kan inte tolka blickar korrekt.

Citat:
Ursprungligen postat av BadBeatLivet
Jag är exakt likadan, skulle inte kunna beskriva brudens skor om så mitt liv hängde på det.
Tycker TS känns som någon som försöker vara en "gentleman" mer än vad han egentligen är, hela texten känns väldigt påklistrad och något som att han läst hur en gentleman skriver och beter sig.

Ja det finns ju någon linje här med creepyness som man inte skall gå över så spna in någon och totalt kartlägga någon är ju väldigt olika saker.
Vill män ens vara gentlemans längre? Känns som en gammeldags simp bara imo.
Citera
2022-07-16, 11:53
  #39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Axisen
Jag tänker ALDRIG på om män spanar in mig när jag är ute på stan. Det finns inte i min tankevärld. Jag tittar inte på män för att se om dom spanar in mig heller. Är jag ute så har jag ärenden att uträtta och fokuserar på det.

Samma här. Det händer ibland att man ser nåt gubbskrälle som glor men man bryr sig inte utan stressar vidare i livet...

Jag tror även att det är en manlig myt att kvinnor generellt skulle "gilla" att män glor på dem samt att kvinnor skulle gilla att "visa upp sig" för random snubbar på stan. Jag förstår inte ens vad män menar med det sista påståendet...? Visa upp sig...? Och jag känner iaf ingen kvinna som gillar att bli stirrad på som vore hon ett cirkusdjur.
Citera
2022-07-16, 12:28
  #40
Medlem
Att stirra generellt är rätt så obehagligt, oavsett vem det än är som gör det. Bryter mot de sociala koderna. Män som stirrar även fast de vet att tjejen har märkt att de stirrar ger lite våldtäktsmän-vibes.

DÄREMOT så klär en del tjejer upp sig på ett utmanande sätt för att få en massa uppmärksamhet & bekräftelse. Det känns som att tjejer har mer tålamod om en snygg kille stirrar än att fula män stirrar. Så det råder nån sorts dubbelmoral där.
Citera
2022-07-16, 19:43
  #41
Medlem
maxatdunders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Sådär har jag som man också trott att det fungerar så när det kommer någon yberpuma så drar jag ner kepsen så jag kan spana in hennes kropp men hon kan inte se mina ögon (antagligen vet hon att jag tittar i alla fall), men som sagt, det finns ju liksom ingen anledning att söka ögonkontakt om man vet att man inte attraherar henne.

Ögonkontakt för att visa territorium dominans, att du äger stället.
Citera
2022-07-16, 19:47
  #42
Medlem
maxatdunders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av unzipit
Det beror på vad dina ögon säger efter rundturen. "Dig hade jag kunnat sätta på"-blicken är en big no-no, då är du pervers i mina ögon. Har du "Fan vad snygg du är"-blicken så hade du kunnat få ett leende tillbaka.

Även om det är världens hunk? Tveksamt. Dessutom intressant hur du kan urskilja "fan vad snygg" blick och "knullbar"? Jag förstår inte skillnaden, tror det är något du hittar på att vi har en separat blick, det är snarare underförstått att "snygg tjej" betyder "Jag bangar inte att ligga med henne"...
Citera
2022-07-16, 20:50
  #43
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av maxatdunder
Även om det är världens hunk? Tveksamt. Dessutom intressant hur du kan urskilja "fan vad snygg" blick och "knullbar"? Jag förstår inte skillnaden, tror det är något du hittar på att vi har en separat blick, det är snarare underförstått att "snygg tjej" betyder "Jag bangar inte att ligga med henne"...

Skillnaden är samma som mellan uppskattande och nedlåtande. Hunkar brukar generellt sett ha den senare och är inget jag faller för.
Citera
2022-07-17, 00:23
  #44
Medlem
maxatdunders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av unzipit
Skillnaden är samma som mellan uppskattande och nedlåtande. Hunkar brukar generellt sett ha den senare och är inget jag faller för.

Jag förstår inte skillnaden, och jag förstår verkligen inte hur man lyckas göra en nedlåtande blick om man ens försöker...
Citera
2022-07-17, 08:26
  #45
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av maxatdunder
Jag förstår inte skillnaden, och jag förstår verkligen inte hur man lyckas göra en nedlåtande blick om man ens försöker...

Det är snudd på omöjligt att förklara något till någon som saknar referensramar. Min exman hade en blick som om han vunnit en miljon på lotto när vi pratade. Han var absolut ingen hunk, men världens finaste kille på insidan. De hunkar som mina vänner dejtat är så sjukt självupptagna och de anstränger sig inte ett skvatt för sin tjej. Deras blick säger "Jag vet att jag är så snygg så att du vill ligga". Riktiga creeps blickar säger "Du är en av dem som får godkänt, dig kan jag tänka mig att dra över".

Om du fortfarande inte fattar får du ta det via PM.
Citera
2022-07-17, 21:06
  #46
Avslutad
Hur kan man spana på en nedifrån och upp utan at det är något perverst? That doesn't make sense ?

Så du spana hela hennes kropp och ändå har du ingen perversa tankar?

En kvinna med selv respekt vill inte spanas från ner och uppåt. Det är obehagligt

Men igen , man kan inte bestämma över vad folk kolla på och man kan heller inte kontrollera detta faktiskt.

Ta man kläder på som drar en vis uppmärksamhet då får man också accepterar att alla möjliga snubbar kommer kolla på en och knulla en med deras ögon 🤷🏻‍♀️
Citera
2022-07-18, 13:49
  #47
Medlem
maxatdunders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av unzipit
Det är snudd på omöjligt att förklara något till någon som saknar referensramar. Min exman hade en blick som om han vunnit en miljon på lotto när vi pratade. Han var absolut ingen hunk, men världens finaste kille på insidan. De hunkar som mina vänner dejtat är så sjukt självupptagna och de anstränger sig inte ett skvatt för sin tjej. Deras blick säger "Jag vet att jag är så snygg så att du vill ligga". Riktiga creeps blickar säger "Du är en av dem som får godkänt, dig kan jag tänka mig att dra över".

Om du fortfarande inte fattar får du ta det via PM.

Men hur kan du dra den slutsatsen att deras blick säger så, det är något som du hittar på i ditt huvud ju för att du inte gillar personen. Alla dina antaganden är subjektiva från hur du föreställer deras blickar, det är bara massa fluff. Att bedöma en person via aktioner och kommunikation är en helt annan sak. En blick är en del av ens energi/aura också, men skillnaden på att signalera "snygg" eller "ligga" blickar förstår jag inte.
__________________
Senast redigerad av maxatdunder 2022-07-18 kl. 13:52.
Citera
2022-07-18, 19:01
  #48
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av unzipit
Det beror på vad dina ögon säger efter rundturen. "Dig hade jag kunnat sätta på"-blicken är en big no-no, då är du pervers i mina ögon. Har du "Fan vad snygg du är"-blicken så hade du kunnat få ett leende tillbaka.

Det är en och samma blick, kan jag meddela.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in