2022-08-12, 23:26
Medlem
oresundsbroens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OliverCromwell
Jag anser inte att det här valet ger något. Så pass svartpillrad är jag den här gången.

Som jag ser det så har Sossarna redan vunnit valet. L kommer antingen att ge S makten eller sabotera M vid makten. Med M:s goda minne så klart. Kanske Kristersson rent av måste ha någon att skylla på.

Antingen röstar jag inte, eller så röstar jag SD. Mitt andrahandsparti skulle annars vara Kristna Värdepartiet, utifall jag ändå skulle rösta då fast inte på SD.

Gå du och rösta på AfS. Jag tänker inte hindra dig. Inte heller anklaga dig för att ha splittrat den Sverigevänliga rörelsen. Du har dina övertygelser och jag kan respektera det.
Men varför röstar du inte bara på AfS? Dom är klart antiglobalister, bryr sig inte om rasistanklagelser, hatar NATO och EU.
Citera
2022-08-12, 23:28
Medlem
oresundsbroens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bankkonsulten
Media drar nu långsamt fram mer och mer om JA (SDaren som skickar runkvideor till kvinnor) det här kommer fortsätta fram till valet om inte SD agerar. Antingen får de gå ut och säga att det är en privat ensak som skötts dåligt då det inte finns några faktiska bevis för att några bilder/videor var oönskade (bara hörsägen som säger annorlunda), eller så får de ge honom sparken.

Att som SD gör nu försöka ignorera det och inte svara på mail eller telefon när reportrarna hör av sig får dem bara att spinna det mer samt leta upp fler bittra fd Sverigedemokrater som gärna utdelar en snyting.

Även om SD inte tappar några stora mängder väljare blir resultatet att de får prata penisbilder istället för sin egen politik och allt som är fel med Sverige.

Min förhoppning är att de sparkar JA och klargör att det är helt jävla oacceptabelt beteende som går emot allt vad partiet står för oavsett om det tekniskt sett var olagligt eller inte.

SD kommer att tappa i valet om de inte kan få fram sin politik snart. Just nu pratar SD vitbok och dickpics och de andra politik (eller ja S kastar väl mest skit).
SD måste någon gång inse att det inte spelar någon roll vad dom än gör. Hackkycklingarna kommer vara på SD oavsett. Det är bättre att SD är mer based och skiter i dom andra. Vill väljarna ha kaos i 4 år till så får dom väl rösta för det i så fall. Sen är det SD:s fel som släppte sin vitbok och gav arsenal åt vänstern. Vadå, trodde SD-ledningen på riktigt att vänstermedia skulle vara kvitt SD:s historia bara för att dom släppte sin vitbok?

Du tror inte Baas kommer komma med nya grejer dagarna innan valet?
Citera
2022-08-12, 23:40
Avstängd
OliverCromwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oresundsbroen
Men varför röstar du inte bara på AfS? Dom är klart antiglobalister, bryr sig inte om rasistanklagelser, hatar NATO och EU.

Kristna Värdepartiet är också emot EU, globalisering och kulturmarxism. Jag kan lika gärna rösta på dem.

Men jag kommer att kryssa på Elsa Widding nu i september. Hon har i åratal profilerat sig mot klimatalarmisterna. Och energifrågorna är de överlägset viktigaste anser jag. Viktigare än tom invandringen eller brottsligheten.

Sen håller hon fortfarande goda kontakter med Lars Bern som också är positivt.

Men gå du och rösta på AfS. Om inte annat behöver mitt parti en spark i röven, oavsett varifrån det kommer ifrån; Tills de inser att de måste ändra strategi.
Citera
2022-08-12, 23:54
Medlem
Citat:
SD måste någon gång inse att det inte spelar någon roll vad dom än gör. Hackkycklingarna kommer vara på SD oavsett. Det är bättre att SD är mer based och skiter i dom andra. Vill väljarna ha kaos i 4 år till så får dom väl rösta för det i så fall. Sen är det SD:s fel som släppte sin vitbok och gav arsenal åt vänstern. Vadå, trodde SD-ledningen på riktigt att vänstermedia skulle vara kvitt SD:s historia bara för att dom släppte sin vitbok?

