2022-07-16, 03:55
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NightmareFuel1
Nu kanske jag är fördomsfull mot litauer och tjetjener som är villiga att gå utanför lagens råmärken. Men det är inget jag förknippar med återhållsamhet eller precision.

Tidigare i tråden har det etiska i att utsätta ”tredje person” för fara varit framträdande. Socialtjänst, sjukhuspersonal och polis är bland det viktigaste vi har i samhället, plus eventuell allmänhet som kan råka ströva förbi.

Kan du snälla inte utsätta de som bara gör sitt jobb och andra oskyldiga för fara?

Idioter på socialtjänstens ger jag inte mycket för... av erfarenhet så är dessa horer maktkåta översittare så dessa bryr jag mig föga de övriga är tragiskt om de skulle bli skadade.
Citera
2022-07-16, 05:03
Medlem
NightmareFuel1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -DaRude-
Jag fick ett meddelande att en våldtäktsman, mördare och pedofil befińner sig Stockholm och Uppsala län, sedan ska bilder ha delats av Ab*shi.

Vad anser du man ska göra?

Jag tycker att litauerna och tjetjenerna ska gå hem till sina familjer, krama om dem och hålla tummarna för att flickan i Skellefteå vaknar och inte är en grönsak.

Sedan titta dem i ögonen och fråga: Är ni okej med att jag tar ett livstidsstraff?
Citera
2022-07-16, 06:20
Medlem
Om GM och mor kommer från Agarfa så bekräftar det vi redan visste, nämligen att familjen är parasitiska socioekonomiska migranter. Den delen av landet har inga konflikter varvid de med lätthet kan skicka hem familjen.
Citera
2022-07-16, 06:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Idioter på socialtjänstens ger jag inte mycket för... av erfarenhet så är dessa horer maktkåta översittare så dessa bryr jag mig föga de övriga är tragiskt om de skulle bli skadade.

Håller med, det är skrämmande hur mycket pengar kommunerna plöjer ner i de värdelösa socialtjänsterna.
Citera
2022-07-16, 07:14
Medlem
PedoJoeBidens avatar
Är GM fortfarande på fri fot?
Citera
2022-07-16, 07:33
Medlem
Citat:
Det låter som att dina kriterier för en person som är värd att vara fri är intelligenskvot, laglydighet och produktivitet.

Du har just begått HMF, uppvigling och potentiellt anstiftan till mord - inte vidare laglydig.

Godnatt, ridå.

Du måste vara en av de 🤣 Eller menar du att man ska vara fri i samhället ifall man är efterbliven/våldsbenägen, kriminell samt inte gör ett skit? Räcker inte det med våra politiker redan eller vill du ha fler?

HMF är ifall jag skulle hetsa till det inte att jag ”tycker” de förtjänar det! Även där visade du antalet IQ du innehar 🤣 För här i Sverige har vi något som heter yttrandefrihet.

Kl 05:30 Går vi vanliga upp för att fånga dagen, vara produktiv, laglydiga och få ett samhälle att fungera som det är tänkt. Vi går inte och lägger oss då. Prova på du, en fantastiskt skön känsla. Att gå upp tidigt, äta fruskot, läsa nyheter, ta hand om familj samt husdjur, gå till ett jobb där du får lön och känner dig stolt när du kommer hem till en fin familj UTAN att en neger har försökt våldta och halvt slagit ihjäl ditt barn, försökt våldta din fru eller rånat dig/din arbetsplats!!

PS: Goddag när du vaknar och ser det här

Citat:
Ursprungligen postat av Adamtensta12
Tyvärr är våld hot och förföljese det enda dessa inavlade kreaturerna förstår sig på, det har öppna våra hjärtan politiken visat oss.
Hatet som finns är både berättigat och förståeligt.
Eller du kanske hade kännt kärlek och värme om din dotter låg strypt halvdöd och våldtagen av en apa som vi försörjer?

Tack!

