2022-07-16, 16:54
Medlem
Klosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oyto
Jag med, iofs. Att släppa en vitbok om hur rätt partiets ovänner haft i alla år och göra det just innan ett val, kan väl inte vara en slump?
Fast skillnaden mot tidigare är? På det hela taget har man även tidigare bekräftat vad som kommit fram och knappast något är väl nytt iom. vitboken. Det är väl bara när kritiker har spårat ur som man har rättat dem, som när somliga har hävdat att Gustaf Ekström var med och bildade partiet fast han bevisligen inte var just det.

Kritiken har väl annars gått ut på att SD nekar till sin bakgrund och inte gjort upp med sin historia fast man är det parti som gått allra längst i den vägen. Nå nu har man en vitbok, eller en första del av en, som man kan hänvisa till för att understryka att man inte sopar partiets tidiga historia under mattan som motståndarsidan alltid vill hävda.
Citera
2022-07-16, 16:58
Medlem
Rektangels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av itsyourfault
Är du korkad? Sverigedemokraterna kommer få 16-19 procent i årets val men bara 12 procent vill se Jimmie Åkesson som statsminister. 37 procent vill se Magdalena fast Socialdemokraterna ligger på 30-33 procent.

Om du har kunskapen att dra en slutsats så betyder de att många SD:are INTE vill se Jimmie Åkesson som statsminister, medans väljare som röstar på ett annat parti än Socialdemokraterna tycker Magdalena är den skickligaste ledaren.

Detta är ett styrkebesked för Magdalena och säger väl om något att Jimmie bör avgå då inte ens hans egna väljare vill ha honom som statsminister. Dock förvånar de inte mig då han tillsammans med Per Bolund är den svagaste partiledaren i riksdagen. Inga ledaregenskaper, vek och noll pondus.

I samma undersökning ville noll procent ha vare sig Stenevi eller Bolund som som statsminister.
Hur tolkar du detta då? Att MP inte får stödröster från S utan ramlar ur? Redan nu undviker ju S att associeras med MP. Partiet är en belastning för sosseriet.

Kan inte detta slå tillbaka genom att MP får färre stödröster och att partiet åker ur...?

Magda kanske då inte har nåt regeringsunderlag efter valet...? Smart?
Senast redigerad av Rektangel 2022-07-16 kl. 17:02.
Citera
2022-07-16, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rektangel
I samma undersökning ville noll procent ha vare sig Stenevi eller Bolund som som statsminister.
Hur tolkar du detta då? Att MP inte får stödröster från S utan ramlar ur? Redan nu undviker ju S att associeras med MP. Partiet är en belastning för sosseriet.

Min poäng är att undersökningen är ett styrkebesked för Magdalena och ingen annan, det fattar du väl själv. Att säga att de är ett styrkebesked för Jimmie är som att säga att Sverigedemokraterna älskar invandring. Magdalena är den klart starkaste partiledaren i riksdagen och de flesta av oss svenska folket vill se henne som statsminister, ingen annan. Detta är fakta.
Citera
2022-07-16, 17:06
Medlem
flipflaps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kloss
Fast skillnaden mot tidigare är? På det hela taget har man även tidigare bekräftat vad som kommit fram och knappast något är väl nytt iom. vitboken. Det är väl bara när kritiker har spårat ur som man har rättat dem, som när somliga har hävdat att Gustaf Ekström var med och bildade partiet fast han bevisligen inte var just det.

Kritiken har väl annars gått ut på att SD nekar till sin bakgrund och inte gjort upp med sin historia fast man är det parti som gått allra längst i den vägen. Nå nu har man en vitbok, eller en första del av en, som man kan hänvisa till för att understryka att man inte sopar partiets tidiga historia under mattan som motståndarsidan alltid vill hävda.
Ja, du har rätt där.

Men, som jag sade, jag lyssnade på radio hela den dagen ... och reagerade på hur alla nyhetssändnigar "trummade" ut samma mantra: "nazistiskt,rasistiskt och antidemokratiskt" gång på gång och gång på gång.

Då anade jag att de har f-n i mig kommit på något, lurat in motståndarna i en fälla.

Det är så osannolikt att sd, nu strax före valet vill att statsmedia fördömer dem för "nazistiskt,rasistiskt och antidemokratiskt" ... ifall de inte har en plan med det.

Jag kan ha fel, men det är ytterst osannolikt.
Citera
2022-07-16, 17:06
Medlem
Rektangels avatar
Citat:
Min poäng är att undersökningen är ett styrkebesked för Magdalena och ingen annan, det fattar du väl själv. Att säga att de är ett styrkebesked för Jimmie är som att säga att Sverigedemokraterna älskar invandring. Magdalena är den klart starkaste partiledaren i riksdagen och de flesta av oss svenska folket vill se henne som statsminister, ingen annan. Detta är fakta.

