Citat:
Ursprungligen postat av
Kloss
Fast skillnaden mot tidigare är? På det hela taget har man även tidigare bekräftat vad som kommit fram och knappast något är väl nytt iom. vitboken. Det är väl bara när kritiker har spårat ur som man har rättat dem, som när somliga har hävdat att Gustaf Ekström var med och bildade partiet fast han bevisligen inte var just det.
Kritiken har väl annars gått ut på att SD nekar till sin bakgrund och inte gjort upp med sin historia fast man är det parti som gått allra längst i den vägen. Nå nu har man en vitbok, eller en första del av en, som man kan hänvisa till för att understryka att man inte sopar partiets tidiga historia under mattan som motståndarsidan alltid vill hävda.
Ja, du har rätt där.
Men, som jag sade, jag lyssnade på radio hela den dagen ... och reagerade på hur alla nyhetssändnigar "trummade" ut samma mantra: "nazistiskt,rasistiskt och antidemokratiskt" gång på gång och gång på gång.
Då anade jag att de har f-n i mig kommit på något, lurat in motståndarna i en fälla.
Det är så osannolikt att sd, nu strax före valet vill att statsmedia fördömer dem för "nazistiskt,rasistiskt och antidemokratiskt" ... ifall de inte har en plan med det.
Jag kan ha fel, men det är ytterst osannolikt.