Brukar säga det, önskar de som försvarar dessa får uppleva samma ”medicin”
Citera
2022-07-16, 07:44
Medlem
Citat:
Nu kanske jag är fördomsfull mot litauer och tjetjener som är villiga att gå utanför lagens råmärken. Men det är inget jag förknippar med återhållsamhet eller precision.

Tidigare i tråden har det etiska i att utsätta ”tredje person” för fara varit framträdande. Socialtjänst, sjukhuspersonal och polis är bland det viktigaste vi har i samhället, plus eventuell allmänhet som kan råka ströva förbi.

Kan de snälla inte utsätta de som bara gör sitt jobb och andra oskyldiga för fara?

Annars kanske vi får ett nytt ”Adriana”-fall eller ”Andreas”-fall. Eller förväxla och ge sig på en helt oskyldig person som bara ser ut som MGM, i tråden har det konstaterats att det finns minst en look-alike. Det är jävligt farligt med parallella rättsystem där folk tar lagen i egna händer: åklagare, domare och bödel i ett.

Om inte annat så låt den riktiga domaren döma först, låt sedan det riktiga rättsväsendet utdöma ett straff. Sedan står det envar fritt om den vill kasta bort sitt eget liv genom att angripa en avskyvärd gärningsman som dömts och avtjänat sitt straff.
Och vilket straff (om något beroende på ålder) tror du kommer dömas ut och kommer det med all sannolikhet låga straffet ha någon som helst effekt på denna psykopat?
Citera
2022-07-16, 07:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
På något sätt så verkar de, som fallit offer för invandrare gärningsmän liksom skämmas.

Det är pinsamt och något som man absolut inte ska prata om.. är mitt intryck. Ty det är ju den attityden, som media och ansvariga politiker förmedlar - det ska vara största möjliga tystnad om sådant, är deras budskap.

Helt rätt!

Jag hittade en gammal artikel i SvD (från 2014) som talade klarspråk om varför våra politiker har velat ha en så stor invandring. Det handlar om politikernas självbild och deras prestige. De vill visa upp sig inför politiker från andra länder och säga, titta på oss, titta hur mycket vi bryr oss om människor i andra länder.

Citat:
– Det handlar om den svenska profileringen i utrikespolitiken. Det finns en bild av Sverige i omvärlden som är präglad av internationellt engagemang. Den bilden vill beslutsfattarna sedan leva upp till.

https://www.svd.se/a/5b17f177-4d15-4...-niva-i-norden

Titta på oss, säger de svenska politikerna till sina utländska kollegor. Vi är bäst och snällast!

Men blir det inga problem då när ni tar emot så många invandrare, frågar de utländska politikerna.

Nej inte alls, svarar de svenska politikerna. Det är ren rasism att tro att det blir problem för Sverige för att vi tar emot många invandrare!

Just därför är det svenska folkets "plikt" att inte ha problem med invandrare. För om svenska folket får problem på grund av invandringen, så får ju våra politiker skämmas. Och så kan vi inte ha det!

Därför är dådet i Skellefteå mycket pinsamt för våra politiker (och för de flesta svenska massmedierna, som ju har stått på politikernas sida).

Och därför är det skamligt för svenskar att drabbas av brottslighet från invandrare. De svenskar som har råkat ut för det blir ju liksom en vandrande anklagelse mot politiker och journalister.

Och alla som gillar den stora invandringen till Sverige kan känna sig arga på svenska BO som har drabbats av utländska GM. Hur vågar de svenska BO förstöra den antirasistiska festen, liksom?
Citera
2022-07-16, 08:09
Medlem
Fek77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spader-Horan
Hon har förlorat mer än så. Sin barndom, sin hälsa, sin känsla av värdighet och ja sin heder. Det är ett psykologiskt och sociologiskt begrepp som kan ges olika innehåll beroende på kultur och sammanhang.

Hennes självbild, om hon överlever, kommer vara märkt av av våldtäkten. Hennes sociala status och värdighet måste respekteras. Det gör man inte med tomma ord som dina och en gratis lunch åt niggern. Han måste få ett straff värdigt brottet så att familjen och flickan får upprättelse. Hämnd kan ha en central del i det här.