Du tror inte Baas kommer komma med nya grejer dagarna innan valet?
Absolut, bara att studera hur S nu hanterar Strandhäll tex, hon får slugga tillbaka bara och offerförklara sig och kommer sedan undan gång efter gång efter gång. Däremot tiger sossarna aldrig ihjäl något, de går till motoffensiv.

SD måste välja, att inte välja alls som man gör nu är sämsta vägen. Precis som du säger kommer Baas, Expo eller någon annan dumpa ett stort scoop en vecka innan valet. Troligtvis någon gammal synd, typ Jomshof som heilar eller någon chatt där någon ledande SDare skriver något olämpligt. Jag tror inte att Baas i sin bok han släppte i våras om SD inkluderade allt. Vi vet att SD har haft många haverister i sina led som uteslutits och nu mer än gärna väll hämnas. Bara kolla hon Nina Drakfors som uteslöts ur SD och nu verkar vara AFSare och som tar chansen att sparka på SD genom att läcka inspelningar från privata telefonsamtal (bara det säger väl vad hon är för människa när hon spelade in allt sådant) samt sprida hörsägen. Partiet måste då ha en plan för hur man ska agera när släppet kommer och då göra som S alltid gör, slå ner, relativisera och gå till motattack.
Citera
2022-08-12, 23:57
Medlem
oresundsbroens avatar
Citat:
Kristna Värdepartiet är också emot EU, globalisering och kulturmarxism. Jag kan lika gärna rösta på dem.

Men jag kommer att kryssa på Elsa Widding nu i september. Hon har i åratal profilerat sig mot klimatalarmisterna. Och energifrågorna är de överlägset viktigaste anser jag. Viktigare än tom invandringen eller brottsligheten.

Sen håller hon fortfarande goda kontakter med Lars Bern som också är positivt.

Men gå du och rösta på AfS. Om inte annat behöver mitt parti en spark i röven, oavsett varifrån det kommer ifrån; Tills de inser att de måste ändra strategi.
Ja men vad är oddsen på att kristna värdepartiet ens kommer öka?

AfS har organisationen och momentument för att göra ett lyft och avancera framåt mot riksdagen. Kanske inte i år men om 4-8 år.
Citera
2022-08-13, 00:01
Avstängd
OliverCromwells avatar
Citat:
Ja men vad är oddsen på att kristna värdepartiet ens kommer öka?

AfS har organisationen och momentument för att göra ett lyft och avancera framåt mot riksdagen. Kanske inte i år men om 4-8 år.

Jadu, tänk om man resonerade som du? Då skulle man inte röstat på SD innan de kom in i Riksdagen. Av samma anledning så menar du att jag inte borde rösta på KVp.
Citera
2022-08-13, 00:01
Medlem
oresundsbroens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bankkonsulten
Absolut, bara att studera hur S nu hanterar Strandhäll tex, hon får slugga tillbaka bara och offerförklara sig och kommer sedan undan gång efter gång efter gång. Däremot tiger sossarna aldrig ihjäl något, de går till motoffensiv.

SD måste välja, att inte välja alls som man gör nu är sämsta vägen. Precis som du säger kommer Baas, Expo eller någon annan dumpa ett stort scoop en vecka innan valet. Troligtvis någon gammal synd, typ Jomshof som heilar eller någon chatt där någon ledande SDare skriver något olämpligt. Jag tror inte att Baas i sin bok han släppte i våras om SD inkluderade allt. Vi vet att SD har haft många haverister i sina led som uteslutits och nu mer än gärna väll hämnas. Bara kolla hon Nina Drakfors som uteslöts ur SD och nu verkar vara AFSare och som tar chansen att sparka på SD genom att läcka inspelningar från privata telefonsamtal (bara det säger väl vad hon är för människa när hon spelade in allt sådant) samt sprida hörsägen. Partiet måste då ha en plan för hur man ska agera när släppet kommer och då göra som S alltid gör, slå ner, relativisera och gå till motattack.
Hade SD från början hade varit ett sunt icke-toppstyrt demokratiskt parti som dessutom inte brydde sig om vad media och expo skrev så hade man inte haft uteslutande medlemmar som velat göra hämnd. Inte heller hade massmedia orkar gräva mer om SD om partiledningen totalt sket i det.