Hoppas Magda blir så populär bland miljöpartister så att de åker ur och att Magda då saknar regeringsunderlag. Jag hoppas hon är särskilt populär i de kretsarna.

Detta eftersom dessa två språkrör fick noll procent i förtroende,

Citera
2022-07-16, 17:17
Medlem
Klosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flipflap
Ja, du har rätt där.

Men, som jag sade, jag lyssnade på radio hela den dagen ... och reagerade på hur alla nyhetssändnigar "trummade" ut samma mantra: "nazistiskt,rasistiskt och antidemokratiskt" gång på gång och gång på gång.

Då anade jag att de har f-n i mig kommit på något, lurat in motståndarna i en fälla.

Det är så osannolikt att sd, nu strax före valet vill att statsmedia fördömer dem för "nazistiskt,rasistiskt och antidemokratiskt" ... ifall de inte har en plan med det.

Jag kan ha fel, men det är ytterst osannolikt.
Ja fast så brukar det låta närmast dagligen i media inför varje val. Skillnaden med vitboken är att SD sätter på pränt att man inte nekar till partiets tidigare bakgrund. Media kan inte hålla sig förstås och alla pratar om SD igen fast det är gammal skåpmat som ältats till oändlighet.
Citera
2022-07-16, 17:27
Medlem
flipflaps avatar
Citat:
Ja fast så brukar det låta närmast dagligen i media inför varje val. Skillnaden med vitboken är att SD sätter på pränt att man inte nekar till partiets tidigare bakgrund. Media kan inte hålla sig förstås och alla pratar om SD igen fast det är gammal skåpmat som ältats till oändlighet.
Kan vara så.

Du är mer strateg än jag ... jag är bara observant och konspiratorisk.
Vi får se.

Citera
2022-07-16, 17:28
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oyto
En tanke kring SD:s "vitbok" och opinionen: Om väljaren lever i en verklighet där SD:s "rumsrenhet" överhuvudtaget är en faktor, kommer man fortsätta att inte rösta SD. Om väljaren å andra sidan är så pass oroad över samhällsutvecklingen att SD:s rumsrenhet inte betyder ett skit, är det frånstötande att SD själva bryr sig. Det utstrålar en introvert svaghet där självsäkert ledarskap efterfrågas.

Vem vill ha ett självkritiskt missnöjesparti? Vem följer en Nils Dacke som har mössan i hand?
Lägg till att SD har högst förtroende i invandringspolitiken!
Citera
2022-07-16, 17:38
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Är du korkad? Sverigedemokraterna kommer få 16-19 procent i årets val men bara 12 procent vill se Jimmie Åkesson som statsminister. 37 procent vill se Magdalena fast Socialdemokraterna ligger på 30-33 procent.

Om du har kunskapen att dra en slutsats så betyder de att många SD:are INTE vill se Jimmie Åkesson som statsminister, medans väljare som röstar på ett annat parti än Socialdemokraterna tycker Magdalena är den skickligaste ledaren.

Detta är ett styrkebesked för Magdalena och säger väl om något att Jimmie bör avgå då inte ens hans egna väljare vill ha honom som statsminister. Dock förvånar de inte mig då han tillsammans med Per Bolund är den svagaste partiledaren i riksdagen. Inga ledaregenskaper, vek och noll pondus.
Håller med. Maggan är typexemplet av psykopat, hon arbetar strategiskt för att nå mer och mer makt. JÅ är bara en tråkig diplomat, och väljarna dras till mer färgstarka personer.

SD behöver en Donald Trump, en utpräglad narcissist som är så övertygad om sin egen förträfflighet att majoriteten tror denne. Tyvärr har inte SD den populistiska bakgrund som kan attrahera empatistörda, eftersom personer som enbart eftersträvar personlig framgång knappast väljer ett parti som inte erbjuder den bästa vägen till denna makt. S och M är betydligt bättre karriärval.
Citera
2022-07-16, 17:42
Medlem
Klosss avatar
Citat:
Kan vara så.

Du är mer strateg än jag ... jag är bara observant och konspiratorisk.
Vi får se.

Strategiskt vet jag inte om jag är men jag tror inte att vitboken är till nackdel. Att man väljer att släppa den nu i början på valrörelsen är ju högst medvetet.
Citera
2022-07-16, 17:45
Medlem
flipflaps avatar
Citat:
Strategiskt vet jag inte om jag är men jag tror inte att vitboken är till nackdel. Att man väljer att släppa den nu i början på valrörelsen är ju högst medvetet.
Då tänker vi lika där, din foliehatt ...
Citera
2022-07-16, 17:47
Medlem
Klosss avatar
Citat:
Då tänker vi lika där, din foliehatt ...
Jo vi är inne på samma spår..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in