Citat:
Ursprungligen postat av
YerBlues
Ryssland invaderade Ukraina 24/2-22, så allt efter det är ENBART Rysslands fel .Allt dödande o förstörelse är en följd av vad Ryssland gjorde 24/2-22.
Att PK-befriade ryssar skyller ifrån sig ändrar inget,,det o västhatet sitter i deras ryggmärg , inlärt sen barnhemmet.
Buhu! Om det är något jag faktiskt uppskattar med ukrainarna är att de inte gnäller. De är villiga att slåss till den sista ukrainaren. Världen är inte rättvis och du bär ansvar för vad du gör. Ukrainarna var väl medvetna om att de bodde granne med en stor elak björn. Trots denna vetskap avsatte de Viktor Yanukovych för att sedan rösta fram NATO-vänner som sparkade på björnen i åtta år.
Visst kan man skylla på USA som iscensatte färgrevolutionen 2014 men någonstans måste man ta ansvar för vad man gör. Vad trodde ukrainarna skulle hända? Det samma gäller svenskarna. Om svenskarna är så jävla dumma att de val efter val röstar på liberala fanatiker som bryr sig mer om amerikanska intressen än de genuint svenska får de också bära konsekvenserna av sina handlingar.
Om du inte försvarar dina intressen kommer någon att äta upp din lunch eller i värsta fall kommer en björn och äter upp dig. Det är något som ukrainarna nu får erfara i realtid. När Donbas är taget kommer ryssarna ge Zelenskyj och hans finansiärer i Washington DC ett erbjudande och säger de nej (vilket de kommer göra eftersom de inte bryr sig om ukrainska liv) kommer ryssarna kriga (om de måste) hela vägen till den polska gränsen. Världen är som sagt inte rättvis och i slutändan bär du själv ansvar för vad du gör och det gäller i synnerhet ukrainarna. Jag har dock respekt för ukrainarna eftersom är villiga att upplösa delar eller hela sitt nationella territorium för att inte tala om att de offrar sina liv i drivor för amerikanska intressens skull. Jag hade inte fattat ett sådant beslut själv eftersom jag tror på en försiktig utrikespolitik och diplomati men detta är den väg ukrainarna valt att vandra.
Citat:
Ursprungligen postat av
Taggad
Språkbruket är väl mer stötande än kriget? En spade ska kallas en spade. Ska mördandet bli mindre brutalt genom att kalla mördandet, avdagatagande eller dödande? Eller får dom "döda" ens nämnas för att språkbruket blir stötande? Att söka förfina det brutala kriget i Ukraina genom att beskriva det med "fina" ord är att inte ta ställning så tala ur skägget så din åsikt inte dränks i fina ord. Kriminella ersätts med ? Tjyvar ersätts med ?Våldtäcksmän ersätts med ? Vidriga hatade arme ersätts med? Vilka ord anser Edgerton ger en bra beskrivning på det oerhörda lidande invasionen orsakar Ukrainska befokningen?
Jag föredrar analytiska alternativt roliga inlägg framför inlägg skrivna i affekt och ilska.
Citat:
Ursprungligen postat av
Blot-Sven
Tack för en i vanlig ordning lärorik genomgång, Edgerton! Jag nämnde ingenting om korruptionen i Ryssland specifikt, men levnadsstandard och dylikt spelar givetvis in om folk tidigare hankat sig fram men fått det drägligare i vissa fall.
WSJ fladdrade faktiskt förbi i två inlägg i går kväll. Det är inget dåligt betyg om du lägger dig tillräckligt nära deras analyser. Och jag håller helt med dig om att det handlar om att erbjuda något bättre — tror nog att delar av världen tröttnat rätt ordentligt på den kolonialistiskt mästrande översittartonen från västvärlden; inte minst när kulturella klyftor uppenbarar sig och det verkar som en västerländsk syn på samhället nästan alltid kommer på köpet.
Tja, jag gör ju analyserna många år innan WSJ. Jag antar att jag ligger i framkant.

Folk kunde räkna ut med rumpan att svensk invandringspolitik skulle gå åt helvete. Hur länge tog det innan frågan lyftes upp? Kritiken började 1965 och den lyftes upp 2015 med undantag för några år under det tidiga 1990-talet när Ny Demokrati satt i riksdagen.
Jag vet inte om jag skulle kalla västvärlden för nykoloniala eller det kanske är en korrekt beskrivning. Hela världen skall ju stöpas om till en USA-styrd pro-israelisk liberalt mähe-värld där folk inte skall ha rätt till ett ekonomiskt, socialt och kulturellt drägligt liv. Jag antar att fördelen med den spännande liberala världsordningen är vi kanske snart får rätten att ha ett könsneutralt pass där det står "hen"
Citat:
Ursprungligen postat av
Snyggast.i.Speedo
Förr eller senare kommer oljepriset att kollapsa. Ryssland blir europas Venezuela där folket kommer att fly extrem fattigdom genom att promenera till fots ut ur landet. 4D-schackmästaren Putin får ringa sin svagbegåvade polare Maduro och be om tips på hur nästa drag på schackbrädet ska dras.
Möjligt - men oljepriset har inte kollapsat och jag antar att Ryssland har planerat för den eventuella förändringen.
Citat:
Ursprungligen postat av
YerBlues
Tyvärr orkade jag inte läsa igenom din textvägg,(för tråkig o svårläst ),men läste avsnittet om Biden i saudi ,som du beskriver som misslyckat möte ! Jag har info om att besöket ledde till att Saudiarabien häver sitt långvariga förbud mot israeliska flygningar över saudi.Biden blev därmed den förste amerikanske ledare som flög direkt från Israel till saudi. Detta är ett mycket bra exempel på lyckad diplomati , med klara resultat , signerat alla ryssars hatobjekt , USA o Biden
Verkligen?
https://www.timesofisrael.com/biden-applauds-historic-saudi-decision-allowing-israeli-flights-over-its-airspace/
Du tror inte att detta beslut fattades innan Biden blev president? Har du hört talas om Abraham Accords? Saudiarabien skrev inte under men var villiga att förhandla angående avtalets innehåll.
https://en.wikipedia.org/wiki/Abraham_Accords
Vidare verkar du inte känna till att Saudiarabien och Israel sedan länge har "hemliga" diplomatiska relationer och samarbeten. Jag förstår att Biden gärna vill hävda någon sorts framgång men detta är ingen framgång. Det är en PR-gest till den obelästa allmänheten.