Citat:
Ursprungligen postat av
JordenIsPlatt
Aha det har jag inte varit med om men hade nästan uppskattat om det hänt för jag hade trashat henne sönder och samman. Någon jävla måtta på kvinnors narcissism får det allt finnas.
Är nog en kombination av båda saker. Att aktivt inte försöka ligga med kvinnor gör dom små liven förvirrade så då försöker dom kasta fittan på dig istället.

Första gången jag hörde talas om fenomenet var när jag såg filmen "Sex, Lies and Videotapes". Då var jag fortfarande ogift och trodde det var Hollywood-skrönor bara. (Cool film som rekommenderas.) Men det det stämmer. Ju mer ointresserad man är (eller i alla fall neutral) desto villigare blir tjejerna. Ganska absurt ... Uppskattning gör dem avståndstagande. Ointresse triggar dem. Kanske de helt enkelt gillar svåra utmaningar?
Nu gäller just det här både Sverige och andra länder. Även utländska kvinnor gillar stadgade män.
Men att tränga sig på och stödda sig för en egenupplevd "me too"-blick som de inte fått, det har bara hänt med svenskor. Så oerhört trista figurer.
Nu är jag iofs lyckligt gift. Men i mitt nästa liv, om jag tvingas tillbaka till jordelivet, kommer jag välja bort svenskor mycket tidigare än vad jag nu gjorde.