SD hade fått röster ändå eftersom samhällsutvecklingen lämnat svensken utan något val.
Citera
2022-08-13, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av matrixmorpheus
SD kommer göra sitt sämsta val hittils. De är totalt orelevanta nu när kriget pågår och de är det som tar upp all fokus. De gör desperat allt de kan för att distansiera sig från det ryssvänliga partiet som de visats upp som i alla år tidigare. Ryssvänligt, klimatfientligt, kvinnofientligt, främlingsfientligt.. ja listan är lång
https://www.europaportalen.se/2022/06/undersokning-mest-och-rysslandskritiska-i-eu-parlamentet
Citat:
Sverigedemokraterna är det mest Rysslandskritiska svenska partiet i EU-parlamentet medan Vänsterpartiet det klart minst kritiska.

Tröttnar ni introverta vänstermänniskor aldrig på att ha fel? Och innan du ondgör dig över ordet "introvert", läs:
https://www.forskning.se/2022/06/22/din-personlighet-kan-paverka-hur-du-rostar-i-valet-2022/
Citat:
Personer som sympatiserar med Vänsterpartiet är mest introverta
Citera
2022-08-13, 00:15
Medlem
oresundsbroens avatar
Citat:
Jadu, tänk om man resonerade som du? Då skulle man inte röstat på SD innan de kom in i Riksdagen. Av samma anledning så menar du att jag inte borde rösta på KVp.
Men din jävla bög. Vad har kristna värdepartiet att komma med? Dom har noll utsikter för att ens göra signifikanta ökningar. De äger ingen fråga.

Skillnaden är att SD under sina tidigare år ägde sina frågor och det var bara en tidsfråga innan de skulle komma in. Samma med afs. Detsamma kan man inte säga om kristna värdepartiet.

Varför är du emot afs?
Citera
2022-08-13, 00:16
Medlem
ronaldo77s avatar
M+KD+SD+L har större stöd än S+C+V+MP i Sifo för första gången sedan oktober 2021, bra utgångsläge inför valrörelsen

https://twitter.com/StatistiskO/status/1558212405448024065
Citera
2022-08-13, 00:26
Avstängd
OliverCromwells avatar
Citat:
Men din jävla bög. Vad har kristna värdepartiet att komma med? Dom har noll utsikter för att ens göra signifikanta ökningar. De äger ingen fråga.

Skillnaden är att SD under sina tidigare år ägde sina frågor och det var bara en tidsfråga innan de skulle komma in. Samma med afs. Detsamma kan man inte säga om kristna värdepartiet.

Varför är du emot afs?

Varför är du så anti-KVp?

De äger sina frågor lika mycket som SD och AfS.

Nu tror jag att du bara visar din partiskhet. Finns annars ingen anledning för dig att vara så fientlig mot KVp. Visst de kanske inte kommer in i år. Men i framtiden så är mycket möjligt. Om inte annat skulle du väl aldrig tro att AfS skulle kunna nå Riksdagen.
Citera
2022-08-13, 00:36
Medlem
oresundsbroens avatar
Citat:
Varför är du så anti-KVp?

De äger sina frågor lika mycket som SD och AfS.

Nu tror jag att du bara visar din partiskhet. Finns annars ingen anledning för dig att vara så fientlig mot KVp. Visst de kanske inte kommer in i år. Men i framtiden så är mycket möjligt. Om inte annat skulle du väl aldrig tro att AfS skulle kunna nå Riksdagen.
KVP har funnits i flera år nu och stampar fortfarande vid promilleresultat.

AfS fick +20.000 röster redan i sitt första val.

KVP har efter 2 val fortfarande 3000 röster. Ingen energi i dom. Ingen snackar om dom. Fan existerar dom ens?

Svara nu på frågan, varför vill du inte rösta afs? Är bara genuint nyfiken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in