2022-07-14, 08:44
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LiReturns
Jag tänker ”nice” om du attraherar mig och ”nej” om jag tycker att du är sliskig. Svårare än så är det inte.

Sådär har jag som man också trott att det fungerar så när det kommer någon yberpuma så drar jag ner kepsen så jag kan spana in hennes kropp men hon kan inte se mina ögon (antagligen vet hon att jag tittar i alla fall), men som sagt, det finns ju liksom ingen anledning att söka ögonkontakt om man vet att man inte attraherar henne.
Citera
2022-07-14, 09:02
Medlem
DixieDs avatar
Bryr mig inte riktigt då jag är upptagen med mobilen mestadels. Jag har inte tid att titta på människor som tittar på mig. Tycker man att jag är attraktiv så är jag glad för den individens skull
Citera
2022-07-14, 13:25
Medlem
Kvinnor tycker förstås olika om det beteendet från män.
De som i allt vill framhäva att de är sexiga lär väl njuta mer av en blick uppifrån och ned, än en annan som inte vill bli värderad främst sexuellt
Citera
2022-07-14, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enblandandra
Oj snygg! Fan va glor han på har jag snor i näsan?

Så tänker jag. Har sällan kjol och högklackat så min kropp har din blick aldrig vilat på.

Du verkar ha dåligt självförtroende. Första gången jag såg min blivande fru hade hon jeans på sig och jag hade svårt att hålla händerna borta från hennes läckra kropp.
Citera
2022-07-14, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JordenIsPlatt
Ja svenskor är hårdare och inte lika charmiga överlag men kan faktiskt inte ens minnas sist jag fick en dålig reaktion och den typen av kvinna som reagerar på det viset och som är sessan på ärten och går där med näsan i vädret hade jag inte givit någon uppmärksamhet till att börja med.

...

Det märkliga är att du behöver inte ge dessa kvinnor uppmärksamhet. Det räcker med att de tror att du gett dem en blick. Det har alltså hänt att en svensk kvinna som jag varit omedveten om plötsligt hoppar in i blickfånget med sura kommentarer.

Sedan inträffar iofs att en del med "vänliga" avsikter tar kontakt. Det började på allvar först efter att jag gift mig. Jag vet inte om det är vigselringen eller kanske en mer ointresserad (eller i alla fall avslappnad) inställning/uppsyn som triggar igång dem. Det gäller både Sverige, Europa i övrigt och Asien. Men den där sura och aggressiva inställningen har jag bara stött på i Sverige.
Citera
2022-07-14, 16:27
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenPP
Det märkliga är att du behöver inte ge dessa kvinnor uppmärksamhet. Det räcker med att de tror att du gett dem en blick. Det har alltså hänt att en svensk kvinna som jag varit omedveten om plötsligt hoppar in i blickfånget med sura kommentarer.

Sedan inträffar iofs att en del med "vänliga" avsikter tar kontakt. Det började på allvar först efter att jag gift mig. Jag vet inte om det är vigselringen eller kanske en mer ointresserad (eller i alla fall avslappnad) inställning/uppsyn som triggar igång dem. Det gäller både Sverige, Europa i övrigt och Asien. Men den där sura och aggressiva inställningen har jag bara stött på i Sverige.

Aha det har jag inte varit med om men hade nästan uppskattat om det hänt för jag hade trashat henne sönder och samman. Någon jävla måtta på kvinnors narcissism får det allt finnas.

Är nog en kombination av båda saker. Att aktivt inte försöka ligga med kvinnor gör dom små liven förvirrade så då försöker dom kasta fittan på dig istället.
Citera
2022-07-14, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JordenIsPlatt
Aha det har jag inte varit med om men hade nästan uppskattat om det hänt för jag hade trashat henne sönder och samman. Någon jävla måtta på kvinnors narcissism får det allt finnas.

Är nog en kombination av båda saker. Att aktivt inte försöka ligga med kvinnor gör dom små liven förvirrade så då försöker dom kasta fittan på dig istället.

Första gången jag hörde talas om fenomenet var när jag såg filmen "Sex, Lies and Videotapes". Då var jag fortfarande ogift och trodde det var Hollywood-skrönor bara. (Cool film som rekommenderas.) Men det det stämmer. Ju mer ointresserad man är (eller i alla fall neutral) desto villigare blir tjejerna. Ganska absurt ... Uppskattning gör dem avståndstagande. Ointresse triggar dem. Kanske de helt enkelt gillar svåra utmaningar?