Men oroa dig inte. Det finns ett segment i befolkningen som värdesätter det här. Flickans integritet och respekt ska återbördas genom att den här negern förhoppningsvis får det han förtjänar.

Dina ord är, och det baserar jag på erfarenhet, just bara ord. Du kommer inte att göra något för den här flickan.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xedome
"Ingen anledning för oss att anmäla till socialtjänsten". Jo tjena. GM var tidigare med i brottsutredning ang överfall i gångtunnel.
Män utan ryggrad - som gör allt för att rädda sitt eget skinn. Ingen ånger. Inget ansvar. Ingen heder i kroppen.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/va...ra-utredningar

Men hur ska skolan kunna anmäla en hädelse till soc som polisen berättade för soc men soc berättade inte för skolan?!
Citera
Medlem
Xedomes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av H84L
Du måste vara en av de 🤣 Eller menar du att man ska vara fri i samhället ifall man är efterbliven/våldsbenägen, kriminell samt inte gör ett skit?

Merparten av användarna på Flashback är väl ändå inte frihetsberövade.
Även om det nog vore en adekvat lösning i en del fall. Många därute som lyfter bidrag.

Så fort någon hör om livstecken från flickan, in & skriv i tråden, oavsett..
Senast redigerad av Xedome 2022-07-16 kl. 08:22.
Citera
2022-07-16, 08:12
Medlem
Tuors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av coli
Du vet att människans ursprung anses vara slätterna i Afrika runt Sarangetti och Masai Mara och att våra förfäder vandrade därifrån hit?

Det finns tydliga regler kring vad som ger internationell klassad flyktingstatus. Sverige begränsar sig inte till dessa regelkrav, vi är betydligt mer generösa. Dessutom med mycket stor anhöriginvandring.
Kanske gör vi fel här?

Därtill kombinerat med vårt stora socialt utbyggda skyddsnät - gratis sjukvård, MVC, BVC, skola, universitet, barnomsorg, tilldelade bostäder, barnbidrag, försörjningsstöd, bostadsbidrag, flerbarnstillägg, mångåriga SFI kurser etc - utan motkrav.
Ja vi blir en attraktiv slutdestination för folk från all världens hörn som vill höja sin familjs levnadsstandard utan mer egen arbetsinsats än att ta sig hit.
Tyvärr knäcker vårt märkliga bemötande av nyanlända även de som från början fort ville in i jobb.

Vi blir dessutom en väldigt attraktivt slutdestination för folk med tillkortakommanden redan från början. Familjer med analfabetism, låg utbildningsnivå, brottslighet, anpassningssvårigheter, sjukdomar, barn med problem, handikapp, kusingifte - har helt enkelt väldigt goda förutsättningar att göra ett uppköp genom att bosätta sig i Sverige. Dessa grupper väljer aktivt just ut Sverige.

Resultatet blir att det bland nyanlända efter 2014 finns en väldigt stor andel från långtbortistan länder där individerna redan innan de anlände hade egna tillkortakommanden och svårigheter. Därför hamnar dessa invandrare oftare än svenskarna och äldre invandrare i fängelser och i register över våldtäktsmän, mördare, narkotikabrottslingar etc.

Det beror inte på deras hudfärg eller ursprungsland, det beror på att denna grupp av individer likt vetesagnar har sållats ut när de valde att söka sig just till Sverige.
I Sverige är arbetslösheten i gruppen somalier 90% - norra USA bara någon procent där somalierna är mycket framgångsrika välansedda affärsmän som startat upp många företag.

För att återknyta detta till MGM och hans familj är det rimligt att gissa att även de valt att ta sig ända upp till just Sverige - trots att maken är kvar i Italien och många andra länder ligger närmare - just för de socioekonomiska fördelar de trott sig kunna få just här, men inte någon annanstans.
Kanske för att modern och barnen inklusive MGM redan innan de kom hit hade många problem och svårigheter.

Det är därför vi inte ska släppa in negrer och annat Långtbortistanpack.

Sverige har ingen skyldighet att släppa in avfall och det är ingen som kan tvinga oss att göra det heller.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in