Nu gäller just det här både Sverige och andra länder. Även utländska kvinnor gillar stadgade män.

Men att tränga sig på och stödda sig för en egenupplevd "me too"-blick som de inte fått, det har bara hänt med svenskor. Så oerhört trista figurer.

Nu är jag iofs lyckligt gift. Men i mitt nästa liv, om jag tvingas tillbaka till jordelivet, kommer jag välja bort svenskor mycket tidigare än vad jag nu gjorde.
Citera
2022-07-14, 17:02
Avslutad
Det beror på vad dina ögon säger efter rundturen. "Dig hade jag kunnat sätta på"-blicken är en big no-no, då är du pervers i mina ögon. Har du "Fan vad snygg du är"-blicken så hade du kunnat få ett leende tillbaka.
Citera
2022-07-14, 23:56
Medlem
Enblandandras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenPP
Du verkar ha dåligt självförtroende. Första gången jag såg min blivande fru hade hon jeans på sig och jag hade svårt att hålla händerna borta från hennes läckra kropp.

Är det dåligt självförtroende att vara medveten om vad man är bra på eller inte bra på? Jag är normalt sett inte någon som man lägger märke till helt enkelt.
Citera
2022-07-15, 01:10
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maxatdunder
Stirra lite extra och bli påkommen med flit, det fungerar utmärkt om man är snygg som fan och man får gulligt fnitter tillbaka eller rodnad att de själva tittar bort. Man kommer undan med allt, däremot om man är "mindre snygg" kommer man uppfattas som pervers creep.
Precis. Fungerar för 5-10% av alla killar.
Citera
2022-07-15, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maskoten
Jag är en anständig gentleman som ofta är ute på språng. Ibland så blir jag ståendes, väntande på viktiga möten eller något annat. Då ser jag ofta kvinnor som klätt upp sig, dom har högklackat, örhängen, stringtrosor, kjol, smink och fixat hår. Om jag inte är upptagen med att läsa en tidning så brukar jag se ut i samhället och först så tittar jag åt vänster, sen så tittar jag åt höger, sen så tittar jag åt vänster igen och ibland ser jag riktigt fina kvinnor.

Om det är någon kvinna som jag finner attraktiv så kan jag "spana in dom", alltså jag tittar på deras skor, sedan går blicken sakta någon decimeter upp för att se vad dom har på benen, om det är en kjol eller långa byxor. Är det en kjol så tittar jag om hon har rakade ben. Sedan går jag upp någon decimeter och tittar om det buktar ut en millimeter som en ring runt rumpan, och om inte så förutsätter jag att hon har string, som hon bör. Sedan går jag upp någon decimeter till och ser vad hon har på överkroppen och ser tillslut brösten. Brösten spenderar jag absolut max 400 millisekunder på då det är oförskämt att ens titta på dom enligt mig. Sedan går jag upp lite till för att se om hon har halsband och formen på hennes hals. Sedan går jag upp lite till och ser om hon har läppstift, samt storleken på läpparna. Jag granskar om hon bär smink och sedan om hon bär örhängen. Sedan går jag upp lite till och ser om hon fixat sitt hår. Allt detta, alltså min blick som går från hennes fötter till hennes hår går på ca 3 sekunder och ibland så när jag når hennes ansikte med blicken så ser jag att hon tittar på mig och har sett att jag "spanat in henne".

Frågan är: Vad tänker kvinnor exakt då, när jag som väldigt stilig och ordentlig man har spanat in dom?

Om jag skulle råka märka dig kanske jag ryser till ett ögonblick. Sedan fortsätter jag med mitt liv och du är glömd.
Citera
2022-07-15, 18:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av LiReturns
Jag tänker ”nice” om du attraherar mig och ”nej” om jag tycker att du är sliskig. Svårare än så är det inte.

Är man själv men haha så sant och självklart!

Och i västvärlden bedöms max 20% av manliga befolkningen vara attraktiva.

Så har ett hett tips till TS: måste du kolla, gör det i smyg hehe. Sedan kan man argumentera, om en kvinna klätt ut sig som hora, får hon inte skylla sig själv att gubbarna glor?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in